Gå til innhold

Dere som er veldig allergisk mot blant annet hest. Se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal arrangere utdrikningslag om noen uker og skal da ha noen aktiviteter med hest. Både ri og kjøre vogn. Fikk vite idag at bruden sin søster er superallergisk mot hest, hun kan så klart da ikke ri. Må gi beskjed imorgen om vi skal avbestille, men jeg får ikke tak i søstera idag. Det jeg lurer på her visst dette her var deg: kan hun sitte i vogn bak hesten selv om hun er allergisk? Alt er individuelt så klart, men kunne du gjort uten å bli tett i halsen og elendig resten av dagen?

Fortsetter under...

Skrevet

Er hun VELDIG allergisk kan hun ikke det.

Men kan hun ikke bare stå over den delen?

Anonymous poster hash: 92e89...3a6

Skrevet

Bare lukten av hest er der så blir jeg tett i halsen og snørret begynner å renne. Hun kommer nok garantert til å reagere litt om hun er veldig allergisk dessverre.

Anonymous poster hash: 2e43e...17b
Skrevet

Hvis hun er veldig allergisk kan hun ikke det, men er hun SIKKER på at det er hesten hun reagerer på og ikke høy? 

Anonymous poster hash: 7c3d2...478
Skrevet

Jeg er ikke allergisk selv, men har en venninne som er det. Hun kan ikke være i samme rom som meg dersom jeg har ridd eller stelt med hester, uten at jeg dusjer og skifter klær først.

Skrevet

Jeg hadde droppet hele hestegreien. Brudens søster er en veldig spesiell gjest i et utdrikningslag, og dessuten vil nok de andre gjestene bære med seg hesteallergener senere på dagen som kan gi henne trøbbel. Jeg kan ikke være I et hus med ridestøvler i en gang.

Anonymous poster hash: b1188...96b

Annonse

Skrevet

Hvis hun er veldig allergisk, så må dere droppe hestegreier, eller droppe henne. Jeg har en slektning som måtte bytte skole som barn, fordi det var en stall i nærheten av der hun skulle gå, og hun kunne ikke ta samme buss som de som hadde vært i stallen.

Du må nok sjekke med henne, uansett, for å høre hva hun tåler.

Skrevet

Ville ikke tatt med hest da, hun kommer til å bekymre seg over om hun får reaksjoner. Da måtte dere ha puttet i henne en allergitablett på forhånd i såfall. Jeg hadde blitt sur om noen valgte en allergi-aktivtet for meg, uten at jeg fikk avgjøre selv. 

Skrevet

Jeg er allergisk mot hest, jeg måtte slutte på skolen, fordi det var en dame som hadde stall, og var i stallen hver morgen før hun dro på skolen. Hun nektet å dusje og skifte klær før hun kom på skolen.

Jeg jobber nå som frivillig på en ferieleir, og i dag var det gårdsbesøk, jeg slapp selvfølgelig å være med. Men kjente det godt da de andre kom.

Så mitt råd er dropp alt som har med hest og gjøre.

Anonymous poster hash: 837bf...d7b
Skrevet

Jeg kan ikke sitte bak en hest i en vogn..kjenner jeg får blemmer i munnen bare av å tenke på det  :sprettoy: Jeg hadde også reagert på klærne til de som hadde vært i kontakt med hesten.

Men, om hun reagerer godt på allergimedisin så kan det jo hende at det går greit.

Skrevet

Jeg er allergisk mot hest, jeg måtte slutte på skolen, fordi det var en dame som hadde stall, og var i stallen hver morgen før hun dro på skolen. Hun nektet å dusje og skifte klær før hun kom på skolen.

Anonymous poster hash: 837bf...d7b

Fy søren! Hvorfor gjorde ikke skolen noe med det? Det er jo hårreisende!! Motbydelig hvordan folk bare tenker på seg selv!

Anonymous poster hash: 1702f...7be

Skrevet

Hun kan helt sikkert ikke være med, og hun kan neppe oppholde seg i samme rom og omgivelser som dere andre etterpå heller. Så jeg (som elsker hest, iallefall i små porsjoner) hadde bare droppet det. Kjipt, men det blir neppe noen hyggelig opplevelse for bruden om søsteren blir dårlig og må forlate. 

Skrevet

Du skriver jo at hun er superallergisk, da er det nok bare å avbestille. Hele følge kan vel ikke få dusjet og skiftet klær etterpå.

Jeg er selv allergisk, ikke superallergisk men ved stell og nærkontakt med hest blir jeg dårlig.

Anonymous poster hash: 37b5f...6fe

Annonse

Skrevet

Jeg kan ikke sitte bak en hest i en vogn..kjenner jeg får blemmer i munnen bare av å tenke på det  :sprettoy: Jeg hadde også reagert på klærne til de som hadde vært i kontakt med hesten.

Men, om hun reagerer godt på allergimedisin så kan det jo hende at det går greit.

Har ikke noe med heste å gjøre, men du får blemmer i munnen som allergireaksjon? Er det noe som hjelper på det? Jeg har det, men vet ikke akkurat hva jeg reagerer på...

Anonymous poster hash: 278c9...998

Skrevet

Ja jeg kommer til å avbestille aktiviteten selv om jeg ikke får tak i henne. Derfor jeg ville spør her om de som kan sette seg i samme situasjon som henne:) Det er viktig at brudens søster blir med så det tar jeg såklart hensyn til. Om jeg bare kjører på med aktiviteten kommer hun ikke til å si noe høyt, men vet at det vil være veldig lite kjekt for henne. Hun blir på en måte eksludert fra hovedaktiviteten. Finner på noe annet da:)

Skrevet

Det finnes så mange ulike grader av allergi så det er jo vanskelig å si. Jeg blir tungpustet og klør i øynene om jeg er for nær hester, men har kjørt i hestevogn uten problemer.

Skrevet

Har ikke noe med heste å gjøre, men du får blemmer i munnen som allergireaksjon? Er det noe som hjelper på det? Jeg har det, men vet ikke akkurat hva jeg reagerer på...

Anonymous poster hash: 278c9...998

Jeg får blemmer i munnen og på tunga også hovner jeg opp i halsen og i brystet...I tillegg til at øynene klistrer seg sammen. Eneste som hjelper er frisk luft,allergimedisin og tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...