Gå til innhold

Hyperemesis. Flere heldige?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 16+5 i dag og fortsatt veldig kvalm, har ikke matlyst, slapp, sliten og lei. Har gått ned 10 kg og vært sykmeldt i over 2 mnd. Begynner å kjenne at det går på psyken. Føler meg så hjelpesløs mot det og kjenner at psykisk tåler jeg ikke så mye mer av det og klikker snart. I går natt satt jeg bare og gråt i mørket fordi jeg ikke orker mer. Er så beskymret at når lille kommer  blir jeg bare HELT utslitt og deprimert slik at jeg kan ikke ta være på han ordentlig. Når gir det seg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151269-hyperemesis-flere-heldige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært kvalm hele tiden, er nå 14 uker og det er blitt noe bedre men absolutt fremdeles til stede. Er 3. gangs og var kvalm til uke 12 i første svangerskap, til uke 15 i 2. og nå vet jeg ikke hvor lenge det kommer til å vare. Noen har det dessverre hele svangerskapet, men jeg holder håpet oppe ved å tenke at det snart kommer til å gi seg. Det er ikke lett men det hjelper i alle fall meg. Jeg tror at det kommer til å gå bedre med deg også og at du ikke må bli motløs, selv om man av og til synes at begeret er fullt og vel så det. Håper du har en hos deg som forstår at du er dårlig og som støtter deg, og at du har en forståelsesfull fastlege og arbeidsgiver. Jeg heier på deg i alle fall! God bedring til oss :)

Anonymous poster hash: b6bc5...446

Jeg hadde det i 1. svangerskap... Var kvalm fram til fødsel, men det ble gradvis litt bedre fra uke 16. Kastet ikke opp etter uke 33...

Dette svangerskapet hadde jeg det jeg vil kalle mer normal svangerskapskvalme fram til uke 20. Er nå i uke 23. Er ikke kvalm, men det er lite mat som frister :-) Betydelig enklere denne gangen!

Anonymous poster hash: 76113...839

Uff, jeg vet dessverre hvordan du har det.

Er helt superslapp, kvalm og orker ingenting. Har to barn med likt svangerskap som dette fra før. Det kan gå over når som helst nå - eller det kan sitte i helt til fødselen. Jeg har dessverre vært så uheldig at jeg har kastet opp helt frem til fødsel. Men for de fleste så går det over før.

Jeg har lav bmi fra før (18,5) så hadde spist meg opp tre kg før jeg ble gravid da jeg visste hvordan det kunne bli. Mistet fire kg i løpet av de første ukene men har nå samme vekt som før jeg ble gravid (er like langt som deg).

Det er jo ingen som kan svare på akkurat når det gir seg for deg, men det er er fåtall som har det etter uke 22. Det beste du kan gjøre for deg selv er å hvile, spise og prøve å gjøre noe hyggelig for deg selv når du orker (se en fin film, har du en fotpleie i nærheten en dag du skulle klare komme deg ut, få tak i en fin bok, ring en venninne om du orker snakke en dag, få mannen til å bestille noe god mat som du orker tanken på å kunne spise).

Krysser fingre for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...