Gå til innhold

Jeg gikk tilgode på skatten men får det ikke utbetalt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det siden jeg ble skyldig ifjor. Bør jeg ikke likevel få et brev om dette? Altså at skatteoppkreveren krever beløpet?

Anonymous poster hash: 1c676...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du ikke betalt restskatten fra i fjor? Hvis du ikke har gjort opp for deg så gjøres det selvfølgelig en avregning i forhold til skattegjeld du allerede har.

Anonymous poster hash: c0741...88c

Skrevet

Hvis du ikke betalte restskatten i fjor, så får du selvfølgelig ikke utbetalt det du har til gode i år.... Sier seg selv. Men hvorfor betalte du ikke restskatten da? Du må jo ha fått haugevis med purringer....?

Anonymous poster hash: b08ad...50b
Skrevet

Men har du ikke betalt restskatten fra i fjor? Hvis du ikke har gjort opp for deg så gjøres det selvfølgelig en avregning i forhold til skattegjeld du allerede har.

Anonymous poster hash: c0741...88c

Hadde jeg betalt alt hadde de jo ikke trekt det nå så da hadde jeg heller ikke spurt;-))

Og selvfølgelig gjøres det motregning; det jeg spør om er om det ikke er vanlig/ bør komme info om det?!

Skrevet

Det har du fått info om, det blir ikkje laga spesifikk info til dei det gjeld då ein reknar med at folk les sjølvmelinga si og rettleiaren som følger med (ein til kvar husstand).

Skrevet

Hvis du ikke betalte restskatten i fjor, så får du selvfølgelig ikke utbetalt det du har til gode i år.... Sier seg selv. Men hvorfor betalte du ikke restskatten da? Du må jo ha fått haugevis med purringer....?

Anonymous poster hash: b08ad...50b

Jøss- flere som ikke leser.

Jeg er student og fått betalingsordning og jeg VET det trekkes. Det skriver jeg jo også så skjønner ikke hvorfor dere svarer som om jeg ikke var klar over det. Glad jeg blir kvitt gjelden så det er ikke spørsmålet.

Setter ellers pris på om noen kan svare på spørsmålet;)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det. Vil tro du får et brev i etterkant der det står utfyllende hvorfor du ikke får utbetalt og hva du skyldte dem.

Anonymous poster hash: d847a...aff
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan de gjør det. Vil tro du får et brev i etterkant der det står utfyllende hvorfor du ikke får utbetalt og hva du skyldte dem.

Anonymous poster hash: d847a...aff

Takk for svar:-))

Skrevet

PÅ skatteavregning skal det vel står det at et evt beløp til gode kan bli avregnet mot annen gjeld.

Det står på skatteavregning, jeg har skatt til gode;

Tilgodebeløp blir utbetalt/overført etter at det offentlige har foretatt motregning for eventuelle tidligere ubetalte krav. Skatteoppkreveren vil sende egen melding om eventuell slik motregning.

Denne melding kan komme rett i Altinn,- og IKKE i brevs form om man har registrert seg som e-bruker. SÅ ville sjekket der. Det er uansett ikke slik at ALLE med skatt til gode får den i dag, selv om skatteoppgjøret er mottatt. jeg har ikke fått mitt enda. Og vil tro at et slikt brev kommer i STEDET for en utbetaling evt samtidig med en redusert utbetaling. Og at det kan forsinke denne prosessen i seg selv at din skatteberegning blir trukket ut for motregning av gjeld.

Anonymous poster hash: 0284b...27c
Skrevet

Unnskyld meg, men spørsmålet ditt blir komisk. Du VET at du ikke har betalt gjeld fra i fjor fordi du har mottatt purring på innbetaling. Likevel ber du om et nytt brev der de forklarer at du ikke får utbetalt det du har til gode for i år pga ubetalt gjeld fra i fjor?

Du virker veldig opptatt av at Skatteetaten skal gjøre det riktige, når du selv ikke er så opptatt av det samme...

Anonymous poster hash: e3a69...28c
Skrevet (endret)

Ja, de pleier å sende ut info om dette. Både beløpet du har til gode og hvor mye som motregnes. Sitter med regnskap og ser dette hos noen kunder som feks ikke hatt betalt mva i tide.

Endret av thricane
Skrevet

Unnskyld meg, men spørsmålet ditt blir komisk. Du VET at du ikke har betalt gjeld fra i fjor fordi du har mottatt purring på innbetaling. Likevel ber du om et nytt brev der de forklarer at du ikke får utbetalt det du har til gode for i år pga ubetalt gjeld fra i fjor?

Du virker veldig opptatt av at Skatteetaten skal gjøre det riktige, når du selv ikke er så opptatt av det samme...

Anonymous poster hash: e3a69...28c

Har jeg skrevet at jeg har mottatt purring? Hva er det jeg ikke har gjort rett?

Kan ikke skjønne at spørsmålet er merkelig, eller at flere føler behov for å være frekk.

Skrevet

PÅ skatteavregning skal det vel står det at et evt beløp til gode kan bli avregnet mot annen gjeld.

Det står på skatteavregning, jeg har skatt til gode;

Tilgodebeløp blir utbetalt/overført etter at det offentlige har foretatt motregning for eventuelle tidligere ubetalte krav. Skatteoppkreveren vil sende egen melding om eventuell slik motregning.

Denne melding kan komme rett i Altinn,- og IKKE i brevs form om man har registrert seg som e-bruker. SÅ ville sjekket der. Det er uansett ikke slik at ALLE med skatt til gode får den i dag, selv om skatteoppgjøret er mottatt. jeg har ikke fått mitt enda. Og vil tro at et slikt brev kommer i STEDET for en utbetaling evt samtidig med en redusert utbetaling. Og at det kan forsinke denne prosessen i seg selv at din skatteberegning blir trukket ut for motregning av gjeld.

Anonymous poster hash: 0284b...27c

Takk:-))

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke helt hva du spør om jeg.. Men når oppgjøret ditt er klart får du en melding. Har du ikke fått melding får du de til høsten, dersom det er slik at du har noe tilgode. Du får sms dersom du har registert deg som mottaker av dette. 

Anonymous poster hash: d5563...de1
Skrevet

Ja, de pleier å sende ut info om dette. Både beløpet du har til gode og hvor mye som motregnes. Sitter med regnskap og ser dette hos noen kunder som feks ikke hatt betalt mva i tide.

Takk:)

Beløpet jeg fikk tilgode iår dekker det resterende skyldige. Og da vil jeg kunne slutte med de månedlige innbetalingene jeg inngikk avtale på:-)

Skrevet

Mine skattepenger gikk til SI.

Anonymous poster hash: 01cf2...fb7
Skrevet

Mine skattepenger gikk til SI.

Anonymous poster hash: 01cf2...fb7

Ja, er en skyldig trekker de jo. Og glad jeg er kvitt det, regner med du også er glad gjelden blir mindre?:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...