Gå til innhold

kraftige konstante menssmerter i mange timer-går ikke over!

Anbefalte innlegg

Jeg har i hele natt ligget våken med det som kjennes ut som kraftige, konstante mensmurringer i korsryggen,rumpa, nedover beina og nedre del av magen. Det kommer ikke i tak, men er ganske så vondt-såpass at jeg normalt sett ville tatt smertestillende (noe jeg kanskje tar et par ganger i året).

Jeg har bekkenløsning og har hatt litt "stråle-smerter" fra hoftene de siste nettene, fordi ingen av sidene er gode å ligge på.....men dette må være mer enn bekkensmerter. Ømt og vondt mellom beina også, og som om jeg har 1 dags veldig vondt menstruasjon nederst i magen. Auau!

Har stått opp og lagt meg på sofaen med puter i ryggen for å kunne ligge på ryggen istedenfor hoftene, men det hjelper ikke.

Hva er dette? Tegn på fødsel eller bare vanlig modning? Er som sagt vondt konstant, fra 1-10 vil jeg si 6/7.

Håper på svar fra kloke sjeler!

38+3 på vei

Anonymous poster hash: ecb4c...7fe

Fortsetter under...

Har ikke erfaring med så sterke menssmerter som du har nå, men den dagen fødselen med storesøster startet våknet jeg med lett mensmurring i magen. Deg gav seg, og riene startet i løpet av kvelden. Hvis du har så vondt at du ikke har fått sove eller sliter ned å slappe av, kan du jo ta paracet? Men ta en telefon til fødeavdelingen og hør med dem- det høres ikke godt ut.

Takk for svar :-)

Det gikk over ca 2 timer etter at jeg stod opp og lå/satt meg i sofaen.. Hadde skikkelige menssmerter i 6-7 timer konstant, og tenkte at hvis menssmertene skal være så intense, konstante og langvarige før jeg i det hele tatt har fått rier -så blir det utvilsomt epidural. Var vondt å ligge, sitte, gå.

Eneste mens smerte-lignende jeg har hatt før dette er kjempesvake småmurringer i korte stunder et par dager. Ellers ikke hatt murringer i det hele tatt.

Hva skal jeg tolke dette i natt som? At fødsel er nærtstående?

-hi

Anonymous poster hash: ecb4c...7fe

Jeg er nå 32 uker, og har allerede hatt så sterke mensmurringer om natten, at jeg har våknet av de. Det er normalt med vonde mensmurringer når det nærmer seg fødsel, men siden det varte så lenge på deg så ville jeg kanskje ringt føden. Mest sannsynlig er du snart i fødsel:)

Med sistemann så hadde jeg ofte konstante mensmurringer (kraftige) i en to ukers periode før fødselen startet.

Men så ble fødselen lett og da. Med svake rier (kun max 10 sterke) og den intense fasen var over på to timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...