Butikkdama Skrevet 24. juni 2014 #1 Del Skrevet 24. juni 2014 Hei! Vi har prøvd å bli gravide i 1 1/2 år og har nå gått til skrittet og fått sjekket om alt er ok hos oss begge, noe det viser seg å være :-) Hurra! Men hva nå? Ting har liksom stoppet opp. Hva er neste steg i prosessen? Må vel ringe til gynekologen som har satt i gang prosessen, men ble så tankefull, så hører med dere først :-) Kanskje er det flere i samme situasjon der ute :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151068-hva-skjer-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirilill Skrevet 24. juni 2014 #2 Del Skrevet 24. juni 2014 Skjønner at du blir tankefull. Har du ikke fått noen råd on veien videre i utredningen? Hvis alt er ok med dere begge burde det jo egentlig ikke være noe problem å bli gravide. Greit nok at det uansett kan ta tid, men ett og et halvt år var jammen lenge. Jeg tror jeg ville kontakter lege rimelig kjapt for å avklare hva som skjer nå. Lykke til:) håper dere plutselig blir gravide:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151068-hva-skjer-n%C3%A5/#findComment-146469483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #3 Del Skrevet 25. juni 2014 Hei! Vi har prøvd å bli gravide i 1 1/2 år og har nå gått til skrittet og fått sjekket om alt er ok hos oss begge, noe det viser seg å være :-) Hurra! Men hva nå? Ting har liksom stoppet opp. Hva er neste steg i prosessen? Må vel ringe til gynekologen som har satt i gang prosessen, men ble så tankefull, så hører med dere først :-) Kanskje er det flere i samme situasjon der ute :-) Hva er det de har sjekket for noe da som gjør at de kan si at alt er ok? Regner med de har sjekket mannen sin sæd, er jo ikke stort annet med han å sjekke. Har de sjekket deg med blodprøver, gjentatte blodprøver flere ganger pr mnd? Har de sjekket deg med ultralyd rett før, under og etter eggløsning? Har de sjekket at egga du slipper er modne? Har de sjekket et egga dine er klare for befruktning? Det jeg vil frem til er at det er så utrolig mye som kan sjekkes, og siden dere har prøvd såpass lenge så "må" det jo være NOE galt! Rart at dere bare har fått beskjed om at alt er ok, og ikke noe mer svar enn det? Anonymous poster hash: 02988...c38 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151068-hva-skjer-n%C3%A5/#findComment-146471995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butikkdama Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juni 2014 Hei! Vi har prøvd å bli gravide i 1 1/2 år og har nå gått til skrittet og fått sjekket om alt er ok hos oss begge, noe det viser seg å være :-) Hurra! Men hva nå? Ting har liksom stoppet opp. Hva er neste steg i prosessen? Må vel ringe til gynekologen som har satt i gang prosessen, men ble så tankefull, så hører med dere først :-) Kanskje er det flere i samme situasjon der ute :-) Hva er det de har sjekket for noe da som gjør at de kan si at alt er ok? Regner med de har sjekket mannen sin sæd, er jo ikke stort annet med han å sjekke. Har de sjekket deg med blodprøver, gjentatte blodprøver flere ganger pr mnd? Har de sjekket deg med ultralyd rett før, under og etter eggløsning? Har de sjekket at egga du slipper er modne? Har de sjekket et egga dine er klare for befruktning? Det jeg vil frem til er at det er så utrolig mye som kan sjekkes, og siden dere har prøvd såpass lenge så "må" det jo være NOE galt! Rart at dere bare har fått beskjed om at alt er ok, og ikke noe mer svar enn det? Anonymous poster hash: 02988...c38 Hei! :-) Mannen sæd er sjekket ja og er normal..ingen kontrollprøve var nødvendig. Jeg har vært hos spesialist/Gynekolog som fastlegen henviste meg til og hatt en innvendig GU m/ultralyd hvor alt så bra ut. Han tok også noen prøver som var fine. Ellers var jeg å tok blodprøve for å sjekke om jeg har eggløsning, og det har jeg. Men de har ikke sjekket at eggene er modne og klar for befruktning, så skjønner jo at det enda er en bit igjen. Jeg skal ringe til Gynekologen i morgen og snakke med han, så får jeg kanskje litt flere svar ;-) Takk for engasjementet og for at dere tar dere tid å svare <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151068-hva-skjer-n%C3%A5/#findComment-146474336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå