Gå til innhold

Hvilke av disse dobbeltnavnene skal vi velge til jenta?

Anbefalte innlegg

Vi vil gjerne ha Iben som første navn på jenta som kommer. (Far en dansk!)

Så står det mellom disse, og vi klarer ikke bestemme oss:

Iben Helena

Iben Kornelia

Iben Sophia

Iben Aurora

Iben Mathilde

Iben Alexandra

(Back-up navnet hvis Iben ikke brukes, er Josefine)

Anonymous poster hash: da498...727

Fortsetter under...

Det er i alle fall bra at dere skal ha et navn til, når det første er et navn som kan brukes på begge kjønn.

Ville uten tvil valgt Iben Kornelia:) Kornelia er nydelig! Deretter: Iben Aurora, Iben Sophia (Sofia ville jeg brukt), Iben Mathilde, Iben Helena og Iben Alexandra.

Noen grunn til at Sophia, Mathilde og Alexandra skrives med ph, h og x, mens Kornelia skrives med K og ikke med C? Jeg synes Cornelia også er veldig pent, kanskje enda penere.

(Josefine er veldig koselig:) Men usikker på om dere tenker å da bare bruke Josefine, eller ha et navn til.)

Anonymous poster hash: 09299...d18

Det er i alle fall bra at dere skal ha et navn til, når det første er et navn som kan brukes på begge kjønn.

Ville uten tvil valgt Iben Kornelia:) Kornelia er nydelig! Deretter: Iben Aurora, Iben Sophia (Sofia ville jeg brukt), Iben Mathilde, Iben Helena og Iben Alexandra.

Noen grunn til at Sophia, Mathilde og Alexandra skrives med ph, h og x, mens Kornelia skrives med K og ikke med C? Jeg synes Cornelia også er veldig pent, kanskje enda penere.

(Josefine er veldig koselig:) Men usikker på om dere tenker å da bare bruke Josefine, eller ha et navn til.)

Det er fordi storebroren har to K'er i sitt navn istedenfor Ch. Og da bruker vi også K i Kornelia :)

Men Alexandra er ikke like stilig når det skrives Aleksandra, så derfor har vi valgt det på den måten.

Mathilde og Sophia er fordi det er det vi liker best.

Og man kan jo ha en H i Mathilde, selv om man ikke skriver Kornelia med C? :P 

Hehe, jeg mener ikke at det må være likt;) Var bare et forslag, hvis dere foretrakk litt mer internasjonale stavemåter:) Kunne jo hende at dere ikke hadde tenkt på at det gikk an;P

Hehe, jeg mener ikke at det må være likt;) Var bare et forslag, hvis dere foretrakk litt mer internasjonale stavemåter:) Kunne jo hende at dere ikke hadde tenkt på at det gikk an;P

Hehe, joda vi har tenkt på det :) 

Men, vi fant ut at Kornelia med K passet bedre med storebrors skrivemåte :)

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...