Gå til innhold

Foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Noen flere som har begynt å tenke på søknad om permisjon enda? Jeg skal sende inn søknad i starten av juli men sliter med å bestemme meg. Noen som vil komme med litt input? :)

Det har seg sånn at vi ikke har krav på bhg plass siden gutten blir født etter 1 sept. I tillegg har jeg ingen jobb å gå tilbake til etter endt permisjon.

Hva ville dere valgt da? 80 % lønn og permisjon til august neste år, men mindre mulighet til å spare til evt periode uten inntekt? Eller 100 % lønn og permisjon til slutten av mai og dermed ha mer å sette av i måneden til periode uten lønn (som da sikkert blir lenger enn ved første scenario)?

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 9cf86...ce7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144151004-foreldrepermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Vi kommer nok til å gå for 100 % lønn, for deretter påfølgende 10 uker permisjon uten lønn. Dette tilsvarer like mange uker som 80 % dekning, men vi sparer ca 20.000! ( Dette regnestykket har jeg ikke satt opp selv, men fått råd fra en venninde som jobber i NAV) det beste er hvis man har en arbeidsgiver som forskuterer lønnen, herunder stat eller kommune. Får man permisjonspengene direkte fra NAV, taper man mer, her både i kroner og feriedager.

Jeg ville derfor ikke valgt 80% dekning, fordi du da i utganspunktet vil sitte igjen med mindre uansett! 😜 Lykke til!

Anonymous poster hash: 703da...4c4

Jeg har regnet ut at jeg får mest ved 100 %. Men jeg tenker veldig på det at jeg ikke har en jobb å gå tilbake til og at vi kanskje ikke (mest sannsynlig) ikke får bhg plass. Da er det jo kanskje en trygghet å få foreldrepenger i 80 % i stedet for å få ingenting lengst mulig?

Er så usikker på hva jeg skal velge... har lagd et digert excel ark for å finne det ut. Men jeg klarer jo ikke å velge.

Hi :)

Anonymous poster hash: 9cf86...ce7

Annonse

Vi lurer litt på å la samboer ta det meste av felleskvoten, siden han tjener bedre enn meg. Da får man vel permisjonspenger basert på hans lønn istedenfor min? Tenker på å ta ulønnet permisjon et halvt år uansett pga barnehage, så miste rettigheter på sykepenger etc gjør jeg jo da uansett.

Vi skal få unge i november... så enda lengre hjemme, men jeg ser på det som bare positivt. Vil ikke sende ungen i bhg når den er 1 år. Her skal det tas 100% og etter hvert vurderer jeg å jobbe noe på kveldene eller i helgene. Og jeg skal være lengst mulig med ungen hjemme.

Jeg jobber selv i bhg, så jeg ser at en 1 åring tar ikke skade av å være i bhg, men jeg kommer til å føle at jeg mister den tida med ungen som jeg aldri skal få tilbake. Da lever jeg heller med mindre penger en stund.

Anonymous poster hash: 902ba...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...