Gå til innhold

38 uker og "ser stjerner" ?!

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 uker på vei og har ved to anledninger i dag "sett stjerner", det har ikke vært i forbindelse med at jeg har reist meg raskt eller vært svimmel, bare kommet plutselig med stjerner overalt i 2-5 sekunder.

Hva i alle dager kan det skyldes? Andre som har sett stjerner?

Anonymous poster hash: c3454...8a4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150973-38-uker-og-ser-stjerner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ikke noe behagelig ut.. ser du stjerner også, eller er det andre typer synsforstyrrelser? Jeg synes innimellom synet blir litt "uklart/tåkete", sånn har det vært innimellom over en lang periode, så har ikke tenkt så mye over det siden det gjerne har skjedd i forbindelse med at jeg har vært litt svimmel og kanskje reist meg raskt. Bra prøvene dine også ser fine ut og at du får god oppfølging, da føler man seg trygg :-)

Skal til jordmor igjen om noen dager, godt med jevnlige kontroller. :-)

Anonymous poster hash: 3c6d4...817

Annonse

Jeg er 38 uker på vei og har ved to anledninger i dag "sett stjerner", det har ikke vært i forbindelse med at jeg har reist meg raskt eller vært svimmel, bare kommet plutselig med stjerner overalt i 2-5 sekunder.

Hva i alle dager kan det skyldes? Andre som har sett stjerner?

Anonymous poster hash: c3454...8a4

Jeg har også hatt synsforstyrrelser slik at jeg har sett stjerner noen ganger tidligere i sv.skapet. Jeg trodde det var småfluer jeg første gangen hehe... jeg har blodtrykk som ligger på 100/60 og urinprøver er fine. Men lavt blodtrykk kan også gjøre at man får synsforstyrrelser. Ville allikevel ha nevnt det på neste legetime.

Så "godt" å høre at det er flere som ser stjerner! ;) Jeg så de første gang da jeg var 29 uker på vei og det var i forbindelse med at jeg reiste meg litt for fort opp. Et par anledninger har jeg sett de uten at jeg har reist meg opp. Jeg har også ok urin og blodtrykk. Blodtrykket mitt i dag var 110/75. Kan det være fordi vi har litt lavt blodtrykk tro?

Jeg har hatt lavt blodtrykk i de to andre svangerskapene også, men ikke sett stjerner. Nevnte det for legen sist og hun sa bare at jeg skulle gi beskjed dersom de varte i lengre tid. Mine stjerner går over etter ca. 10 sekunder. Har tenkt hjernesvulst og hele pakka, men da hadde jeg vel hatt andre symptomer også... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...