Gå til innhold

Noen som har tatt feil dose Synarela?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg har driti meg litt ut egentlig, men håper og tror det ikke har veldig stor betydning. 
Jeg har hatt to forsøk tidligere og har da brukt en annen nesespray som man skulle ta 4 ganger i døgnet, 1 spray i ett nesebor. Med Synarela skal man ta to ganger i døgnet men et spray i hvert nesebor. 

Det som er saken er at jeg ringte inn ny time til 3.forsøk. Fikk da satt opp ny time, og fikk tilsendt resept. Fikk ikke beskjed om at det var bytte av medikamenter og måtte ringe inn for å høre om de hadde gjort en feil. Det hadde de altså ikke gjort, de hadde byttet til denne. Jaja tenkte jeg, og tenkte ikke så mye mer over det. 

Når jeg ikke fikk mensen til tiden, tok jeg kontakt i og med at jeg skulle på kontroll. Siden det er syyykt lang telefonventetid for tiden, satt jeg tilfeldigvis og leste nøye på det gule arket, noe jeg ikke har giddi å gjort denne gangen egentlig fordi jeg husker fra de tidligere gangene. MEN jeg fikk jo sjokk når jeg da så at jeg kun hadde tatt halve dosen nesespray. Kun 1 spray i 1 nesebor to ganger daglig hadde jeg tatt, innbarka i det gamle regimet. 
Jeg fortalte det til sykepleieren og var livredd for at hun skulle si at jeg måtte starte på nytt. Jeg fikk kun beskjed om at jeg skulle ta den riktige dosen fra nå av. 

På kontroll hadde jeg omsider fått mensen, 1 uke etter foreventet. 
Jeg skulle begynne på sprøyter samme dag og fikk snakke med sykepleier. Jeg fortalte da at jeg hadde tatt halve dosen osv, og hun sa ikke så mye på det. Nå har jeg gått på sprøyter i 5 dager, og har funnet ut at jeg har tatt dobbel dose av nesesprayen. Den skal man visst kun ta halv dose av etter at man starter på sprøytene. Igjen min dummhet fordi jeg ikke har lest brevet godt nok. MEN jeg syns også det er svært dårlig av sykehuset og informere om dette, og spesielt da etter at jeg har fortalt at jeg har tatt halv dose fra start. Hun burde jo da, mener jeg, ha sagt at nå skal jeg ha halv dose.

Men, gjort er gjort, og jeg skal selvfølgelig nå ta halv dose. 
Noen andre som har gjort denne feilen?? 
Tror dere det kan ha noe å si? Virker jo ikke sånn fra starten av ihvertfall, men veldig usikker nå. Håper det vil gå bra!! Dumme dumme meg :( 

Anonymous poster hash: ebea7...130
Skrevet

skjønner du føler deg dum, men tviler på det har så mye å si - siden alt så bra ut på ul, og du fikk starte på sprøytene - sprayen er jo bare en nedregulering... så kroppen kommer i en type overgangsalder. (før sprøytestart)
Og når du har begynt på sprøytene, så tar du jo sprayen for å hindre at egga dine slipper for tidlig - du vil jo sette eggløsningssprøyte før uttak, så jeg tviler på at det har hatt noe å si.

lykke til med forsøket i hvert fall :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...