Gå til innhold

Flere "symptomløse" i uke 13-15ish?

Anbefalte innlegg

Jeg runder straks 15+0 og er ikke plaget av noe som helst (bortsett fra latskap?!). Men altså: kjenner kun litt tungpustethet i trapper/ bakker, "struttende" boobs og det jeg tror er livmor ca mellom skambein og navle. Ellers kun litt "halvfeit" om kvelden. Var på UL i uke 12+2 og så at alt var tipp topp med gullet. Så må vel bare velge å tro at alt fortsatt er bra?!

Leser mest om alle de kvalme med div plager, så føler meg litt "unormal".. Flere som meg slik at jeg kan føle meg litt "normal"? :)

Anonymous poster hash: a702d...7b0

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 15 å har enda ikke følt noe særlig til graviditeten. Ingen kvalme , eller særlige plager utenom tungpustet i trapper etc , ellers har magen vokst , bryster i forandring og babyen vokser fint har. I sett på UL :)

Mens de fleste venninne mine ligger å kaster opp å er dårlige lenge , så de er litt misunnelige . Hehe :-)

Det er helt normalt at symptomene forsvinner når hcg-nivået stabiliserer seg i uke 12-15. Nyt det, for det kommer nok andre plager etterhvert som tiden går. Jeg hadde et par symptomfrie måneder i den tiden før jeg begynte å plages med bekkenløsning og symfysesmerter, men det er jo veldig individuelt hva man får av bonuser ;-)

Takk damer! Deilig å føle seg "normal". Jeg har besvisst ikke investert i dobler eller tatt flere ul etter uke 12 for å ikke tippe helt over... ;)

(Og angående "anonym": dette spørsmålet er sikkert like teit som "jeg har ikke fått mensen - tror der jeg er gravid? på "bli gravid").

Anonymous poster hash: 4735f...054

Annonse

Turte ikke bruke doppler jeg, jordmor ville ikke lytte på meg engang før langt ut i svangerskapet, siden sjansen er tilstede for at man ikke finner hjertelyden, selv om alt er i orden. Hadde jeg hatt doppler og så ikke funnet hjertelyden, så hadde jeg nok gått helt fra konseptene, var bekymret nok i utgangspunktet :-D

Fins ikke dumme spørsmål, man trenger jo litt feedback når man går rundt i graviditetsbobla og allslags underlige bekymringer melder seg!

Har selv mistet de fleste symptomene de siste par dagene.. Er nå 14+0 og kvalmen ble brått borte for to dager siden... Er det vanlig at det blir så brått bedre? Er også over snittet bekymret, men har også bevisst valgt å unngå doppler. Var på ul sist når jegvar 12+3 og da så alt helt normalt ut... Må vel nesten bare stole på at alt er ok?

Anonymous poster hash: d8d5a...a9c

Ja det er jo det som er fortvilende, man kan jo ikke vite garantert, med mindre man tar ultralyd hver dag. Men så lenge det ikke er klare tegn på at noe er galt, så er det jo gjerne i orden :)

Med klare tegn mener jeg store smerter eller blødninger, gjerne begge samtidig. Er jo mange eksempler på dem som har blødninger uten at noe er galt. Jeg har hatt menssmerter mange ganger i løpet av disse 40 ukene, i begynnelsen var jeg sikker på at det gikk galt, men etterhvert har jeg vel lært meg til å ikke bli så stressa av dem. Man kan jo ikke vite hva som skjer i morgen, men jeg har tenkt at hver dag uten blødning, er en dag nærmere baby ;)

• 2 uker senere...

Jeg er 13 uker i morgen. Og kan bare misunne dere uten plager! Jeg hater livet for tiden faktisk. Er sengeliggende. Så istede for å bekymre dere for at ting kan være galt, se det positive i at dere er heldige å er friske. For det må være fantastisk! :)

Anonymous poster hash: 5bd93...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...