Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Plutselig er det døde og halvdøde/skadde skjærer overalt. Katten vår har irritert seg over skjærene lenge nå, men klarer hun å drepe en så stor fugl? Hun er ganske liten av vekst. Fant en død skjære i hagen i går. Så fant barnehagen rett ved siden av oss en død skjære der. Nå sitter det en skadet skjære i hagen vår. Overhørte naboen snakke og de hadde også en skadet skjære i hagen, pluss at de hadde en i stua. Anonymous poster hash: c1f6c...6c3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Høres merkelig ut, i og med at skjærer generelt er vanskelig for katter å fange. Høres nesten litt skummelt ut, kanskje du bør ringe viltnemnda? Anonymous poster hash: fd6ff...23d
Hjertefru Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Disse kattene, de er min ordentlige dødsmaskiner! Min gamle far holdt kattene inne om natta for å unngå slike drapsorgier. Det er båndtvang for hunder, kanskje litt vanskelig å innføre for katter, men å holde dem inne nattestid synes jeg er et godt tiltak. Fine skjærene
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Disse kattene, de er min ordentlige dødsmaskiner! Min gamle far holdt kattene inne om natta for å unngå slike drapsorgier. Det er båndtvang for hunder, kanskje litt vanskelig å innføre for katter, men å holde dem inne nattestid synes jeg er et godt tiltak. Fine skjærene 1/4 katter fanger dyr, og de færreste tar skjærer med mindre de er syke. Derfor jeg anbefaler en telefon til viltnemnda. Hva forandrer det med å ha kattene inne på natten? Det er da fuglene sover, men mus og rotter er ute. Mener du at det er et bedre alternativ? Anonymous poster hash: fd6ff...23d
MBSS Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Vår katt tar skjærer, og de er veldig flokkdyr så vår katt har en hel mob etter seg når han har tatt en og da blir de ganske innpåslitne. Kjefter og smeller. Så at din katt har tatt flere er ikke overraskende synes jeg...
Hjertefru Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Jo, katter tar skjorunger, som nå er kommet ut an redet.
scarecrow2011 Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Det høres rart ut da skjærer forsvarer sine egne. Mer sannsynlig er det ungdom med luftgevær. Til sammenligning var min gamle katt en utrolig jeger. Tok rotter, vånd, mus etc. Men skjærer hadde han ikke sjans på. Han fanget en en gang, men da kom flokken og forsvarte den han tok. Fuglen slapp uskadet fra det så det ut til, den fløy ihvertfall vekk og fortsatte og erte katten videre. Katten var full av sår. En syk skjære kan nok katten din ta men om det blir 5-6 tror jeg det er andre som gjør det. Men hun kan nok plukke med seg en om hun finner
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Hold kattene inne på morgenen. Det er i skumringstiden de jakter mest. Stakkars fuglene Anonymous poster hash: 93090...218
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Ja, det er veldig rart. Nesten som en epidemi. Katten vår er alltid inne mellom 23-07 om natten. Hører ofte at skjærene skriker om natten, så mulig det er et annet dyr på ferde. Vi bor like ved skogen. Kanskje en rev eller noe? HI Anonymous poster hash: c1f6c...6c3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Jeg hadde faktisk lurt mer på om det hadde vært noen som har lagt ut gift, men nå er jo det hysteriske meg Anonymous poster hash: abc46...eef
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Å ja da...ikke noe problem hvis du har en liten jeger. Vi har flere katter, men bare den ene er skikkelig ille på fangst. Nå har vi kjøpt et stretch halsbånd til han med en liten bjelle på. Orket ikke døde dyr overalt og syntes det var fælt at han skulle drepe så mange fine fugler. Har nesten ikke fanget noe etter at han fikk bjella på. Er ikke mye lyd i den, men sikkert nok til at fuglene rekker å reagere når han kommer hoppende. Vi tar av båndet inne. Anonymous poster hash: 53666...c29
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Aldri sett en katt som har tatt skjærer.. Og har hatt katter som har vært skikkelig ivrig på å fange både mus og fugler... Anonymous poster hash: 8fda9...67f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Å ja da...ikke noe problem hvis du har en liten jeger. Vi har flere katter, men bare den ene er skikkelig ille på fangst. Nå har vi kjøpt et stretch halsbånd til han med en liten bjelle på. Orket ikke døde dyr overalt og syntes det var fælt at han skulle drepe så mange fine fugler. Har nesten ikke fanget noe etter at han fikk bjella på. Er ikke mye lyd i den, men sikkert nok til at fuglene rekker å reagere når han kommer hoppende. Vi tar av båndet inne. Anonymous poster hash: 53666...c29 Hmm.. Får følge litt med og kjøpe halsbånd hvis dette vedvarer. Tidligere har hun bare drept mus og småfugler. Hi Anonymous poster hash: c1f6c...6c3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Å ja da...ikke noe problem hvis du har en liten jeger. Vi har flere katter, men bare den ene er skikkelig ille på fangst. Nå har vi kjøpt et stretch halsbånd til han med en liten bjelle på. Orket ikke døde dyr overalt og syntes det var fælt at han skulle drepe så mange fine fugler. Har nesten ikke fanget noe etter at han fikk bjella på. Er ikke mye lyd i den, men sikkert nok til at fuglene rekker å reagere når han kommer hoppende. Vi tar av båndet inne. Anonymous poster hash: 53666...c29 Hmm.. Får følge litt med og kjøpe halsbånd hvis dette vedvarer. Tidligere har hun bare drept mus og småfugler. Hi Anonymous poster hash: c1f6c...6c3 De fleste veterinærer anbefaler ikke halsbånd siden de lett kan henge fast. Katten til noen venner av oss hoppet ned fra et tre, men hang fast i halsbåndet (Slik de liksom skal komme seg ut av) og ble hengt. Tragisk Anonymous poster hash: fd6ff...23d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Min erfaring er at halsbånd med bjelle fungerer ca 2 dager og så har katten funnet ut hvordan den kan jakte uten at bjelken ringer. Anonymous poster hash: e8491...891
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Å ja da...ikke noe problem hvis du har en liten jeger. Vi har flere katter, men bare den ene er skikkelig ille på fangst. Nå har vi kjøpt et stretch halsbånd til han med en liten bjelle på. Orket ikke døde dyr overalt og syntes det var fælt at han skulle drepe så mange fine fugler. Har nesten ikke fanget noe etter at han fikk bjella på. Er ikke mye lyd i den, men sikkert nok til at fuglene rekker å reagere når han kommer hoppende. Vi tar av båndet inne. Anonymous poster hash: 53666...c29 Hmm.. Får følge litt med og kjøpe halsbånd hvis dette vedvarer. Tidligere har hun bare drept mus og småfugler. Hi Anonymous poster hash: c1f6c...6c3 De fleste veterinærer anbefaler ikke halsbånd siden de lett kan henge fast. Katten til noen venner av oss hoppet ned fra et tre, men hang fast i halsbåndet (Slik de liksom skal komme seg ut av) og ble hengt. Tragisk Anonymous poster hash: fd6ff...23d Nei, da er ikke det noen god løsning. Takk for info. Tragisk! 😊 Anonymous poster hash: c1f6c...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå