Gå til innhold

Har dere funnet navn på babyen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vel så og si bestemt oss for navn. Et godt gammeldags norsk navn som passer til et barn og når han blir voksen :) Men vi har noen navn til på liste fordi det er ikke sikkert at navnet passer til vår lillegutt når vi får se han:) Noen navn på lista vår er mats,jørgen, joakim, jonas,fredrik, magnus  og markus. De er ikke så sjeldne, men fine og greie.

Krisander er et fint sjeldent navn som et vennepar av oss har kalt sitt barn. Amadeus også.

Vi har valgt et sjeldent navn til jenta vår, uten at det var meningen! Viste seg i ettertid at det er kun 13 personer i Norge som har navnet, hehe (Har ikke så lyst til å avsløre det da...). Men til gutt har jeg alltid likt Even veldig godt.

Ja navn fant jeg allerede i uke 19 :)

Men har ikke lyst å røpe det her :) Har ikke sagt det til Sambo en gang :)

Gleder meg over navnene jeg har funnet ;) Sambo lot meg få velge fornavn om han fikk gi sitt etternavn. Passa meg perfekt, for vi to hadde ALDRIG klart å bli enige virka det som ;)

Annonse

Ja navn fant jeg allerede i uke 19 :)

Men har ikke lyst å røpe det her :) Har ikke sagt det til Sambo en gang :)

Gleder meg over navnene jeg har funnet ;) Sambo lot meg få velge fornavn om han fikk gi sitt etternavn. Passa meg perfekt, for vi to hadde ALDRIG klart å bli enige virka det som ;)

Hvorfor har du ikke fortalt samboeren din hva barnet hans skal hete??

Anonymous poster hash: ea776...a42

Vi sliter skikkelig :( venter jente og har rett og slett ikke peiling. Frustrerende men heldigvis to måneder igjen til termin :)

Josefine er et fint navn synes jeg. Jeg får gutt så det får jeg ikke brukt. Synes det er mye fine jentenavn :) Sol Angelica er også et navn jeg har syntes er vakkert og spesielt.

Er lik deg HI. Liker sjeldne navn. Men sliter så med å finne til baby i magen...

Men har vært innom:

Charles

Romeo

Carter

Lyder

Sokrates

Neo

Billy

Mio

Lloyd

Elijah

Lorents

Angell

Nor

Og leste en annen tråd hvor noen nevnte Arn, Syd, Tryg bla. Men for meg er det litt vel "spesielle". Til og med flere av de vi har vært innom...

Hva jeg aller mest ønsker har jeg ikke listet opp, men vet ikke om jeg tør å gi baby de navnene...

Har til og med sendt folkeregisteret en forespørsel om et navn som ikke "fins". Og fått det godkjent. Men vet ikke om jeg kommer til å bruke det 😂 så desperat... Liker ikke normale navn jeg... Er så mange Magnusser og markusser. 😉

Annonse

Jeg også liker best godt norske navn, men dette er opp til alle og enhver :) Jeg vil at navnet skal passe sammen med våre navn og vi har godt norske navn, både far til veslegutt og jeg har sjeldne, gammeldagse norske navn og da vil det være dumt å kalle barnet f.eks lorenzo eller rachel :P 

Ja, har omsider landet på navn, men det har tatt sin tid...Puh! Vi har bibelske navn på våre andre 2, så denne tredje lille blir også med et bibelsk navn. Ingen av navnene vi har fra før er de mest vanlige (gutt og jente), men likevel veldig fine og spesielle. Dette tredje navnet (jente) er nok mer vanlig, men like fullt i samme genre som de to andre. Vi må også ha internasjonale navn - og vi har utenlandske etternavn ;) Her blir det ett fornavn - og dobbelt etternavn :)

Så mange fine og spennende navn dere har funnet! Her har vi så sterke meninger begge to at vi ender opp med et kompromiss som begge liker sånn passe. Jeg ville hatt Erle eller Dag, men det blir det altså ikke... Syns også Olai er et gammelt navn som er klart for gjenbruk :)

Vi sliter skikkelig :( venter jente og har rett og slett ikke peiling. Frustrerende men heldigvis to måneder igjen til termin :)

Josefine er et fint navn synes jeg. Jeg får gutt så det får jeg ikke brukt. Synes det er mye fine jentenavn :) Sol Angelica er også et navn jeg har syntes er vakkert og spesielt.

Tipper du har lest Isfolket :D

Tipper du har lest Isfolket :D

Hehe, ja har det:) Var 13-14 år da jeg leste den og da tenkte da at hvis jeg får  en jente så skal hun hete sol  Angelica :)

Uff, vi forsøkte å lage oss en liste i går kveld, men det er vanskelig. Vi fikk ett navn på lista, men det trenger mye modning hos min bedre halvdel før det blir det, så får håpe vi finner et par litt mer aktuelle før fødselen.

Takk til alle som har kommet med navn! Noen har vært til inspirasjon for meg, men noen av de jeg syns er fine er enten navnet til pappaen, navnet til lillebror, eller et navn som ligner for mye på en av de...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...