Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Del Skrevet 23. juni 2014 Tok de på dag 3 i syklusen. De ser veldig fint ut såvidt jeg kan se, alle innefor normal området. Det jeg lurer på er: hvilke prøver skal taes på nytt? Har forstått at noen av disse prøvene skal taes på nytt på dag 22 i syklusen (dersom man har en vanlig 28 dagers syklus) , men det er vel ikke alle som trengs å ta på nytt? De jeg har tatt nå er østradiol,. fsh, lh, prolaktin og progesteron. Har også tatt AMH men den har jeg ikke fått svar på enda, den tar litt lengre tid.. Noen som har peiling på dette? Min fastlege har dessverre ikke peiling, han er et naut Anonymous poster hash: a67c4...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #2 Del Skrevet 23. juni 2014 Progesteron skal tas 1 uke etter eggløsning, så det blir rundt dag 22 i syklusen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Del Skrevet 23. juni 2014 Progesteron skal tas 1 uke etter eggløsning, så det blir rundt dag 22 i syklusen. ok, takk for svar =) Det er denne da som viser om jeg har hatt eggløsning? Ingen andre jeg skal ta om igjen ? Vet du åssen stigningen skal være? Progresteron var nå på < 1,0 (dvs under 1). Åssen bør prøven være neste gang ? Anonymous poster hash: a67c4...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #4 Del Skrevet 23. juni 2014 Stigningen er jeg ikke sikker på, er en stund siden jeg forholdt meg til resultatene! De andre vet jeg ikke noe om, bortsett fra FSH og AMH. Jeg venter selv på riktig tid for progesteron prøve, men eggløsningstest kommer jo aldri jo... :-( Har nettopp hatt første mens etter avbrutt svangerskap for snart 2 måneder siden! Er utålmodig etter å komme igang igjen, men klinikken jeg drar til trenger nye prøver, så da tar det enda litt lenger tid før jeg kan sette igang igjen! :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Del Skrevet 23. juni 2014 Stigningen er jeg ikke sikker på, er en stund siden jeg forholdt meg til resultatene! De andre vet jeg ikke noe om, bortsett fra FSH og AMH. Jeg venter selv på riktig tid for progesteron prøve, men eggløsningstest kommer jo aldri jo... :-( Har nettopp hatt første mens etter avbrutt svangerskap for snart 2 måneder siden! Er utålmodig etter å komme igang igjen, men klinikken jeg drar til trenger nye prøver, så da tar det enda litt lenger tid før jeg kan sette igang igjen! :-( Ah, ok, så kjedelig =( Kan du ikke kjøpe el tester på apoteket? Dyrere ja, men kanskje verdt det bare denne ene måneden slik at du får tatt prog.testen på rette tidspunkt å slipper å vente på neste pp? Anonymous poster hash: a67c4...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #6 Del Skrevet 23. juni 2014 Stigningen er jeg ikke sikker på, er en stund siden jeg forholdt meg til resultatene! De andre vet jeg ikke noe om, bortsett fra FSH og AMH. Jeg venter selv på riktig tid for progesteron prøve, men eggløsningstest kommer jo aldri jo... :-( Har nettopp hatt første mens etter avbrutt svangerskap for snart 2 måneder siden! Er utålmodig etter å komme igang igjen, men klinikken jeg drar til trenger nye prøver, så da tar det enda litt lenger tid før jeg kan sette igang igjen! :-( Ah, ok, så kjedelig =( Kan du ikke kjøpe el tester på apoteket? Dyrere ja, men kanskje verdt det bare denne ene måneden slik at du får tatt prog.testen på rette tidspunkt å slipper å vente på neste pp? Anonymous poster hash: a67c4...58d Ser nå at autokorrekturen har "hjulpet" meg litt! :-P Det skulle være "eggløsning", ikke eggløsningstest! Måler med både cb digitale eggløsningstester og cb fertilitetsmonitor, men på monitoren er det ikke stigning i det hele tatt! Skulle nærme seg eggløsning nå utfra lengden på syklus før jeg ble gravid. Trodde det skulle være begynnende stigning i dag, men neida! Blir egentlig både bekymra og sur... Jeg har så altfor dårlig tid pga alder... :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Del Skrevet 23. juni 2014 Stigningen er jeg ikke sikker på, er en stund siden jeg forholdt meg til resultatene! De andre vet jeg ikke noe om, bortsett fra FSH og AMH. Jeg venter selv på riktig tid for progesteron prøve, men eggløsningstest kommer jo aldri jo... :-( Har nettopp hatt første mens etter avbrutt svangerskap for snart 2 måneder siden! Er utålmodig etter å komme igang igjen, men klinikken jeg drar til trenger nye prøver, så da tar det enda litt lenger tid før jeg kan sette igang igjen! :-( Ah, ok, så kjedelig =( Kan du ikke kjøpe el tester på apoteket? Dyrere ja, men kanskje verdt det bare denne ene måneden slik at du får tatt prog.testen på rette tidspunkt å slipper å vente på neste pp? Anonymous poster hash: a67c4...58d Ser nå at autokorrekturen har "hjulpet" meg litt! :-P Det skulle være "eggløsning", ikke eggløsningstest! Måler med både cb digitale eggløsningstester og cb fertilitetsmonitor, men på monitoren er det ikke stigning i det hele tatt! Skulle nærme seg eggløsning nå utfra lengden på syklus før jeg ble gravid. Trodde det skulle være begynnende stigning i dag, men neida! Blir egentlig både bekymra og sur... Jeg har så altfor dårlig tid pga alder... :-( Aha, skjønner =) Ja, syklusen kan jo klusse seg en del etter avbrutt svangerskaps.. var det ma eller sa eller? Håper den kommer seg i rute igjen!! Kan jeg spørre hvor gammel du er? Har du tatt de første prøvene? Åssen var de i tilfelle? Anonymous poster hash: a67c4...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 23. juni 2014 #8 Del Skrevet 23. juni 2014 Det var verken MA eller SA! Jeg fikk for tidlig vannavgang i uke 15. Ventet 1 uke for å se om det tok seg opp igjen, men det var ingen forandring i vannmengde. :'-( Til tross for dette så levde fosteret helt til jeg tok den modningspilla for å sette igang fødsel! Jeg fødte en bitteliten baby i uke 16, 30. april. :'-( Nå har jeg bare tatt FSH, og har ikke fått resultatet enda. Venter på riktig tid for å ta progesteron, og har tenkt å ta AMH, men den tar de ikke hos fastlegen, så tenkte å be om den enten på oppfølgingstimen på Ullevål på fredag, eller hos egen gynekolog senere i sommer. På klinikken jeg går så er det bare krav om FSH og progesteron i forbindelse med inseminering, så jeg har ikke tatt noen andre. Husker ikke de gamle resultatene på de, de ble tatt i 2011/2012. Men AMH var høsten 2011 på 6 eller 7 tror jeg, og det er jo innenfor normalen, men lavt! Er spent på hva den blir nå... :-P Er 42, så den har nok absolutt ikke blitt bedre! Hvor gammel er du? Og hvorfor må du ta så mange prøver? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146465873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Del Skrevet 23. juni 2014 Det var verken MA eller SA! Jeg fikk for tidlig vannavgang i uke 15. Ventet 1 uke for å se om det tok seg opp igjen, men det var ingen forandring i vannmengde. :'-( Til tross for dette så levde fosteret helt til jeg tok den modningspilla for å sette igang fødsel! Jeg fødte en bitteliten baby i uke 16, 30. april. :'-( Nå har jeg bare tatt FSH, og har ikke fått resultatet enda. Venter på riktig tid for å ta progesteron, og har tenkt å ta AMH, men den tar de ikke hos fastlegen, så tenkte å be om den enten på oppfølgingstimen på Ullevål på fredag, eller hos egen gynekolog senere i sommer. På klinikken jeg går så er det bare krav om FSH og progesteron i forbindelse med inseminering, så jeg har ikke tatt noen andre. Husker ikke de gamle resultatene på de, de ble tatt i 2011/2012. Men AMH var høsten 2011 på 6 eller 7 tror jeg, og det er jo innenfor normalen, men lavt! Er spent på hva den blir nå... :-P Er 42, så den har nok absolutt ikke blitt bedre! Hvor gammel er du? Og hvorfor må du ta så mange prøver? Uff så grusomt det du har opplevd Det må være helt forferdelig =( Jeg er 29 år og vi har prøvd på barn nr 2 nå i 6 mnd. og legen min mente at vi kunne ta en sjekk av hormonprøver + at jeg fikk en henvisning til gynekolog, bare for å se at alt er som det skal. Var egentlig hos legen iforbindelse med noe annet, men da han sa han syns 6 mndr. var lenge nok så takket jeg bare ja til det! Dersom det er noe galt så er det bedre å finne det ut med engang, men er ingen grunn til egentlg at det skulle være noe galt! Anonymous poster hash: a67c4...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146466473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duangdaw Skrevet 24. juni 2014 #10 Del Skrevet 24. juni 2014 Det har vært grusomt ja... :'-( Men føler at det jeg gjorde i forbindelse med fødselen av den lille engelen min var veldig riktig, og det gjør det litt enklere. Jeg hadde ungen inne hos meg på sykehuset, og var tilbake der noen dager senere for å se den igjen. Tok masse bilder, holdt den lille babyen i hånden min flere ganger. La den i kiste og hadde en fin "seremoni" sammen med sykehuspresten, og i september er det nedsettelse på barneminnelund! Men det er jo sårt, og gjør vondt hver gang jeg forteller det til noen for første gang. Tårene renner stadig... Jeg er fast bestemt på å prøve igjen, men er LIVREDD for alt som kan gå galt gjennom hele svangerskapet, fødsel og etterpå! Blir helt sprø av den redselen. Den har satt seg i nakke og skuldre, og har ført til en ekstrem betennelse i den ene armen, så jeg jamrer og skriker for hver minste ting som skal gjøres! Sukk... :-P Er jo veldig greit å ta en sjekk hos gynekolog, og å ta de prøvene, så får dere tidlig svar på om det evt trengs noe hjelp til å bli gravid! Men ofte så er det jo rett og slett at man "prøver for hardt", og at det intense fokuset på å bli gravid gjør at man ikke blir det! Utfra alder så bør dere jo ligge veldig godt an! :-) Regner med du får fine prøver og har mange spreke og gode egg! :-) Masse lykke til med prøver og prøving! Det lykkes SNART!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150736-har-tatt-hormonpr%C3%B8ver/#findComment-146467131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå