Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Som er laget av kokesjokolade, egg og delfiafett? Og puffet ris? Skal feire barnebursdag, og en av gjestene tåler ikke gluten. Jeg aner ikje hva jeg skal servere :-( Anonymous poster hash: 47e42...85c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Litt usikker. Men vil bare tipse deg om at langpannekaken og muffinsene fra toro er glutenfrie, og brownies'en fra regal. Gele kan jo også serveres. Anonymous poster hash: 94976...839
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Ja, så lenge kokesjokoladen er glutenfri. Min cøliaker tåler (i likhet med de aller aller fleste med cøliaki) å spise varer merket mrd "spor av" eller "kan inneholde" som er den nye merkingen til Freia. Anonymous poster hash: 63e6e...8e1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Toro sin muffins deig er glutenfri og veldig god Anonymous poster hash: 99969...bed
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Nå har ikke jeg glutenallergi, men cøliaki. Jeg tåler både sjokolade, egg og delfiafett, men har brent meg på en pakke med puffet ris fra matbutikken. Nå kjøper jeg kun puffet ris som er merket glutenfri. Jeg er veldig sensitiv for "spor av" på enkelte produkter, og safer meg alltid. Hør med foreldrene om barnet tåler "spor av"? Anonymous poster hash: 3070c...db0
Hjertefru Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Nå har ikke jeg glutenallergi, men cøliaki. Jeg tåler både sjokolade, egg og delfiafett, men har brent meg på en pakke med puffet ris fra matbutikken. Nå kjøper jeg kun puffet ris som er merket glutenfri. Jeg er veldig sensitiv for "spor av" på enkelte produkter, og safer meg alltid. Hør med foreldrene om barnet tåler "spor av"? Anonymous poster hash: 3070c...db0 Glutenallergi=cøliaki? Eller tar jeg feil? Blei litt forvirra her nå... Har cøliaki i nær familie, og hn kan spise risboller. Kokosmakroner også Pavlova/ marengs og is er et annet alternativ. Kakemixer uten gluten også selvfølgelig.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Gele er gøy for barn! Ellers støtter jeg forslagene om glutenfri kake.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Nå har ikke jeg glutenallergi, men cøliaki. Jeg tåler både sjokolade, egg og delfiafett, men har brent meg på en pakke med puffet ris fra matbutikken. Nå kjøper jeg kun puffet ris som er merket glutenfri. Jeg er veldig sensitiv for "spor av" på enkelte produkter, og safer meg alltid. Hør med foreldrene om barnet tåler "spor av"? Anonymous poster hash: 3070c...db0 Glutenallergi=cøliaki? Eller tar jeg feil? Blei litt forvirra her nå... Har cøliaki i nær familie, og hn kan spise risboller. Kokosmakroner også Pavlova/ marengs og is er et annet alternativ. Kakemixer uten gluten også selvfølgelig. Du tar feil, men det er en relativt vanlig feil da.. Cøliaki er overhode ingen allergi, men derimot en tarmsykdom. Mange kaller cøliaki for glutenallergi, men det er ikke rett. Anonymous poster hash: 63e6e...8e1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Nå har ikke jeg glutenallergi, men cøliaki. Jeg tåler både sjokolade, egg og delfiafett, men har brent meg på en pakke med puffet ris fra matbutikken. Nå kjøper jeg kun puffet ris som er merket glutenfri. Jeg er veldig sensitiv for "spor av" på enkelte produkter, og safer meg alltid. Hør med foreldrene om barnet tåler "spor av"? Anonymous poster hash: 3070c...db0 Glutenallergi=cøliaki? Eller tar jeg feil? Blei litt forvirra her nå... Har cøliaki i nær familie, og hn kan spise risboller. Kokosmakroner også Pavlova/ marengs og is er et annet alternativ. Kakemixer uten gluten også selvfølgelig. Glutenallergi og cøliaki er ikke det samme. Cøliaki er en autoimmun sykdom som gir betennelsesrekasjoner i tarmene ved inntak av gluten. Glutenallergi er "bare" en allergi mot proteiner gluten. De fleste med cøliaki tåler "spor av", som det gjerne er i puffet ris, mens jeg må ha helt glutenfri puffet ris fra spesialbutikk. Nå har jeg bare prøvd en type puffet ris fra matbutikk, men jeg vil ikke risikere å bli dårlig hvis om atte Puffet ris er gjerne produsert i samme lokaler som andre kornprodukter, og kan derfor inneholde gluten i ørsmå mengder. Jeg kan ikke være i samme rom som det brukes f.eks hvetemel, fordi den bittelille brøkdelen av svevestøv kan nå tarmene mine :/ Anonymous poster hash: 3070c...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå