Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Vi skal snart. Men jeg er usikker på plassen, føler det er utenfor allfarvei..... Noen som har vert der? Kan dere anbefale noen gode resturanger, severdigheter eller noe aktiviteter? Anonymous poster hash: 73ff2...083
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Vært der. Et ganske rolig sted. Helt ok restauranter. En kort taxitur unna Chania. Der er det masse gode restauranter. Jeg likte stedet. Passe stort. Ikke langt unna en større by og rolig om natten. Stranden er uendelig lang og følte vi hadde god plass. Anonymous poster hash: 7898a...084
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Ganske stille og dødt. Men det går buss til Chania hver halve time, og DER er det fint! Anonymous poster hash: dc729...e49
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Vært der to ganger. Ønsker å reise dit igjen. Skal du på familieferie med strand, mat og barn så er det perfekt:) men er ikke et spennende sted, ville ikke reist dit på kjærestetur uten barn. Anonymous poster hash: dd5b3...a3d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Vi er 2 voksene og 2 barn og er ikke ute etter natteliv og dans og party i sene kveld og nattetimer. Vi vil bade, kose oss, og spasere rundt i butikker og slikt på kvellinga og så evt noe badeland, aktivitetsland, og så tidlige kvelder med barna på rommet. Anonymous poster hash: 73ff2...083
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Mange gode restauranter i området. Vi likte oss veldig godt der. Anonymous poster hash: b3f35...643
monson Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Jeg var der på jente tur en gang. Assa vi hadde det gøy vi altså. Men, jeg hadde ALDRI dratt tilbake dit. Er dere en liten familie som ønsker og kose dere i hellas, så dra til F.eks Sifnos. Super fint! Men, jeg hadde aldri betalt penger for å dra tilbake til Platanias eller Chania.
monson Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Vi er 2 voksene og 2 barn og er ikke ute etter natteliv og dans og party i sene kveld og nattetimer. Vi vil bade, kose oss, og spasere rundt i butikker og slikt på kvellinga og så evt noe badeland, aktivitetsland, og så tidlige kvelder med barna på rommet. Anonymous poster hash: 73ff2...083 Evnt nevn andre plasser dere har kunne tenke dere og har penger til å dra til ? Så er mannen min gresk og kan komme med litt tips til dere
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Vi skal snart. Men jeg er usikker på plassen, føler det er utenfor allfarvei..... Noen som har vert der? Kan dere anbefale noen gode resturanger, severdigheter eller noe aktiviteter? Anonymous poster hash: 73ff2...083 Vært der og vil ikke tilbake.maten var så som så, harde solsenger på hotellet vi bodde ved, stranden var stengt i 1 uke pga høye bølger, rullesteinstrand, lite sted! Chania by er fin derimot, men been there done that! Men det er smak og behag, vet om flere som stadig reiser tilbake Anonymous poster hash: 3eb4e...cfa
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Vi er 2 voksene og 2 barn og er ikke ute etter natteliv og dans og party i sene kveld og nattetimer. Vi vil bade, kose oss, og spasere rundt i butikker og slikt på kvellinga og så evt noe badeland, aktivitetsland, og så tidlige kvelder med barna på rommet. Anonymous poster hash: 73ff2...083 Lite butikker om jeg ikke husker feil :-( Anonymous poster hash: 3eb4e...cfa
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Ikke et hyggelig sted. Bare turister, bare turist restauranter hvor de har den samme maten. Selger til og med norsk mat osv i egen butikk der. Går en traffikert vei midt gjennom byen Anonymous poster hash: 0f12a...2f0
Hønemor30 Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Jeg liker ikke at hovedgaten er en sterkt trafikkert vei med smale fortau. Ingen koselig "by". Stranda helt fin,god plass. Hyggelig mennesker. Drar ikke tilbake. Anbefaler rethymnon ,gamle byen, utrolig koselig og bilfri om kveldene. Men kan være mye bølger på stranda. Ikke noe problem om dere velger hotell med basseng,evn bare er voksne.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Var der nettopp. Platanias og agia marina går i ett, og er, kort fortalt, en trafikkert vei hvor bilene kjører kjempefort med bebyggelse på hver side. Stranda er lang og har for det meste rullestein. Den er fin, men det dumme er at den blir fort brådyp. Vi var der med to små barn på 6 mnd og 3 år, og vi stortrivdes! Dro dit for sol og bading, og det fikk vi. I tillegg leide vi bil, og kjørte til elafonissi, en fantastisk strand! Anbefales! Alt i alt, en fin ferie, og et godt utgangspunkt for å bli kjent med Kreta. Anonymous poster hash: 0c1c8...408
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Veldig turistifisert med bare turistbutikker og trafikkert gate i midten. Kommer an på hva en liker, men jeg hadde valgt et annet sted som var mer gresk. Syns ikke stranda var så mye å skryte av, men vi hadde fint hotell med basseng heldigvis Anonymous poster hash: c4737...c8b
Fandens Oldemor Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Vi er 2 voksene og 2 barn og er ikke ute etter natteliv og dans og party i sene kveld og nattetimer. Vi vil bade, kose oss, og spasere rundt i butikker og slikt på kvellinga og så evt noe badeland, aktivitetsland, og så tidlige kvelder med barna på rommet. Anonymous poster hash: 73ff2...083 Lite butikker om jeg ikke husker feil :-( Anonymous poster hash: 3eb4e...cfa Veldig lite butikker, ja.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Hmmm, snakket nettopp med ei so, har vert der, og hun sa det var 2 stk aktivitetsland på kveldstid, og ett litt lenger bort.....med trampoline og minigolf, og hoppeslott, og ballbasseng. Og det var supert å gå igjennom byen å gå på akt land og resturang................ Hmmm....... Anonymous poster hash: 73ff2...083
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Skal også dit i sommer og i gleder oss. Perfekt for småbarnsfamilier. Anonymous poster hash: a8910...02f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #18 Skrevet 23. juni 2014 Var der nettopp. Platanias og agia marina går i ett, og er, kort fortalt, en trafikkert vei hvor bilene kjører kjempefort med bebyggelse på hver side. Stranda er lang og har for det meste rullestein. Den er fin, men det dumme er at den blir fort brådyp. Vi var der med to små barn på 6 mnd og 3 år, og vi stortrivdes! Dro dit for sol og bading, og det fikk vi. I tillegg leide vi bil, og kjørte til elafonissi, en fantastisk strand! Anbefales! Alt i alt, en fin ferie, og et godt utgangspunkt for å bli kjent med Kreta. Anonymous poster hash: 0c1c8...408 Var sandstrand der jeg var og ikke brådypt. Anonymous poster hash: dd5b3...a3d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #19 Skrevet 23. juni 2014 Vi har vært over alt på Kreta, og stedet du nevner er vel det eneste vi ikke har likt oss på. Anonymous poster hash: 39d94...f27
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #20 Skrevet 23. juni 2014 Hmmm, snakket nettopp med ei so, har vert der, og hun sa det var 2 stk aktivitetsland på kveldstid, og ett litt lenger bort.....med trampoline og minigolf, og hoppeslott, og ballbasseng. Og det var supert å gå igjennom byen å gå på akt land og resturang................ Hmmm....... Anonymous poster hash: 73ff2...083 Det er helt sikkert det der ja, opptil flere. Det er det vel alltid på sånne turiststeder Anonymous poster hash: 0f12a...2f0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #21 Skrevet 23. juni 2014 Var i Agia Marina for ett år siden, og vi gikk en kveld strandveien bortover mot Platanias for å se om vi fant en fin restaurant. Og unnskyld meg men jeg lurer på om folk over her var dritings på ferie, jeg så ikke EN stein på hele den strandbiten vi gikk på... Greit nok at veien er litt trafikert, men man er jo ikke ute i veien! Man ligger jo ved bassenget som er mellom hotellet eller er på stranda. Er koselig å gå veien innover, mange små sjapper med nips, fiskespa og klokkebutikker. Anonymous poster hash: 8385a...fbc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #22 Skrevet 23. juni 2014 Var i Agia Marina og gikk til Platanias et par av dagene. Det er stor hovedvei hvor folk kjører fort, smale fortau, typiske turistbutikker, og ikke spesielt særpregede restauranter. Stranden var helt grei, hverken mer eller mindre. Vi var på kjærestetur, så det var greit for oss, men hadde ikke dratt dit med barn. Anonymous poster hash: b09a8...6f2
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #23 Skrevet 23. juni 2014 Var i Agia Marina for ett år siden, og vi gikk en kveld strandveien bortover mot Platanias for å se om vi fant en fin restaurant. Og unnskyld meg men jeg lurer på om folk over her var dritings på ferie, jeg så ikke EN stein på hele den strandbiten vi gikk på... Greit nok at veien er litt trafikert, men man er jo ikke ute i veien! Man ligger jo ved bassenget som er mellom hotellet eller er på stranda. Er koselig å gå veien innover, mange små sjapper med nips, fiskespa og klokkebutikker. Anonymous poster hash: 8385a...fbc Da var du tydeligvis ikke der hvor vi bodde, og vi bodde sentralt, der var det steinstrand. Enig at man på dagtid er ved bassenget eller ved stranden, men mange av restaurantene lå langs veien, med smale fortau og mye trafikk. Men det er jo hva man er vant til fra evt tidligere reisemål og hva man forventer ut av et sted! Anonymous poster hash: 3eb4e...cfa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #24 Skrevet 23. juni 2014 Utrolig hvor forskjellig oppfattinge folk har. Min venninde som har nettopp vert der sa hun syntes Platanias var topp. De bodde i begynnelsen av hovedagten, det var bare å rusle ut fra hotellet og så var man i "byen", masse butikker på hver side av hovedveien, med suvenirer, gull, nips, pg sånne ting som turistene liker. Vesker og klokker, og slikt. Fantastisk tågtur til badeland- Massemasse resturanger og tavernaer, favoritten deres var Drosia. Ja det er en turistplass, men som henne tenker jeg at det er no litt det vi trenger når vi har med barna. Ett liv på den greske landsbygda er ikke noe for ungene. De vil kjøre tåg,de vil hoppe på trampoline, de vil spille minigolf, de vil klartre i lekestativer, de vil se på fargerike gjennstander i turistbutikkene. De hadde ikke kost seg like mye i en "kjedelig" gresk landsby der det ikke var noe annet enn gresk hverdagsliv. min veninde har tidligere bodd både i hersonisoss, analipsi, chania, agios nickalaos, og hun likte Platanias best. Og der kunne de få hva de ville, i gåavstand. Ja det er sikkert både og, med dette som med andre ting.... Anonymous poster hash: 73ff2...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå