Gå til innhold

Hva gjør dere? Den siste uka før termin..

Anbefalte innlegg

Jeg venter vårt tredje, med termin om en uke. Selvfølgelig er det en del som skjer når de to andre er hjemme, men ellers tar jeg det fryktelig med ro, helst på sofaen Jeg orker ingenting. Jeg hadde da mer overskudd siste uka med de to andre. Kanskje jeg burde gjort mer for å komme igang..? Gått lange turer på kvelden? Vært mer sosial, fordi det kan bli en stund til jeg er det igjen.. Så hva fyller dere dagen med damer, dere som er helt i innspurten? Er dere like late som meg?

Fortsetter under...

Jeg slapper av mest mulig. Tenkte at det gjør at barnet lar vente enda lengre på seg at jog eg måtte vaske rundt, gå trapper etc...for å få satt igang fødsel, men så leste jeg at å stresse med alt mulig gjør at fødsel lar vente på seg. Så nå slapper jeg av med god samvittighet og lader batterier til fødsel. Jeg orker ikke så mye heller og må som oftest sove og slappe av på sofaen på dagen.Gjør bare det jeg føler for :)

Å stresse gjør at babyen lar vente på seg? :) er det fordi babyen skjønner at du ikke er ferdig med alt som må ordnes, og når du omsider setter deg ned forstår den at alt da er klart, og "nå kan jeg komme"... Hehe :)

Jeg slapper av mest mulig. Tenkte at det gjør at barnet lar vente enda lengre på seg at jog eg måtte vaske rundt, gå trapper etc...for å få satt igang fødsel, men så leste jeg at å stresse med alt mulig gjør at fødsel lar vente på seg. Så nå slapper jeg av med god samvittighet og lader batterier til fødsel. Jeg orker ikke så mye heller og må som oftest sove og slappe av på sofaen på dagen.Gjør bare det jeg føler for :)

Leste nylig det samme, og kommer derfor ikke til å gjøre annet enn å slappe av denne gang. Bortsett fra, og prøve å få sambo til sengekos med utløysning så han kan hjelpe til med modningen der nede ;)

Anonymous poster hash: af82e...d20

Annonse

Jeg gjør litt småting med mange pauser! sover gjerne litt på dagen ettersom nattesøvnen er elendig. i morgen skal jeg bake brød, vaske noen blomsterpotter som har ventet lenge, til jordmor på kontroll og en tur på butikken for å kjøpe ananas, kanel og vørterøl:-) de to første skal visst kunne sette ting i gang, vørterølen skal få stå til jeg ser hvordan ammingen går, skal visst få opp melkeproduksjonen og den var dårlig disse..

lager alltid en liten liste med noen ting som skal gjøres, ellers blir jeg fort liggende på sofaen litt for mye.

Har så mye jeg skal rekke før jeg føder...

Har ikke fått gjort så mye klart og selv om jeg er kjempe sliten så går dette "over" når jeg begynner å rydde. (Og så ender jeg som totalt slakt etterpå)

Men med 6 andre hjemme og ferie og forventninger så må jeg bare få ting gjort.

Men det er igrunn fint også, for da flyr ukene... 4 uker igjen til termin. (Men har alltid født før...)

Å stresse gjør at babyen lar vente på seg? :) er det fordi babyen skjønner at du ikke er ferdig med alt som må ordnes, og når du omsider setter deg ned forstår den at alt da er klart, og "nå kan jeg komme"... Hehe :)

Stress= adrenalin= forsinker fødsel... ;)

Avslapping = et annet hormon som gjør at riene kan starte. (Husker ikke hva det het)

Men det er hvertfall mye av grunnene til at mange fødsler stater på nattestider. Når vi slapper av som mest...

Stress= adrenalin= forsinker fødsel... ;)

Avslapping = et annet hormon som gjør at riene kan starte. (Husker ikke hva det het)

Men det er hvertfall mye av grunnene til at mange fødsler stater på nattestider. Når vi slapper av som mest...

Oxcytocin :) Samme som frigjør melka ved amming. Jordmora jeg gikk hos sist, kalte det lykkehormonet. Frigjøres når man er avslappet og har det bra. Så avslapning i armkroken kan også være bra :)

2,5 uke igjen her. Har vært til modningsakupunktur i dag, håper det funker denne gangen også.

Ellers går tiden til mye hviling, som det jo har gjort i flere uker allerede pga. dårlig form. Sover dårlig om nettene nå og trenger å hvile meg litt på dagtid enten på sofaen eller i sengen.

Prøver å få meg en tur ut hver dag, men det er ikke alltid lett.

Lykke til alle sammen, nå er det ikke lenge igjen for noen av oss :)

Tja, i dag har vi vært i svømmehallen med småguttene hele dagen (så fikk jeg meg en skikkelig svømmetur også), og invitert søsteren min og hennes samboer på vafler i kveld.

I går tok vi det mer med ro hjemme, ryddet opp litt, støvsuget og vasket haugevis med klær slik at det ikke er tomt for noe essensielt når barnevaktene kommer i hus.

I morgen blir vel litt siste sjekk at heimen er ok, dobbeltsjekk på de aktivitetene som barna skal på mens vi er borte og litt logistikk- og planleggingsjobb med dette, bag-pakking og småvasking i heimen. Samt en halvtime styrketrening på stuegulvet - siste gangen på noen uker, tenker jeg, siden jeg settes igang onsdag.

Ellers har vi brukt kveldene til å se litt serier og slappe av med masse vannmelon bortsett fra lørdag - da jeg og noen venner gikk ut på sushi og øl/munkholm.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...