Gå til innhold

Hvor mye har du gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har ikke gått opp noe egentlig. Er på startvekta nå. Gikk ned 4kg i begynnelsen, så gla for hver kg som kommer tilbake. 19+1 idag.

Anonymous poster hash: 13b99...ca3

Samme med meg, er 20+2 og har endelig gått opp igjen 1,4 kg av de 3 jeg gikk ned i begynnelsen

3 kg. siden før graviditet, nå uke 23. Gikk litt ned i begynnelsen av svangerskapet så syntes det har gått greit så langt. Stort spekter som er innenfor normalt. Vi er alle forskjellige så kroppene reagerer unikt på svangerskapet.

Annonse

Det har nok veldig mye å si hvor mye man spiser første trimester. Ikke rart man går opp om man får til å småspise for å holde kvalmen unna. Selv syntes jeg ikke at jeg har vært spesielt flink, har nok mer flaks. Blir nok en større oppgang snart. Det eneste man kan gjøre er å prøve å være litt flink Og være litt i bevegelse hver dag. Man skal da få lov til å kose seg også! Prøv å ikke stress med det. Litt opptatt av det selv merker jeg, selv om det er veldig unødvendig.

Uke 28, er nå på minus 1 kg. Gikk opp 3kg forrige svangerskap, hvorav 2kg uka jeg gikk på overtid.

Satser på større vektøkning denne gangen! Men har en kropp som ikke vil legge på seg i graviditeten. Høyere forbrenning, liten matlyst og konstant kvalme er ikke den beste kombinasjonen for vektøkning.

Anonymous poster hash: 03192...bf0

Annonse

Er 17+4 og ligger på -2,5 nå. Gikk ned 3kg i starten og har da klart å gå opp littegrann igjen. Men det er forskjellig fra dag til dag.

Jeg gjør ikke noe spesielt, spiser ikke stort mer eller annerledes. Heller litt mindre, men oftere. Er oftere sulten, men klarer ikke å spise så mye før magen kommer i veien og maten ikke går ned. Så da blir det sånn. Er veldig bevisst å spise nok fisk og frukt, og drikker myyyye vann. Har kjekks innenfor rekkevidde på kontoret :) Er ellers frisk og rask og mye ute på tur.

Mora mi gikk bare opp 7 kg da hun gikk med meg (første barn), og da særlig mot slutten, så jeg satser på at det kommer etterhvert.

Jeg tror også at det er veldig forskjellig hvor mye man går opp og ville ikke hengt meg opp i det for mye hvis man vet at man spiser nok og sunt. Barnet tar det det trenger og du kan ikke mye for det om du legger på deg litt mer en andre.

Jeg har gått opp ca 4 kg, er i uke 25 nå. Prøver å unngå voldsom og brå vektoppgang ved å trene regelmessig og spise sunn mat. Kun snop i helgene:-) Jeg er heldig som kan trene som før svangerskapet, for det er ingen selvfølge. Men det er nå babyen virkelig skyter fart og vokser masse, så vet det er urealistisk å forvente en så liten vektoppgang resten av tiden:-) i begynnelsen av svangerskapet synes det var en rar tanke å skulle legge på seg mange kilo på så kort tid, men nå har jeg innsett at sunn og kontrollert vektøkning er nødvendig og sunt for både mor og barn:-)

Anonymous poster hash: f3ec7...d6d

• 3 uker senere...

15+5 og er i minus. Har endel å gå på så er ikke bekymret. Aner ikke hvor mye men merker at buksene er løsere og jeg får knept dem uten problemer over en ganske stor mage.

Gikk ned mye og opp lite i de to forrige svangerskapet også. Endte på 1kg+ og 5kg+

Er 16+4 og har gått opp ca 0,5-1,5 kg avhengig om jeg skal regne med den kiloen jeg gikk ned i sommer pga litt redusert matlyst! Jeg er også veldig slank til vanlig, så vet ikke om det er lite eller ok..

Synes jeg såg en plass at den største vektøkningen skjer fra uke 17 og utover, så da er det vel bare å vente og se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...