Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Har gått vanlig 100% studie + ca 50 % stilling. Nå er planen å gå 100% studie + 90 studiepoeng. Blir det for mye med 50% stilling? Hadde i utgangspunktet planer om å jobbe mer, men det tror jeg blir litt mye. Andre her som har gått flere studier samtidig eller tatt studier over kortere enn normert tid? Anonymous poster hash: 03ccc...00e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Har gått vanlig 100% studie + ca 50 % stilling. Nå er planen å gå 100% studie + 90 studiepoeng. Blir det for mye med 50% stilling? Hadde i utgangspunktet planer om å jobbe mer, men det tror jeg blir litt mye. Andre her som har gått flere studier samtidig eller tatt studier over kortere enn normert tid? Anonymous poster hash: 03ccc...00e Det er jo helt avhengig av hvilket studie, og hvilket nivå og mengden obligatorisk arbeid.For enkelte studier er 30stp i halvåret faktisk 100% av hva man klarer. For andre studier er det null problem å ta mer enn dobbelt og jobb i tillegg. Anonymous poster hash: c16f1...75d
Følelsesvims Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Avhenger helt av studiet! Noen studier krever lite, andre krever mye. Særlig mengden obligatorisk arbeid underveis varierer veldig, og vil være helt avgjørende for hvor mye du kan jobbe i tillegg. Er også avhengig av hvor fleksibel jobben din er (og hvor fleksibelt studiet er). Har du to forelesninger i uka, semesteroppgave og eksamen kan du jobbe mye i tillegg, har du to forelesninger i uka, øving, lab (med innlevering av de to siste), midtsemester og eksamen per fag, kan du ikke jobbe så mye
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Jeg jobbet over 100% ved siden av 5 år Siv.øk. Det dreier seg mest om innstilling til fritid, tror jeg.. Anonymous poster hash: 8f1e6...44b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Jeg jobbet over 100% ved siden av 5 år Siv.øk. Det dreier seg mest om innstilling til fritid, tror jeg.. Anonymous poster hash: 8f1e6...44b Sånne holdninger provoserer meg. "Jeg fikk det til, så det er kun holdningen det kommer an på". Vel, enkelte semester har jeg hatt fire 7.5 stp fag. Hvert fag har 2×90 min forelesninger, og en lab på minst 8 timer i uka. Etter hver lab skal det leveres labrapport, som fort blir på 10 sider. Sett bort i fra lesing og skriving av rapporter, så er det oppmøteplikt på 36 timer lab, og 8×90 minutter i uka. Men selvfølgelig er det mine holdninger det er noe i veien med da jeg ikke kunne jobbe 40 timer i uka i tillegg. .. Anonymous poster hash: c16f1...75d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Takk for svar. Har foreløpig ikke sjekket ut hvordan det er med obligatorisk undervisning. Vet at masterstudiet ikke har noen, men de to andre studiene har muligens noe mer. Blir 90 studiepoeng første semester og 60 det andre, men da skal jeg også skrive masteroppgaven. Er avhengig av litt fritid ettersom jeg har forpliktelser hjemme også. Anonymous poster hash: 03ccc...00e
Følelsesvims Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Ville sjekket mengden obligatorisk undervisning først. Masterstudiet har kanskje noen obligatoriske seminar? Generelt sett er det enklest å jobbe mye i tillegg desto mer fritt studiet er, men det avhenger jo også av hvor effektiv du er. Hvis du har mulighet til å jobbe helg + 1-2 dager i uken kunne jo det vært en mulighet, sett at du ikke får opplegg de dagene (og du har et avslappet forhold til forelesninger )
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Jeg vil tro det kommer helt an på person og studiet. Jeg jobba 50% ved siden av 100% studie de to første årene på bachelorgraden. Det andre året hadde jeg også barnet hjemme to dager i uka, så fikk litt kontantstøtte. Siste året jobba jeg 35% ved siden av, hadde da to barn. Til høsten begynner jeg på master hvor det er mye mer obligatorisk så skal jobbe maks 30% ved siden av. Mulig at jeg sier opp den ene jobben om det blir for mye, da blir det kun 20%. Gjør unna alle timene på en helg pga lange vakter, så hver fjerde helg. Vil ha mer tid med barna i helga, så har valgt det sånn. Anonymous poster hash: dc1b6...0c7
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Altså, 90 studiepoeng på ett semester? 5 mnd? Og arbeid ved siden av det igjen?? Normalt tilsvarer en masteroppgave 30 stp. Hvis det gjør det for deg også, har du altså 90 stp andre semester også. Det er faktisk noe av det villeste jeg har hørt. Dette kan du ikke mene?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Ja. 90 poeng på første semester = første halvdel av siste året på master, et semester på årsstudium + et enkeltemne på 30 stp. Så blir det andre halvdel av siste året på master + siste semester på årsstudium. Dvs 90+60 pluss jobb ca 50%? Eller blir det for mye jobb? Anonymous poster hash: 03ccc...00e
Følelsesvims Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Igjen, det er helt avhengig av hvilke fag og hvordan de er lagt opp, hvor strukturert du tar ting, hvilke ambisjoner du har med fagene, og hvor mye du har tenkt å jobbe med det. Jeg kan tenke meg fag hvor det hadde fungert veldig fint (har gjort noe tilsvarende selv, men da hadde jeg ikke barn ), og kan se for meg fag hvor det VIRKELIG ikke ville gått.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Hørtes ut som en idiotisk plan! Anonymous poster hash: ae0ac...2e7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Ut fra hva du beskriver bør du ikke regne med å jobbe noe som helst. Anonymous poster hash: f52c3...459
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Svarte bare på det ene spm angående studiepoeng og fordeling. Det er en videreutdanning i pedagogikk, enkeltemne i pedagogikk og årsstudium i økonomi-relatert. Tidligere har jeg tatt 40 poeng på et semester med ca 70% jobb ved siden av. Syns ikke skolen er så krevende og er ganske strukturert. Har tatt fag som privatist på vgs i tillegg til full jobb og kveldsskole med språk. Hadde ingen forpliktelser hjemme på den tiden utenom trening så da hadde jeg bedre tid. Har greit med overskudd og energi til kanskje å få det til? Anonymous poster hash: 03ccc...00e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Jobbet 100% (pluss ekstra) da jeg tok 2. Og 3.kl på BI. Anonymous poster hash: f33ed...eaf
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Igjen, det høres helt sinnssykt ut. Du sier at du tidligere har greid å ta 40 % på ett semester med 70 % jobb ved siden av. Hadde du da samme forpliktelser hjemme? Med 90 stp på ett semester, vil du ikke risikere at obligatorisk undervisning kolliderer eller at innleveringer/eksamener kan falle på samme dag? 90 studiepoeng tilsvarer jo normal 1,5 år med studier! Hvis det er praktisk mulig å gjennomføre noe sånt på 1/3 av tiden klarer jeg ikke annet enn å stille spørsmålstegn ved kvaliteten på studiet. Jeg hadde i alle fall aldri greid det samme som deg, og det handler ikke om at jeg er ustrukturert eller treig i toppen. Men jeg har forstått det sånn at det er store ulikheter i hvor omfattende/krevende ulike studier er. Du er helt rå om du i det hele tatt greier 90 poeng på ett semester, selv uten jobb.
Følelsesvims Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Svarte bare på det ene spm angående studiepoeng og fordeling. Det er en videreutdanning i pedagogikk, enkeltemne i pedagogikk og årsstudium i økonomi-relatert. Tidligere har jeg tatt 40 poeng på et semester med ca 70% jobb ved siden av. Syns ikke skolen er så krevende og er ganske strukturert. Har tatt fag som privatist på vgs i tillegg til full jobb og kveldsskole med språk. Hadde ingen forpliktelser hjemme på den tiden utenom trening så da hadde jeg bedre tid. Har greit med overskudd og energi til kanskje å få det til? Anonymous poster hash: 03ccc...00e Videreutdanningen i pedagogikk og enkeltemnet burde gå greit. MEN, siden årsstudiet er i økonomi tror jeg det blir litt voldsomt. Økonomi er nok hardere enn mange andre årsstudier, og har potensielt en del øvinger. Ville sjekket opplegget ganske grundig først, eventuelt bare tatt de mest interessante emnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå