Von Hertelhofen Skrevet 22. juni 2014 #1 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Jeg har akkurat lest boka "sov godt" av karin naphaug og i følge den så går mye på vanen. Han et vant til å få pupp når han våkner og dermed vil han fortsette å våkne. Pupp blir på en måte en belønning for å våkne. De sier jo at babyen ikke trenger nattmat når man er oppe i 2 måltider med fast føde. Legger han greit på seg? I såfall kan jeg ikke tenke meg at han trenger å spise hver 3 time på natta og. Prøv å feks hoppe over et måltid. Som det står i boka "prøv å stenge "baren" fra 24-06. Ta siste amming kl 24 og neste kl 6. Blir det full rabalder så prøv å roe ned med å si rolig men bestemt at nå er det natt og vi skal sove. Evnt prøv hysj-metoden til han sovner igjen. " Verdt et forsøk. Sliter med søvnen til min på 4 mnd også og hun våkner trolig fordi hun har fått så god "service" hver gang hun våkner. Anonymous poster hash: d32af...7b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146463209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Jeg har akkurat lest boka "sov godt" av karin naphaug og i følge den så går mye på vanen. Han et vant til å få pupp når han våkner og dermed vil han fortsette å våkne. Pupp blir på en måte en belønning for å våkne. De sier jo at babyen ikke trenger nattmat når man er oppe i 2 måltider med fast føde. Legger han greit på seg? I såfall kan jeg ikke tenke meg at han trenger å spise hver 3 time på natta og. Prøv å feks hoppe over et måltid. Som det står i boka "prøv å stenge "baren" fra 24-06. Ta siste amming kl 24 og neste kl 6. Blir det full rabalder så prøv å roe ned med å si rolig men bestemt at nå er det natt og vi skal sove. Evnt prøv hysj-metoden til han sovner igjen. " Verdt et forsøk. Sliter med søvnen til min på 4 mnd også og hun våkner trolig fordi hun har fått så god "service" hver gang hun våkner. Anonymous poster hash: d32af...7b3 Seriøst?! God service til en på 4 mnd? Du gjør alt du kan for en unge på 4 mnd og den får mat hver gang den krever det, natt eller dag! Og man begynner IKKE å avvenne en baby på 4 mnd om natten...! Til HI: det er veldig mange unger som må ha fått fast føde over en lengre periode for å sove lengre økter. Og noen må opp i 3 fulle måltider for å merke ordentlig bedring. Sikker på at du vil merke forskjell om 3-4 uker. Det er ikke lenge til så holdt ut! Anonymous poster hash: 87e83...d2a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146464220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 22. juni 2014 #4 Del Skrevet 22. juni 2014 Noen sover kortere ved fast føde, andre sover lengre. Vi måtte ha 3-4 relativt store måltider før vi merket så mye på nattesøvnen... så lenge han hadde tanket seg nok opp sov han lengre. Ting tar tid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146464462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 22. juni 2014 #5 Del Skrevet 22. juni 2014 Det er forskjell på å gi mat vs mate, skru på lyset, synge etc. Antar det er det hu over mener. Men er ingen tvil om at når de er 6 mnd har vaner begynt å bli etablert Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146464477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Jeg har akkurat lest boka "sov godt" av karin naphaug og i følge den så går mye på vanen. Han et vant til å få pupp når han våkner og dermed vil han fortsette å våkne. Pupp blir på en måte en belønning for å våkne. De sier jo at babyen ikke trenger nattmat når man er oppe i 2 måltider med fast føde. Legger han greit på seg? I såfall kan jeg ikke tenke meg at han trenger å spise hver 3 time på natta og. Prøv å feks hoppe over et måltid. Som det står i boka "prøv å stenge "baren" fra 24-06. Ta siste amming kl 24 og neste kl 6. Blir det full rabalder så prøv å roe ned med å si rolig men bestemt at nå er det natt og vi skal sove. Evnt prøv hysj-metoden til han sovner igjen. " Verdt et forsøk. Sliter med søvnen til min på 4 mnd også og hun våkner trolig fordi hun har fått så god "service" hver gang hun våkner. Anonymous poster hash: d32af...7b3 Seriøst?! God service til en på 4 mnd? Du gjør alt du kan for en unge på 4 mnd og den får mat hver gang den krever det, natt eller dag! Og man begynner IKKE å avvenne en baby på 4 mnd om natten...! Til HI: det er veldig mange unger som må ha fått fast føde over en lengre periode for å sove lengre økter. Og noen må opp i 3 fulle måltider for å merke ordentlig bedring. Sikker på at du vil merke forskjell om 3-4 uker. Det er ikke lenge til så holdt ut! Anonymous poster hash: 87e83...d2a Hvor har jeg skrevet at jeg skal nattavvenne babyen min? Hun får mat når hun er sulten på batta hun. Med god service mener jeg at vi har vært kjappe med å ta henne opp i sengen vår. En helsesøster og søvnekspert har kanskje mer peiling enn deg? Anonymous poster hash: d32af...7b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146464895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg synes det er tidlig å forvente lengere soveøkter. (men det er kanskje bare fordi jeg har en gutt på 16 mnd som fortsatt er våken mye på natta, og er for trøtt til å unne noen andre noe annet ) Anonymous poster hash: a5a1f...6a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146464996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
9desember Skrevet 26. juni 2014 #8 Del Skrevet 26. juni 2014 Du har fått mange svar allerede, ser jeg, og det er nok veldig individuelt hva du kan forvente av barnet ditt. Men jeg leste i hvert fall at mme ofte metter litt mer enn mm gjør, og da jeg prøvde å gi min på 6 mnd mme med en skje grøtpulver i som siste måltid på kvelden, så sov hun plutselig fra 19 til 02. Det var veldig deilig Matet henne igjen kl 2 og så sov hun til hun våknet for morgenen (alt mellom 5.30 og 7). Verdt et forsøk kanskje? Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146474393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessolinen Skrevet 26. juni 2014 #9 Del Skrevet 26. juni 2014 Vi har også hatt en liten mister som var oppe mye om nettene fra fødsel. Da jeg skulle tilbake i jobb da han var rundt 8,5 mnd nattavvente vi, da tok pappaen over om natten og vi markerte at det var dag ved å gi pupp i stuen i stede for på rommet. Dette har fungert veldig bra, men han våknet fortsatt mye bare at han sovnet raskere enn før. Så prøvde vi velling etter kveldsgrøt og amming og det fungerer kjempebra hittil. Vi har bare holdt på en uke, men han har også sovet gjennom en uke med unntak av en natt med to oppvåkninger som trolig er pga tann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146474668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #10 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Jeg har akkurat lest boka "sov godt" av karin naphaug og i følge den så går mye på vanen. Han et vant til å få pupp når han våkner og dermed vil han fortsette å våkne. Pupp blir på en måte en belønning for å våkne. De sier jo at babyen ikke trenger nattmat når man er oppe i 2 måltider med fast føde.Legger han greit på seg? I såfall kan jeg ikke tenke meg at han trenger å spise hver 3 time på natta og. Prøv å feks hoppe over et måltid. Som det står i boka "prøv å stenge "baren" fra 24-06. Ta siste amming kl 24 og neste kl 6. Blir det full rabalder så prøv å roe ned med å si rolig men bestemt at nå er det natt og vi skal sove. Evnt prøv hysj-metoden til han sovner igjen. " Verdt et forsøk. Sliter med søvnen til min på 4 mnd også og hun våkner trolig fordi hun har fått så god "service" hver gang hun våkner.Anonymous poster hash: d32af...7b3 Seriøst?! God service til en på 4 mnd? Du gjør alt du kan for en unge på 4 mnd og den får mat hver gang den krever det, natt eller dag! Og man begynner IKKE å avvenne en baby på 4 mnd om natten...!Til HI: det er veldig mange unger som må ha fått fast føde over en lengre periode for å sove lengre økter. Og noen må opp i 3 fulle måltider for å merke ordentlig bedring. Sikker på at du vil merke forskjell om 3-4 uker. Det er ikke lenge til så holdt ut!Anonymous poster hash: 87e83...d2a Hvor har jeg skrevet at jeg skal nattavvenne babyen min? Hun får mat når hun er sulten på batta hun. Med god service mener jeg at vi har vært kjappe med å ta henne opp i sengen vår. En helsesøster og søvnekspert har kanskje mer peiling enn deg? Anonymous poster hash: d32af...7b3 Hvor skrev jeg at jeg ikke er helsesøster eller søvnekspert? Anonymous poster hash: 87e83...d2a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146477271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg har en blid og fornøyd unge på 6 mnd. Han har fått fast føde i 2 - 3 uker nå og får en liten porsjon frokost, middag og kvelds. Morsmelk er fremdeles hovedernæring. Problemet er at han våkner så ofte om natta. Hver tredje time vil han ha pupp. Han får det og blir fornøyd og legger seg til å sove igjen. Men skal ikke en på 6 mnd kunne sove lengre perioder i strekk om natten, spesielt siden han får grøt før han legger seg? Kan det være han våkner av vane? Han får forresten maisgrøt fra Holle. Kan det være at enkelte grøter gir lengre metthetsfølelse enn andre? Er det noen som har litt peiling? Jeg har akkurat lest boka "sov godt" av karin naphaug og i følge den så går mye på vanen. Han et vant til å få pupp når han våkner og dermed vil han fortsette å våkne. Pupp blir på en måte en belønning for å våkne. De sier jo at babyen ikke trenger nattmat når man er oppe i 2 måltider med fast føde.Legger han greit på seg? I såfall kan jeg ikke tenke meg at han trenger å spise hver 3 time på natta og. Prøv å feks hoppe over et måltid. Som det står i boka "prøv å stenge "baren" fra 24-06. Ta siste amming kl 24 og neste kl 6. Blir det full rabalder så prøv å roe ned med å si rolig men bestemt at nå er det natt og vi skal sove. Evnt prøv hysj-metoden til han sovner igjen. " Verdt et forsøk. Sliter med søvnen til min på 4 mnd også og hun våkner trolig fordi hun har fått så god "service" hver gang hun våkner.Anonymous poster hash: d32af...7b3 Seriøst?! God service til en på 4 mnd? Du gjør alt du kan for en unge på 4 mnd og den får mat hver gang den krever det, natt eller dag! Og man begynner IKKE å avvenne en baby på 4 mnd om natten...!Til HI: det er veldig mange unger som må ha fått fast føde over en lengre periode for å sove lengre økter. Og noen må opp i 3 fulle måltider for å merke ordentlig bedring. Sikker på at du vil merke forskjell om 3-4 uker. Det er ikke lenge til så holdt ut!Anonymous poster hash: 87e83...d2a Hvor har jeg skrevet at jeg skal nattavvenne babyen min? Hun får mat når hun er sulten på batta hun. Med god service mener jeg at vi har vært kjappe med å ta henne opp i sengen vår. En helsesøster og søvnekspert har kanskje mer peiling enn deg? Anonymous poster hash: d32af...7b3 Hvor skrev jeg at jeg ikke er helsesøster eller søvnekspert? Anonymous poster hash: 87e83...d2a Med det svaret der så syns jeg det virket usannsynlig Anonymous poster hash: d32af...7b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146480174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labradora Skrevet 15. juli 2014 #12 Del Skrevet 15. juli 2014 Hos oss gikk det seg til av seg selv ved 5-6 mnd. Plutselig begynte hun å sove om natten. Virker som om ting går i perioder her i gården, men må innrømme at jeg var skuffet da grøt ved 4 mnd ikke var noen mirakelkur. Gjorde rett og slett ingenting, fortsatte å amme på natten og plutselig en dag sov hun. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150530-trenger-litt-babyhjelp-av-dere-dibdamer/#findComment-146516418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå