Gå til innhold

Tanteungen skal flytte for seg selv, vil gi gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle gi henne en stor pakke med litt viktige ting nå som hun skal flytte for seg selv, i en helt ny by for å gå skole.

Tenkte å starte med en stor eske, som skal fylles med mye basisting som dopapir, vaskemiddel, skyllemiddel, alt som er kjedelig og dyrt å kjøpe for en 19 åring som aldri har gjort dette før.

Men hva annet ville dere fylt denne med?

Tenkte og på noe mat, men hva er lurt? Litt kjedelig med en pakke fylt med vaskemiddel :P hehe!

Anonymous poster hash: 0c655...cd1

Fortsetter under...

Skrevet

Espelids rødrutete kokebok

Skrevet

Hva med tørrmat og hermetikk?

Posegreier fra Toro f.eks

Og noe godt til kaffen :)

Anonymous poster hash: 11cd7...f95

Skrevet

Og krydder, det er dyrt å skulle kjøpe inn alle basisvarer på ein gong. Så krydder, salt, sukker, ris, pasta, buljong osv er sikkert kjærkomment.

Skrevet

Og krydder, det er dyrt å skulle kjøpe inn alle basisvarer på ein gong. Så krydder, salt, sukker, ris, pasta, buljong osv er sikkert kjærkomment.

Takk :) Hvor mye penger ville du lagt i en sånn pakke?

Skrevet

Hva med tørrmat og hermetikk?

Posegreier fra Toro f.eks

Og noe godt til kaffen :)

Anonymous poster hash: 11cd7...f95

Takk :)

Annonse

Skrevet

Kor mykje du bør legge i er litt avhengig av økonomien din. Sjølv ville eg satsa på ca 1000.

Skrevet

Kor mykje du bør legge i er litt avhengig av økonomien din. Sjølv ville eg satsa på ca 1000.

var noe sånt jeg tenkte :) 

Skrevet

Synes heller du skulle kjøpt en kaffemaskin jeg. :)

Skrevet

Synes heller du skulle kjøpt en kaffemaskin jeg. :)

Ikke med mindre 19-åringen er veldig glad i kaffe og flytter til et sted med veldig god plass ;) All min erfaring (egen og diverse medstudenters) tilsier at den kun blir stående på benken til irritasjon. Eneste stedet den hørte hjemme var på lesesalen, og da til felles bruk. 

Ei eske med bruksvarer av den kjipe sorten(dvs vaskemidler) er kjempefint! Ville også kjøpt mel, sukker, tørrgjær og bakepulver, og hvis du virkelig vil være snill et vaffeljern :) Presskanne med en god pose presskannekaffe kan erstatte kaffemaskinen.

Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på hvordan hun skal bo.

Selv bodde jeg på studenthybel og delte kjøkken og bad med flere andre. Jeg oppholdt meg egentlig minimalt der, men tilbrakte tiden på Blindern, på trening eller ute sammen med venner. Hybelen var et sted hvor man sov. Jeg laget også minimalt med mat der, stort sett kun frokost og eventuelt matpakke. Dopapir, vaskemidler osv kjøpte vi på omgang.

Men klart; skal hun flytte i leilighet så er det kanskje annerledes!

Anonymous poster hash: a4e3b...d72

Skrevet

Så grei du er:) Fikk sånne pakker i posten av mamma når jeg studerte (kalt marshall hjelp:) ).

Elsket de pakken, hun puttet oppi tørrvarer, tannkrem, ny tannbørste, snop, flaxlodd, shampo/balsam, krydder og hermetikk.

Lykke til, blir sikkert tatt godt imot uansett.

Anonymous poster hash: 496fa...023
Skrevet

Så snill du er :) Her er noen forslag:

- Oppvaskkost

- Termoskopp (heter det det? En kopp som holder drikken varm :P )

- Zalo

- Kjøkkenkluter

- Skrivebok med linjer

-  Vekkerklokke

-  Dusjsåpe / håndsåpe

Har du noe gammelt servise eller bestikk du vil gi bort? Kanskje hun vil arve. Husker jeg arvet det da jeg flyttet for meg selv, har fortsatt 8 ulike middagstallerkener i skapet :P  På tide å bytte de ut... 

Anonymous poster hash: af427...621

Annonse

Skrevet

Så snill du er, og så mange gode tips du har fått :)

Om hun skal flytte et sted der man kan dra på Ikea så kunne du kanskje gitt henne et gavekort derfra?

Anonymous poster hash: 6bd29...02d

Skrevet

Tusen takk for masse flotte tips.

Ja, har faktisk en stor eske med servise, glass og bestikk fra da jeg bodde alene :) kan høre om hun vil ha det!

Skrevet

Boksåpner og vinopptrekker.

Anonymous poster hash: d80a5...3f8

Skrevet

Kartongvin eller skrukork ;) Men ja, vinopptrekker er gull verdt til de gangene man kjøper feil, og da er også sånn ekstrakork fint å ha! 

Og pizzarulle ;)

Skrevet

Bosch sin minidrill er fantastisk! Eller femidrill, som svigermor kalte den da jeg fikk en da jeg flyttet sammen med sønnen hennes. Ypperlig til folk som flytter til sitt eget for første gang. Den ble myye brukt hos meg ihvertfall. Koster 4-500.

Skrevet

det var lurt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...