Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Jeg gråter ,det gjør så sykt vondt. Paracet og ibux hjelper ikke. Tok to av hver etter tlf til legevakta. Ingen lindring. Det er utholdelig. Noen her som vet om annen type smertestillende som kan hjelpe? Jeg har paralgin forte. Prøvde ta en forrige kvelden,hjalp overhodet ikke. Hvor mange kan man evn ta? Håper noen har noen gode råd. Kan vel evn prøve få legevakta til å skrive ut resept på noe hvis det er noe som kan hjelpe meg gjennom helga.. Anonymous poster hash: 7caeb...e13
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 2 tbl paracet (1g) 4 ggr daglig , eller 2 tbl p forte 4 ggr daglig er maxdose, evt 1 tbl paracet og 1 tbl p forte 4 ggr daglig. Begge deler har paracetamol i seg, derfor kan du ikke ta begge. Evt kan det kombineres med Ibux, men da ville jeg konferert med lege først. Anonymous poster hash: 7e814...af4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 2 tbl paracet (1g) 4 ggr daglig , eller 2 tbl p forte 4 ggr daglig er maxdose, evt 1 tbl paracet og 1 tbl p forte 4 ggr daglig. Begge deler har paracetamol i seg, derfor kan du ikke ta begge. Evt kan det kombineres med Ibux, men da ville jeg konferert med lege først. Anonymous poster hash: 7e814...af4 Så paralgin og ibux kan kombineres? Vil det gi god effekt på tannverk,vet du noe om det? Som sagt så er smertene så sterke at ibux og paracet ikke hjelper overhodet. Kommer ikke gjennom til legevakta akkurat nå. Anonymous poster hash: 7caeb...e13
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Du kan prøve 2 paralgin, samt en ibux..noe du også kan prøve, er å kjøpe corsodyl som du skyller munnen med. Dette renser opp i evt bakterier /infeksjoner i munnhulen, tannkjøtt/tenner Anonymous poster hash: a26e3...b67
_Bifrost_ Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Føler med deg, tannverk er det verste som finnes. Får lyst til å rive av kjeven! Evt slå løs tanna med hammer. Jeg er ganske dreven på tannverk altså, har slitt med tannlegeskrekk tidligere, så jeg har funnet mine metoder: (To paracet og to ibux hjelper ikke mot noe som helst tannverkelatert, alt for pinglete) *Ibumetin 400mg. 2 eller 3 tabletter samtidig. *Har du paralgin forte, så ta en (eller to hvis du er desperat) sammen med to vanlige ibux. Regner med at dette er nødløsning, man bør jo ikke ta så store mengder smertestillende over lang tid Et annet "kjerringråd" som er litt kvalmt, men som faktisk har lindret litt for min del: har du vodka i hus - ta en støyt, og behold spriten i munnen i et par min så den vonde tanna er dekket med sprit. Alkoholen gjør at det "knaser" i det vonde, og det demper smerten litt. Er du desperat - svelg vodkaen etterpå :-P (jeg hater vodka, så jeg greier ikke drikke det) All sympati fra meg!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Da jeg fikk skikkelig tannverk pga betennelse fikk jeg av tannlegen 600 mg ibux og vanlig paracet, det hjalp. Fikk beskjed om at paracetamol fungerer dårlig på smerter i tennene. Anonymous poster hash: 977ab...195
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Føler med deg, tannverk er det verste som finnes. Får lyst til å rive av kjeven! Evt slå løs tanna med hammer. Jeg er ganske dreven på tannverk altså, har slitt med tannlegeskrekk tidligere, så jeg har funnet mine metoder: (To paracet og to ibux hjelper ikke mot noe som helst tannverkelatert, alt for pinglete) *Ibumetin 400mg. 2 eller 3 tabletter samtidig. *Har du paralgin forte, så ta en (eller to hvis du er desperat) sammen med to vanlige ibux. Regner med at dette er nødløsning, man bør jo ikke ta så store mengder smertestillende over lang tid Et annet "kjerringråd" som er litt kvalmt, men som faktisk har lindret litt for min del: har du vodka i hus - ta en støyt, og behold spriten i munnen i et par min så den vonde tanna er dekket med sprit. Alkoholen gjør at det "knaser" i det vonde, og det demper smerten litt. Er du desperat - svelg vodkaen etterpå :-P (jeg hater vodka, så jeg greier ikke drikke det) All sympati fra meg!! Knaser...? Anonymous poster hash: 31031...452
Von Hertelhofen Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Voltaren hjelper mot tannverk. (Hvis du er så heldig å få tak i)
_Bifrost_ Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Føler med deg, tannverk er det verste som finnes. Får lyst til å rive av kjeven! Evt slå løs tanna med hammer. Jeg er ganske dreven på tannverk altså, har slitt med tannlegeskrekk tidligere, så jeg har funnet mine metoder: (To paracet og to ibux hjelper ikke mot noe som helst tannverkelatert, alt for pinglete) *Ibumetin 400mg. 2 eller 3 tabletter samtidig. *Har du paralgin forte, så ta en (eller to hvis du er desperat) sammen med to vanlige ibux. Regner med at dette er nødløsning, man bør jo ikke ta så store mengder smertestillende over lang tid Et annet "kjerringråd" som er litt kvalmt, men som faktisk har lindret litt for min del: har du vodka i hus - ta en støyt, og behold spriten i munnen i et par min så den vonde tanna er dekket med sprit. Alkoholen gjør at det "knaser" i det vonde, og det demper smerten litt. Er du desperat - svelg vodkaen etterpå :-P (jeg hater vodka, så jeg greier ikke drikke det) All sympati fra meg!! Knaser...? Anonymous poster hash: 31031...452 Hehe, ja. Ingenting som sprekker eller blir ødelagt altså, men det kommer et lite "knepp" i den vonde tanna.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Nellikolje eller nellikspiker kan hjelpe. Påførnellikolje på tannen og tannkjøttet rundt, eventuelt tygg hele nellikspiker og pakk massen rundt den vonde tannen. Anonymous poster hash: 30e90...18e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 2 tbl paracet (1g) 4 ggr daglig , eller 2 tbl p forte 4 ggr daglig er maxdose, evt 1 tbl paracet og 1 tbl p forte 4 ggr daglig. Begge deler har paracetamol i seg, derfor kan du ikke ta begge. Evt kan det kombineres med Ibux, men da ville jeg konferert med lege først. Anonymous poster hash: 7e814...af4 Fikk prate med lege tilslutt. Man kan ta 1 g paracet og 600mg ibux hver tredje time i sånne tilfeller som dette sa han. Jeg er frisk og spiser ikke piller ellers. Det er for å komme gjennom helga. Og ikke noe langvarig. Jeg kunne også p.forte og ibux. Og da fikk jeg sove også! takk alle snille for svar!! Hi Anonymous poster hash: 7caeb...e13
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Føler med deg, tannverk er det verste som finnes. Får lyst til å rive av kjeven! Evt slå løs tanna med hammer. Jeg er ganske dreven på tannverk altså, har slitt med tannlegeskrekk tidligere, så jeg har funnet mine metoder: (To paracet og to ibux hjelper ikke mot noe som helst tannverkelatert, alt for pinglete) *Ibumetin 400mg. 2 eller 3 tabletter samtidig. *Har du paralgin forte, så ta en (eller to hvis du er desperat) sammen med to vanlige ibux. Regner med at dette er nødløsning, man bør jo ikke ta så store mengder smertestillende over lang tid Et annet "kjerringråd" som er litt kvalmt, men som faktisk har lindret litt for min del: har du vodka i hus - ta en støyt, og behold spriten i munnen i et par min så den vonde tanna er dekket med sprit. Alkoholen gjør at det "knaser" i det vonde, og det demper smerten litt. Er du desperat - svelg vodkaen etterpå :-P (jeg hater vodka, så jeg greier ikke drikke det) All sympati fra meg!! Knaser...? Anonymous poster hash: 31031...452 Hehe, ja. Ingenting som sprekker eller blir ødelagt altså, men det kommer et lite "knepp" i den vonde tanna. Åh grøss! Det høres ekkelt ut! Men topp om det virker da Anonymous poster hash: 31031...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå