Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den siste uka har jeg kjent stikking og stråling i underlivet, og ett forferdelig press i magen. Det kjennes også ut som jeg får voksesmerter i lårene (spesielt i høyre lår), og det stråler fra lysken og ned til kneskåla. Første gang jeg merket dette var jeg innom føden for sjekk, og fikk bare beskjed om at baby hadde snudd seg med hodet ned, og fikk tatt en CTG som registrerte litt kynnere. 

Lurer på om dette kan være tegn på at fødselen nærmer seg, eller noe i den duren? Er 33+4 uker!

Fortsetter under...

Du har ikke fått litt bekkenløsning/symfyseløsning da? Jeg fikk litt mot slutten av forrige svangerskap, og det strålte nedover fra lysken.

Stikker og stråler her også, men det går litt opp og ned. Ikke like mye hver dag. Nedpress har jeg kjent en stund, og det går også opp og ned.

Har vi termin samme dag? Er også 33+4 i følge terminkalkulatoren på babyverden. 33+3 hos legen.

Jeg har hatt litt bekkenløsning hele veien, og det kjennes ikke likt ut i det heletatt :) Det virker litt som det kommer sammens med kynnere - får ett kjempe press i magen, samt stikking/stråling i underlivet + stråling (kjennes ut som voksesmerter) fra lysken og ned til kneet. 

Jeg har termin 8. August, enn du? :)

Bekkenløsning var mitt beste forslag, så da vet jeg ikke .)

Masse kynnere her også, og tidvis kan det kjennes ut som babyen faller ut. Hvilket den ikke gjør :) Hvis du fortsatt er i full jobb, kan det hende kroppen sier i fra om at du må ta det litt mere med ro? Jeg har vært fullt sykemeldt pga mye kynnere de siste (nesten) 2 månedene. De hardeste kynnere har roet seg litt, men har fortsatt rikelig av dem og sliter med å følge med storesøster.

8. august her også :) Gikk en uke over med storesøster, så forbereder meg på det denne gangen også.

Annonse

heisann :)

Det er nok bare hodet til babyen som treffer noen nerver ;) jeg er 38 uker på vei, og har kjent de smertene sånn til og fra siden hodet ble festet i uke 30 :) Og det blir bare mer og mer og strekere nå mot slutten :P så du har litt å glede deg til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...