Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet at 8 mnder uten noen tegn til graviditet ikke er all verdens. Men nå begynner jeg å bli litt utålmodig. Det er så mange inne på IKM gruppene som blir gravide etter 1,2,3,4 prøveperiode og jeg kjenner jeg misunner dem litt! Unner dem det virkelig men, blir litt utålmodig og litt redd for at ting ikke er i orden. 

Denne mnd testet jeg EL og fant ihvertfall ut at den kommer når den skal. Vi hadde sex annenhver dag i uken før EL og dagen før og på EL dagen. Jeg krysser ALT jeg har for at denne mnd kan være vår mnd. Vi vil så gjerne.

Vi har til og med bestillt en sæd-test som virte klarsingnaler på at alt var bra med svømmerne til typen. Vet ikke hvor mye man kan stole på det men, noe riktig må det jo være. 

Er ikke meningen å være en syter men, noen gangen kan det være godt å få ut litt frustrasjon! Håper ingen blir fornermet eller at jeg gjør noen lei seg. Jeg vet det ikke har gått evigheter men, noen ganger føles det slik! 

Er 8 pp lenge synes dere eller er det bare småterier?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150421-8-pr%C3%B8veperiode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en endelig har bestemt seg for å prøve har en selvfølgelig et ønske om at det klaffer fort. Da er 8 mnd lenge å vente. Men i prøversammenheng er det ikke nødvendigvis det :) Å teste etter EL kan være lurt, så er man sikker på at man treffer.

At det klaffer for noen etter bare noen måneder betyr ikke nødvendigvis at alle gjennomfører svangerskapet. En god del rykker desverre tilbake til start. Meg selv inkludert. Jeg var en av de fantastisk heldige som ble gravid på andre førsøk. Mistet etter 7 fullgåtte uker og har nå 11 pp bak meg etter det. For de fleste friske par klaffer det til slutt. Andre må søke hjelp. Selv venter jeg nå på utredning til tross for at jeg ble gravid på 2 forsøk.

Prøv å slapp av, lettere sagt enn gjort, det vet jeg så alt for godt :) Og lykke til videre med prøvingen!

Ja jeg slapper nok mer av enn jeg kunne gjort siden jeg bevist prøver å gjøre andre ting for ikke å tenke så mye på det :-) Jeg brukte ikke noen for for tester på 3-4 mnder så dette er første mnd etter testepause. Måtte sjekke om jeg faktisk fikk EL ;p hehe

Skjønner deg veldig godt. Etter 8 mn prøving uten graviditet ville jeg nok selv ha tenkt på en tur til GU. Greit å ta en sjekk for å se om det kan være noe. Vi har prøvd i snart ett år. Mistet 12 uker på vei i februar. Har ikke blitt gravid etter dette. Jeg har fått henvisning til GU og skal ta noen hormonprøver. Jeg er straks 33 år. Har to gutter fra før på 6 og 7 år. Tenker at det nok var lettere for meg å bli gravid midt i 20 åra enn det er nå.

Med min første tror j vi brukte rundt 9mnd før jeg ble gravid. Den siste prøveperioden tenkte jeg at hvis det ikke klaffer nå, må jeg vente (studerte på høgskole på den tiden). Selvfølgelig skjedde det da :P Med nr 2 klaffet det med en gang, og da tenkte jeg at vi kanskje burde vente, men så var jeg visst gravid likevel.... Nå prøver vi på 3.mann, startet vel prøvingen i april, har IKM søndag kommende uke. Har 2 skolebarn til høsten :) Håper det klaffer for dere snart!

Litt gpdt å høre at noen eg i samme båt! samtidig veldig trist å høre at du mistet så sent Tirilill :-( Håper virkelig du får en spire snart :-) selv er jeg bare 22 så håper jo på at alt er greit nedi der!

Har IKM 1. juli så vi får se hvordan det går, krysser alt jeg har for alle sammen!! :-)

Annonse

Litt gpdt å høre at noen eg i samme båt! samtidig veldig trist å høre at du mistet så sent Tirilill :-( Håper virkelig du får en spire snart :-) selv er jeg bare 22 så håper jo på at alt er greit nedi der!

Har IKM 1. juli så vi får se hvordan det går, krysser alt jeg har for alle sammen!! :-)

Skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg er selv 22, og startet prøvingen/sluttet på pillen når jeg var 20. Og håpet selvfølgelig på at det kom til å gå fort. Men det gjorde det ikke dessverre... Vi hadde en litt sånn "tar det som det kommer" holdning, men ble allikevel bekymret når det ikke hadde skjedd noe iløpet av 8-10 mnd, Etter 1 år bestilte jeg time hos GYN, men pga lang ventetid så måtte jeg vente i noen mnd til. Og da ble jeg automatisk mindre bekymret fordi jeg viste at nå fikk vi hjelp! 

1 mnd før timen ble jeg gravid, helt av oss selv :D Og nå venter jeg på vårt første kjærlighetsbarn, så det var verdt den lange ventetiden. Det viste seg at det ikke var noe galt med noen av oss!

Skjønner godt at du vil ha ut litt frustrasjon, var akkurat likedan når jeg begynte å prøve, hehe. Men det ordner seg nok tilslutt, noen bruker bare lengre tid enn andre rett å slett. 

Masse lykke til! :)

Skjønner deg veldig godt. Etter 8 mn prøving uten graviditet ville jeg nok selv ha tenkt på en tur til GU. Greit å ta en sjekk for å se om det kan være noe. Vi har prøvd i snart ett år. Mistet 12 uker på vei i februar. Har ikke blitt gravid etter dette. Jeg har fått henvisning til GU og skal ta noen hormonprøver. Jeg er straks 33 år. Har to gutter fra før på 6 og 7 år. Tenker at det nok var lettere for meg å bli gravid midt i 20 åra enn det er nå.

Dere som mistet, var det sa eller MA?

Vi ble gravide på 3 pp, men mistet nettopp i MA som endte med utskraping pga mislykket medisinsk abort :-( livredd for atvi ikke skal bli gravide igjen :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...