Gå til innhold

Foccaciabrød, litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har laget dette to ganger, men første gangen ble det ikke bra. Da laget jeg det tidlig på dagen og lot det stå i langpannen til kvelden. Når vi skulle spise det, var brødet rett og slett litt seigt. Smaken i seg selv var god, men ikke konsistensen. Andre gangen laget jeg det rett før det skulle spises, og da ble det veldig godt.

Nå skal jeg lage og ta med til et vennepar i kveld, men vil jo helst unngå den seige versjonen. Vi skal spise i 20-tiden, og jeg må begynne å bake om en times tid for å rekke det med tanke på at vi skal litt annet før maten. Hvordan går jeg fram for å få et perfekt og saftig brød med sprø skorpe?

Del gjerne oppskrift også :) Jeg skal ha til stor langpanne (vi blir 12-16 stykker).

Anonymous poster hash: 9bace...cbf
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150340-foccaciabr%C3%B8d-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg brødet over på rist med klede over.

Anonymous poster hash: 7442a...bf5

Da vi det holde seg mykt med sprø skorpe? Kan jeg ta det opp igjen i formen når vi drar slik at jeg får det med meg?

Takk for svar.

HI

Anonymous poster hash: 9bace...cbf

Annonse

Jeg lager ofte focacciabrød og tar det ut av formen med det samme den er ferdig stekt.

Legg det på ei fjøl og la det lufte litt. Etterhvert, etter 30-60 min bare legger du over et kjøkkenhåndkle og la det ligge sånn tildele skal dra.

Sitter med et focacciabrød foran meg nå som jeg nettopp lagt et håndkle over;-) Har hatt litt ved siden av omeletten, og skal ha mer til middag i 17-18 tida. Ligger under håndkle i mens, dekker helt rundt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...