Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Vi overtok det nye rekkehuset vårt i går:) Vi skal ut å kjøpe maling imorgen, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilke farger vi skal ha. Eller rettere sagt, jeg aner ikke hvilke farger vi skal ha. Er ingen hjelp å få i mannen da han synes alt ser ok ut!! På soverommet så vil jeg ha veggen bak sengen i en farge, og så de resterende veggene i en lik farge. Vil gjerne ha en matt farge, i en lys grå, brun lignende farge? Evt en fin tapet på veggen bak sengen? Soverommet vårt er kvadrat formet;) Stuen vår er rektangel formet. På den ene kortveggen er det store vinduer langs hele veggen, på den andre kortveggen er det dør inn til soverom. Den ene langveggen er hel, mens den andre langveggen har dør inn til gang og åpning inn til kjøkkenet. Har blitt fortalt at det ville vært fint å male den ene langveggen (den som er hel uten dører) i en farge også resten av veggene i en annen farge. Vi får sol inn i stuen fra rundt kl 11.30 også er det sol til 21 tiden om kvelden Kan noen være så snill å komme med tips? Jeg er helt desperat. Jeg vil så gjerne at vårt første hjem skal være fint og koselig:) Kan jo nevne fargene på møblene i stuen, vi har bestilt en grå sofa. Spisebordet vårt er svart bjursta: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/30116264/ Stolene til spisebordet er henriksdal stoler fra ikea, men grått trekk :http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/10245610/ Sofaen har lik farge som stoltrekket. Stuebordet har lik farge som spisebordet. Hvilke farger matcher dette? Hvis noen vil hjelpe meg blir jeg kjempe glad Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Hvitt. Eller i alle fall noe veldig lyst, hater mørke rom! Anonymous poster hash: d9f12...f4c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Hvitt. Eller i alle fall noe veldig lyst, hater mørke rom! Anonymous poster hash: d9f12...f4c Men det finnes jo 100 forskjellige hvit farger! Hvit er vist ikke hvit har jeg forstått. Ser jeg på fargekartet så er det jo mange nyanser i hvitt! Gud jeg blir gal av alle disse fargene! 😁😁😁 Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har Sand på veggen bak sengen, og den er nydelig. I stuen har jeg en vegg som er Hvit Lin og resten er hvitt. Neste år skal jeg legge på tapet i stuen, og da blir den den fine tapeten, den er bare helt nydelig http://flugger.no/Maling/Tapet/Nordic_Home/Nordic_Home_443016(443016).aspx Anonymous poster hash: 02931...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Mitt forslag er Refleksjon i hele stuen. Veldig fin lys gråfarge (som det ikke er noe gult i). Elsker den fargen og har den i et par rom hos oss. På soverommet ville jeg valgt enten Sand + Muskatnøtt, eller Kalk og Kalkgrå. Ville brukt Jotun Lady Pure Color som er en nydelig, matt maling i begge rommene. Lykke til Anonymous poster hash: b8797...23a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Mitt forslag er Refleksjon i hele stuen. Veldig fin lys gråfarge (som det ikke er noe gult i). Elsker den fargen og har den i et par rom hos oss. På soverommet ville jeg valgt enten Sand + Muskatnøtt, eller Kalk og Kalkgrå. Ville brukt Jotun Lady Pure Color som er en nydelig, matt maling i begge rommene. Lykke til Anonymous poster hash: b8797...23a Takk for svar. Mener du da at den ene veggen er i muskattnøtt også de tre andre veggene i sand, eller ene veggen kalkgrå også de tre andre veggene i kalk? For må vel ha den veggen bak sengen i den mørkeste fargen? Har det fargekartet fra jotun. Synes refleksjon ser litt gul hvit ut jeg. Men den er altså lys grå? Hi Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har Sand på veggen bak sengen, og den er nydelig. I stuen har jeg en vegg som er Hvit Lin og resten er hvitt. Neste år skal jeg legge på tapet i stuen, og da blir den den fine tapeten, den er bare helt nydelig http://flugger.no/Maling/Tapet/Nordic_Home/Nordic_Home_443016(443016).aspx Anonymous poster hash: 02931...1ec Linken du la ut virket ikke :s Hvilke farge har du på resten av veggene på soverommet da? Vet du hva fargen på resten av veggene i stuen din er? Er jo så mange hvit farger Hadde det vært fint med å male ene langveggen i en farge? Eller bør jeg male kortveggen i en farge? Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av.. Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av.. Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? Hi Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Mitt forslag er Refleksjon i hele stuen. Veldig fin lys gråfarge (som det ikke er noe gult i). Elsker den fargen og har den i et par rom hos oss. På soverommet ville jeg valgt enten Sand + Muskatnøtt, eller Kalk og Kalkgrå. Ville brukt Jotun Lady Pure Color som er en nydelig, matt maling i begge rommene. Lykke til Anonymous poster hash: b8797...23a Takk for svar.Mener du da at den ene veggen er i muskattnøtt også de tre andre veggene i sand, eller ene veggen kalkgrå også de tre andre veggene i kalk? For må vel ha den veggen bak sengen i den mørkeste fargen? Har det fargekartet fra jotun. Synes refleksjon ser litt gul hvit ut jeg. Men den er altså lys grå? Hi Anonymous poster hash: 45782...507 Ja, det var det jeg mente Refleksjon er absolutt ikke gulaktig, men lys grå. Ville malt listene i f.eks klassisk hvit. Anonymous poster hash: b8797...23a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av..Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det er ikke bare lister du må male da, men dører, taket, vinduer. Anonymous poster hash: 02931...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Gå inn på jotun på Facebook og spør om råd! har fått flere gode tips de.kanskje litt sent nå. vilje også anbefalt å ikke kjøpe all malingen på en gang, men en liten boks så du kan teste litt først, og se hvordan fargen er på ulike tider av døgnet. Anonymous poster hash: 7a682...e56
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Vi tenkte å male veggen bak hodeenden av senga i en annen farge, men malte istedet fotenden. Det kan jeg virkelig anbefale, kanskje ikke sånn stilmessig, men det å våkne hver morgen til synet av den veggen er veldig godt. :-) gir meg ro i sjelen. Veggen bak hodeenden ser man knapt. :-) Anonymous poster hash: 4f08d...ddd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av..Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det er ikke bare lister du må male da, men dører, taket, vinduer. Anonymous poster hash: 02931...1ec Taket også? Holder det ikke med å male lister, dører og vinduer? Hi Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av..Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det er ikke bare lister du må male da, men dører, taket, vinduer. Anonymous poster hash: 02931...1ec Taket også? Holder det ikke med å male lister, dører og vinduer?Hi Anonymous poster hash: 45782...507 Det kommer an på hvilken farge taket er malt i. Det er jo ofte malt i en nøytral hvit farge, ikke egghvit/bomull, og da trenger du ikke male det. Anonymous poster hash: b8797...23a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Hvis du har sånne takess så... Det har jeg, og da ga jeg opp når jeg hørte at det må males også. Anonymous poster hash: 02931...1ec
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av..Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det er ikke bare lister du må male da, men dører, taket, vinduer. Anonymous poster hash: 02931...1ec Taket også? Holder det ikke med å male lister, dører og vinduer?Hi Anonymous poster hash: 45782...507 Det kommer an på hvilken farge taket er malt i. Det er jo ofte malt i en nøytral hvit farge, ikke egghvit/bomull, og da trenger du ikke male det. Anonymous poster hash: b8797...23a I stuen så et det de hvite vanlige takplatene. De er jo ferdigmalt. Men får se, kanskje jeg må male taket alikevel. Anonymous poster hash: 45782...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon er fin - menikke hvis lister osv er 'standard hvite' for det er oftest eggehvit, som blir seende ganske gul ut ved siden av..Anonymous poster hash: 9e3e8...eb2 Det har jeg fått med meg;)Men det går vel an å male listene? Har hentet noen sånne små fargeprøver og da står det bak hvilke farger de passer sammen med. Så da kan jeg vel kjøpe den hvitfargen som passer til refleksjon også male listene i den fargen eller? HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det er ikke bare lister du må male da, men dører, taket, vinduer.Anonymous poster hash: 02931...1ec Taket også? Holder det ikke med å male lister, dører og vinduer?HiAnonymous poster hash: 45782...507 Det kommer an på hvilken farge taket er malt i. Det er jo ofte malt i en nøytral hvit farge, ikke egghvit/bomull, og da trenger du ikke male det.Anonymous poster hash: b8797...23a I stuen så et det de hvite vanlige takplatene. De er jo ferdigmalt. Men får se, kanskje jeg må male taket alikevel.Anonymous poster hash: 45782...507 Hvis de er ferdigmalt så er de nok bomull eller egghvit. Jeg vurderte å male lister, dører og vinduer i Klassisk hvit, og når jeg fikk beskjed om at da måtte jeg ta taket også, da ga jeg opp. Det er visstnok ikke bare bare. Anonymous poster hash: 02931...1ec
Bolleklar Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Refleksjon, hvit lin, sober (min favoritt) + klassisk hvit er en flott palett. Ikke vær redd for å male tak, det er ikke vanskelig og går fort. Er det slette vegger eller panel? Har malt hele huset, er mest fornøyd med gjesterommet der det er hvit lin på panelvegger, og supermatt Sober på fond vegg. Angrer veldig på at jeg ikke valgte "Refleksjon" som basisfarge i huset, valgte "Chi" og den er altfor hvit....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå