Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når dere trener i tredje trimester? Hva klarer dere gjøre / ikke gjøre som før og hva alternativer har funket for dere?

Jeg trenger tips nå når magen begynner å bli for stor for å bruke romaskinen ordentlig. Spinning gir meg også en del kynnere mens styrke går greit ( selv om vekten ikke øker på manualene). Gåturer blir det også mye av men ljedelig å bruke 2-3timer på tur hver dag når treningen kunne vært gjort på en lien time i en travel hverdag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144150200-noen-som-enda-trener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sykler fortsatt på spinningssykkelen hjemme, men har satt ned intensiviteten kraftig... Sykler i 20/30 minutter på ganske tung gir, men ingen intervaller. Får pulsen opp til maks 170 (Er vanligvis på mellom 145-160), høyere enn det blir veldig ubehagelig. 

Når jeg har syklet tar jeg diagonale hev, knebøy eller utfall, litt armhevinger og sånne øvelser for bekkenet der du ligger på ryggen og løfter rumpa opp. Men det begynner å bli tungt med både kondisjons- og styrketrening... 

Fortsatt alt som før. Har løpt frem til nå i uke 33, men nå tror jeg ellipsemaskinen skal få ta over. Begynt å få endel kynnere underveis i treningen, så da får jeg legge om litt:-) Har ikke hatt så svær mage, så har ikke vært i veien, men nå vokser den litt ;P! Har du tilgang på treningssenter?

Så flinke dere er. Greit å være forberedt til den store dagen og tiden etterpå. Jeg fikk så mye igjen for å være i form forrige gang. Og hadde håpet på det samme denne gangen. Selv om jeg kjenner at alt er tyngre og jeg vokser fortere andre gang. Ja jeg har tilgang på treningssenter. Prøver å gå hvertfall 3 ganger i uka men trenger ideer til nye treningsmetoder som ikke erven belastning på mage og bekken. men jeg får da i hvertfall lange gåturer hver dag med rottweileren. Hun krever en del tur i skog og mark.

Skuldre og armer kan hvertfall kjøres uten å belaste mage/bekken noe særlig. Øvelser på bryst og rygg involverer fort magen som fikserer, men så lenge du ikke har vondt i magen så går det fint :-) Når bekken er plage er vel svømming ganske bra? For meg funker ellipsemaskinen fint nå, men jeg sliter jo ikke med bekkenet :/ hm.. Evt gå i motbakke på tredemøllen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...