Pixie85 Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Ser at flere av dere skriver at dere bruker ulike kosttilskudd som kan støtte opp under det ene og det andre for å bli gravid, hva er dette?Jeg har null kjennskap til naturmedisin og kosttilskudd som kan hjelpe, så vil gjerne ha informasjon og erfaringer.Vi har vært prøvere i snart 2,5år og er på 3.forsøk IVF nå, så kjenner jeg vil prøve absolutt alt for at det skal gå. Vil så gjerne ha en liten baby. Folsyre kjenner jeg selvfølgelig til. Noe annet jeg burde ta?Jeg har også prøvd akupunktur uten hell.
Tante_Esel Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 vitaminer du bør ta : B- stress 1 kapsel pr.dag D - 4 dråper i et glass vann E (gjerne tripel dose i 3 mndrs tid før du går ned til enkeldagsdose (350mg pr dag er dagsdose) Omega 3 C (også trippel dose i en 3 mndrs periode) (dagsdose 1000) har du lang syklus? da trenger du kobber (dobbel dose i en 3 mndrs periode - husker ikke hvor mye pr.dag) Har du kort syklus bør du ikke ta krom, men SINK Mineraler:scilicea original (hjelper å styrke slimhinnene) 1 spk 3 ganger pr dag ellers - Holde deg borte fra/redusere inntak av cola og sukker hvetemel melk spise mer grønnsaker og drikke masse vann! lykke til NB: ikke glem at også mannen bør få i seg en del vitaminer også da! sink og selen er vel de viktigste for mannen - men det husker jeg ikke doser eller noe på
Ringfinger Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 hehe, huttetu.. dette MED ivf/icsi medisiner er jo et helt apotek! men om det funker er det jo knall bra!
mammadrøm Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har brukt fructus femina(babyklister) på begge forsøkene hvor jeg ble gravid. Om det er tilfeldig eller ikke er umulig å si, men jeg ble ikke gravid på de to første forsøkene da jeg ikke tok det. Bestilles på helsehelse.dk. Ellers har jeg lest en forskningsartikkel fra USA som viste at de som spiste mye avokado under forsøk hadde tøye større suksessrate så jeg har spist mye av det. Det florerer av tips om hva man bør ta, så det er nok lurt å velge seg ut noen få ting slik at ikke stresset med å få i seg alt det riktige får motsatt virkning;-)
Pixie85 Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2014 Shit, det er mye man bør ta! Syns sånt er slitsomt, men har ihvertfall bestilt babyklister nå. Får komme meg på apoteket imorgen og kjøpe resten. Alt skal ihvertfall prøves nå siden det er "siste forsøk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå