Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var nedtur. Fikk avslag p.g.a. høy bmi 38 og sammenvoksninger. Jeg var ikke forbredt på den så nå er jeg utrolig lei meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har slanket meg hele livet, så jeg er helt utslitt av slanking og savn etter barn. Jeg finner ikke krefter og den indre styrken som må til for å greie å slanke meg 20 kg. 

Vet dere om andre privatklinikker som kanskje greier å se forbi overvekten og ville forsøke å hjelpe meg?

Skrevet

Er denne plassen offentlig?

Skrevet

Det er privat i Danmark. Offentlig i Norge må man ha BMI under 33

Skrevet

Åja, visste ikke om det med bmi jeg.. Så teit egentlig..! Ring klinikken å spør de om hvorfor og si at de må fortelle deg hvor du kan gå... Endten det eller så må de legge opp en diett for deg (syntes det blir for dumt å måtte igjennom slanking for å få barn når det kanskje ikke er derfor dere ikke blir gravide....) :(

Skrevet

BMI-grensen er ikke dum. Den er der for å beskytte foster mot alle risikoene det medfører å være overvektig og gravid.

Anonymous poster hash: b079e...c81

Skrevet

En bmi på 38 er svært høy så jeg forstår avslaget. Tenk hvordan det blir for deg og barnet om du legger på deg enda 20kg i svangerskapet. Forstår at avslaget er utrolig tøft samtidig har du verdens største motivasjon for å gå ned i vekt, å skulle bli mamma. Du må ha helse nok til å kunne ta deg av barnet også.

Håper du til tross for flere forsøk kan ta tak i problemet nok en gang. De fleste har ikke en slik bmi fordi de spiser sunt og trener masse. Prøv personlig trener, kostholdsveileder. Ikke gi opp. Du kan garantert klare det om du vil. Ikke sett deg ned å gi opp men ta deg selv i nakkeskinnet. Dette skal du få til. Håper du kan komme tilbake om en stund med oppdatering om at du har kommet deg ned i vekt. Jeg ønsker deg masse lykke til :) stor klem:)

Anonymous poster hash: d87e8...067

Skrevet

Har du prøvd å spørre Hausken? Vet ikke hvor langt opp i bmi de går, men de går over offentlig grense såvidt jeg vet.

Vet ikke om det haster for deg aldersmessig, men hvis ikke så er det å prøve å tenke ett kg av gangen og innføre en og en god vane i hverdagen, da går det! Det er jo for en god sak:-) Husk at de private klinikkene tjener like godt på et mislykket som på et vellykket forsøk, og de tjener ikke penger når de vurderer at kroppen din ikke er klar for ivf. Jeg går og venter på mens etter sannsynlig negativt ivf-forsøket nå, og det føles tungt.

Anonymous poster hash: b3123...f98

Skrevet

Har du prøvd å spørre Hausken? Vet ikke hvor langt opp i bmi de går, men de går over offentlig grense såvidt jeg vet.

Vet ikke om det haster for deg aldersmessig, men hvis ikke så er det å prøve å tenke ett kg av gangen og innføre en og en god vane i hverdagen, da går det! Det er jo for en god sak:-) Husk at de private klinikkene tjener like godt på et mislykket som på et vellykket forsøk, og de tjener ikke penger når de vurderer at kroppen din ikke er klar for ivf. Jeg går og venter på mens etter sannsynlig negativt ivf-forsøket nå, og det føles tungt.

Åja, visste ikke om det med bmi jeg.. Så teit egentlig..! Ring klinikken å spør de om hvorfor og si at de må fortelle deg hvor du kan gå... Endten det eller så må de legge opp en diett for deg (syntes det blir for dumt å måtte igjennom slanking for å få barn når det kanskje ikke er derfor dere ikke blir gravide....) :(

Takk Ringfinger for at du svarte med signatur, det var det ikke så mange andre som turte. Hovedårsaken til avslaget var ikke BMI men risikoen for komplikasjoner p.g.a. sammenvoksninger. BMI min er på absolutt høyeste nivå for hva Maigård aksepterer.

Skrevet

Jeg har planer om å kontakte Hausken og se om de har mulighet til å hjelpe oss. Jeg tror at Hausken kan gi oss et realistisk bilde av muligheten for å bli gravid og vil gi avslag hvis de vurderer som Maigård. Jeg vet at det er større risiko knyttet til svangerskap når man er overvektig, men man kan også gå gjennom svagerskap uten komplikasjoner. Jeg er 36år og det begynner å haste. 

Skrevet

Lykke til! Hausken er unik:) Ikke mist motet! Kan du ikke operere sammenvoksningene? 

Jeg ville prøvd å gå ned noen få kilo, ikke tenk 20 da mister du motet, tenk 5 kilo, bare det kan hjelpe. Hausken anbefalte meg faktisk å ikke slanke meg rett før forsøk, selv om jeg er litt overvektig. Pga det var stress for kroppen, og ikke se blindt på BMI. Han sa faktisk at han ikke så noen forskjell på resultatene på slanke og overvektige:) Men da mente han nok etter hvor overvektig jeg var, ca 15-20 kg for mye her, så har nok noe lavere BMI enn deg.Det kommer mye an på hvor kiloene er plassert, rundt magen er det verste for fertiliteten. Kutt ned på karbo og gå en tur hver dag, og ikke spise søtsaker på kvelden. Da går jeg iallefall ned, men i et rolig tempo. Ønsker deg masse lykke til!

Anonymous poster hash: e43c7...419
Skrevet

Jeg anbefaler også å kutte ned på karbo, hvis du klarer, kutt ut sukker helt. Sukker er en gift som ikke er godt for noe. Hjelper ihvertfall ikke på vekta og infertilitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...