Gå til innhold

32 år GAMMEL!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har rundet 32, og har innsett at jeg ikke er 25-26 og har goooooood tid før vi skal få barn osv. osv. Er godt gift. Har 60% fast jobb. Jeg har en mastergrad fra tidligere og er i gang med en bachelor nå. Har to år igjen av dette studiet. Håper å få 100% der jeg jobber nå når jeg er ferdig med BA. MEN... Da er jeg 34 og blir nesten 35 før vi ev. får første barnet (ja... kan starte før, men vil helst ikke være gravid, trøtt, sliten og kvalm når jeg har avsluttende eksamener, innlevering av BA-oppgave osv. om 2 år). Har også mulighet til å starte nå - men da må jeg mest sannsynlig ta permisjon fra studiet (og da blir jeg dødsgammel før jeg blir ferdig...!) Ift. permisjonspenger er det også best at jeg har 100% stilling. Jobbmessig ville det vært best å jobbe 100% et par år først også, men da begynner jeg å nærme meg 37-38 før vi er klare til å starte... Puh... vet ikke helt hva jeg vil med dette. Måtte bare lufte det litt ;) Tenker jo litt på at vi ikke er garantert noe som helst når vi starter så sent. Kan jo hende vi ender opp som prøvere i mange år også...

Anonymous poster hash: c35de...655

Fortsetter under...

Hva er viktigst for deg? Barn eller bachelorgraden?

Anonymous poster hash: 31982...345

BA-graden er viktig/avgjørende for at jeg skal kunne fortsette i den stillingen jeg allerede har og øke stillingsprosenten til 100% + øke lønna. MÅ fullføre BA uannsett, men kan ta siste året på deltid osv. Vil nok si det mest fornuftige er å gjøre ferdig studiet først.

Gjør ferdig studiet først du, om du vet det er det rette. Man kan jo også adoptere om man ikke kan få egne barn. Ved 35 er det vel ca 25% som ikke kan få barn lenger. Ved 40 ca 50%. Jeg er en av disse, selv om jeg var ekstremt fruktbar tidligere (heldigvis har vi to barn fra før). Det kan du også være.

Anonymous poster hash: 6f796...552

Annonse

Hva er viktigst for deg? Barn eller bachelorgraden?

BA-graden er viktig/avgjørende for at jeg skal kunne fortsette i den stillingen jeg allerede har og øke stillingsprosenten til 100% + øke lønna. MÅ fullføre BA uannsett, men kan ta siste året på deltid osv. Vil nok si det mest fornuftige er å gjøre ferdig studiet først.

Da virker det som om du allerede har svaret :)

Skjønner ikke helt greia her. Du har en mastergrad fra tidligere (dvs. bachelor og 2 år master) og så skal du ta en bachelorgrad til? Hvis den jobben du har nå krever at du har en bachelorgrad (i ett eller annet), så kan du vel fint finne en annen jobb med den utdannelsen du allerede har? Husk at når du først får barn er det kanskje ikke karriere som står først i rekken uansett, da vil man kanskje bruke tid på barna.

Men dette er min mening. Og etterutdannelse kan man ta senere i livet også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...