Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Synes vi bor i et dyrt område, og leter etter enebolig under 4 mill. Det er vanskelig å finne en som er i ok stand til den prisen, men altså, for 9 million kjøper man jo ekstrem luksus! Vi har begge gode jobber og tjener normalt vil jeg si, men en bolig på 9 mill er jo bare mulig om vi vinner i lotto! Anonymous poster hash: cc59b...8ad
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Nå er det jo sånn at msn har ulike forutsetninger. Vi bor i en bolig til 8 mill og har nesten ikke lån. Har spart siden barnsbena begge to, tjener godt og sløser lite. Alt kommer an på forutsetningene man har hatt, ikke Lotto. Anonymous poster hash: 1ff55...24f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Noen tjener bedre enn andre. Skjønner ikke hva som er vanskelig å forstå med det? :-) i tillegg kan man i enkelte tilfeller sitte på veldig mye i egenkapital. Anonymous poster hash: f4267...a50
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Vi er på boligjakt nå, ser på eneboliger rundt 8mill. Kan strekke oss til 8,5mill. Vi bor nå i rekkehus med takst 4,4mill. Den er nesten nedbetalt og vi har penger på sparekonto, ingen billån/studielån/kredittkort lån. Før rekkehus så eide vi begge hver vår leilighet i oslo (da vi møttes). For vår del har vi råd til 8,5mill pga kjøp/salg av boliger, kom oss tidlig inn på boligmarkedet begge to, begge har høyere utdanning, sløser ikke med penger (men vi unner oss ferier osv innimellom), begge har fast og greit vetalt jobb. Jeg er 29år og mannen er 35år. Anonymous poster hash: dd651...6aa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Vi er på boligjakt nå, ser på eneboliger rundt 8mill. Kan strekke oss til 8,5mill. Vi bor nå i rekkehus med takst 4,4mill. Den er nesten nedbetalt og vi har penger på sparekonto, ingen billån/studielån/kredittkort lån. Før rekkehus så eide vi begge hver vår leilighet i oslo (da vi møttes). For vår del har vi råd til 8,5mill pga kjøp/salg av boliger, kom oss tidlig inn på boligmarkedet begge to, begge har høyere utdanning, sløser ikke med penger (men vi unner oss ferier osv innimellom), begge har fast og greit vetalt jobb. Jeg er 29år og mannen er 35år. Anonymous poster hash: dd651...6aa Ingen av oss har arvet noe eller fått hjelp fra foreldre. Men spart opp penger selv. Anonymous poster hash: dd651...6aa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Vi er på boligjakt nå, ser på eneboliger rundt 8mill. Kan strekke oss til 8,5mill. Vi bor nå i rekkehus med takst 4,4mill. Den er nesten nedbetalt og vi har penger på sparekonto, ingen billån/studielån/kredittkort lån. Før rekkehus så eide vi begge hver vår leilighet i oslo (da vi møttes). For vår del har vi råd til 8,5mill pga kjøp/salg av boliger, kom oss tidlig inn på boligmarkedet begge to, begge har høyere utdanning, sløser ikke med penger (men vi unner oss ferier osv innimellom), begge har fast og greit vetalt jobb. Jeg er 29år og mannen er 35år. Anonymous poster hash: dd651...6aa Ingen av oss har arvet noe eller fått hjelp fra foreldre. Men spart opp penger selv. Anonymous poster hash: dd651...6aa All creds til dere!:-) Anonymous poster hash: 3f6ba...89b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Bor i ett hus til veldig mye mer enn 9 mill. Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå at noen mennesker tjener veldig godt, i tillegg til midler i familien. Selvfølgelig en veldig liten prosentdel av befolkningen, men de finnes jo! Hva trodde du?? At alle velstående mennesker i Norge har vunnet i Lotto?? Anonymous poster hash: 434ed...26f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Lønn, levemåte, arv, osv, det er jo veldig mye som spiller inn her. (For et rart spørsmål, synes jeg, for svaret er jo nokså selvsagt.) Anonymous poster hash: d16e5...8ec
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Bor i ett hus til veldig mye mer enn 9 mill. Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå at noen mennesker tjener veldig godt, i tillegg til midler i familien. Selvfølgelig en veldig liten prosentdel av befolkningen, men de finnes jo! Hva trodde du?? At alle velstående mennesker i Norge har vunnet i Lotto?? Anonymous poster hash: 434ed...26f Hehe, ja jeg trodde alle var lottomillionærer Det er klart jeg forstår at noen har mer midler enn andre, og som kommer fra velstående familier osv. Jeg har selv familie med mye penger så vet at det er godt mulig for noen å kjøpe dyre hus. Men for å utdype: Det virker som det blir vanligere og vanligere at man kjøper dyrere hus, og som sagt så trodde jeg 4 mill var dyrt. Men om svaret er at man da har penger i familien eller tjener langt over gjennomsnittet så er det greit! Anonymous poster hash: cc59b...8ad
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Vi er på boligjakt nå, ser på eneboliger rundt 8mill. Kan strekke oss til 8,5mill. Vi bor nå i rekkehus med takst 4,4mill. Den er nesten nedbetalt og vi har penger på sparekonto, ingen billån/studielån/kredittkort lån. Før rekkehus så eide vi begge hver vår leilighet i oslo (da vi møttes). For vår del har vi råd til 8,5mill pga kjøp/salg av boliger, kom oss tidlig inn på boligmarkedet begge to, begge har høyere utdanning, sløser ikke med penger (men vi unner oss ferier osv innimellom), begge har fast og greit vetalt jobb. Jeg er 29år og mannen er 35år. Anonymous poster hash: dd651...6aa Ingen av oss har arvet noe eller fått hjelp fra foreldre. Men spart opp penger selv. Anonymous poster hash: dd651...6aa All creds til dere!:-) Anonymous poster hash: 3f6ba...89b Enig! Anonymous poster hash: cc59b...8ad
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Og så er det mange som lever over evne. Har skyhøye lån, men holder allikevel fasaden en stund. Til det rakner... Anonymous poster hash: f0ad9...863
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 9 mill er ikke ekstrem luksus. Kommer jo helt an på hvor det er. Her koster små, slitne rekkehus fra 60-tallet over 7 mill, vår leilighet som er et 3-roms oppussinsobjekt i en firemannsbolig kostet over 4 millioner for 3 år siden. En enebolig her koster lett over 9 millioner, men kan likevel kreve total oppgradering. Helt vanlige folk som bor her. Har du vært inne på boligmarkedet i Oslo i 10-20 år, har du jo opparbeidet deg en del egenkapital etterhvert, selv med vanlige lønninger. Men når det er sagt, vi tjener xa. 1 mill til sammen og hadde absolutt ikke hatt råd til 9 mill. Anonymous poster hash: 9820d...350
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 9 mill er ikke ekstrem luksus. Kommer jo helt an på hvor det er. Her koster små, slitne rekkehus fra 60-tallet over 7 mill, vår leilighet som er et 3-roms oppussinsobjekt i en firemannsbolig kostet over 4 millioner for 3 år siden. En enebolig her koster lett over 9 millioner, men kan likevel kreve total oppgradering. Helt vanlige folk som bor her. Har du vært inne på boligmarkedet i Oslo i 10-20 år, har du jo opparbeidet deg en del egenkapital etterhvert, selv med vanlige lønninger. Men når det er sagt, vi tjener xa. 1 mill til sammen og hadde absolutt ikke hatt råd til 9 mill.Anonymous poster hash: 9820d...350 Slik jeg har inntrykk av er at man kjøper seg oppover. Jeg kjøpte min første leilighet som 23-åring til 550 000 kr, en startbo-leilighet med høy fellesgjeld. Solgte to år senere med 900 000 kr i gevinst. Traff min mann og kjøpte rekkehus til 1,6 mill. Solgte to år senere for 2.3 millioner. Kjøpte leilighet i Oslo til 3,850 mill. Solgte fire år senere for 5,7 mill. Vi hoppet så av karusellen og kjøpte hus på landet til 4.9 millioner. Men skulle vi blitt med videre hadde vi kjøpt for ca 7 mill. Om noen år kunne vi sikkert kjøpt til 9 millioner. Dersom man selv holder seg inne i markedet, så får man mye igjen for sin egen bolig. Man trenger ikke nødvendigvis ha topplønn, Anonymous poster hash: 8713e...82e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Oi, da må jeg si at jeg syns synd på dere som bor i så dyre områder! Her jeg bor så får man faktisk luksus for 8-9 mill Og da mener jeg faktisk ORDENTLIG fine, svære boliger med drømmeutsikt og hele pakka Anonymous poster hash: 5906b...8cf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Vi ønsker oss hus, men kunne ikke få mer enn 1,8 mill i lån. Så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet I området her tror jeg ikke du finner hus til 9 mill. Et hus i grei stand på ca. 150 kvm ligger på 3 mill. Oppussingsobjekt fra 2 mill. Anonymous poster hash: 3f9cc...84f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Vi kjøpte et hus til 10 mill i Oslo i fjor. Helt vanlig enebolig med standard fra 1995, så det er egentlig ganske umoderne. Liten tomt og ikke noe annen luksus, men ganske sentralt i Oslo. Det er beliggenheten man betaler for og det koster så mye i Oslo. Vi kom inn tidlig i boligmarkedet, har kjøpt og solgt oss oppover og satt med en egenkapital på 6 mill når vi solgte rekkehuset vårt. Tok opp 4 mill i lån for å kjøpe huset. Tilsammen har vi en inntekt på 1,7 mill i året. Anonymous poster hash: cbcc8...6d4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Vi kjøpte hus for 5,2 mill for 6 år siden, taksten var på 6 mill. Nå er taksten på ca 11-12 millioner! Galskap... Anonymous poster hash: 0defa...00f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Kjøpte en bitteliten leilighet for mange år siden og dermed tjent penger på verdiøkning. Har ganske normale inntekter, men betydelig egenkapital pga at begge var fornuftige og investerte da vi var unge. Anonymous poster hash: e8379...698
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Jeg og min man lever helt alminnelige liv med helt alminnelige inntekter. Hvis vi solgte det vi hadde av eiendom som vi har ervervet oss oppigjennom årene, kunne vi fint hatt råd til det. Anonymous poster hash: 9e096...6a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå