Gå til innhold

snitter???? laks? roastbiff??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Derom strides de fleste, såvidt jeg har skjønt. 

Skinke skal jo være trygt, så det kan du sikkert spise, det ville i alle fall jeg gjort. Noen spiser også laks, men det er jo i prinsippet rå fisk. Samme med roastbiff, den er tilnærmet rå. Rådene i så måte er vel å holde seg unna det for sikkerhets skyld, eller i det minste spise produkter med god holdbarhetsdato (noe som er vanskelig å vite på ferdiglagde snitter).

Sjansen for å få smitte gjennom mat er ikke stor i Norge. Likevel - det kan skje. Les litt på matportalen.no, så kan du selv bedømme hva du bør og ikke bør spise. http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor 

Endret av mama foodie

takker. endte opp med 4 skinkesteak, pittelitte ostekake, m smøreost. (måtte smake en liten bit). og noen sjokoladekake stk. Var godt det;);).

Desverre blir jeg ofte veldig sulten igjen og må ete et stort måltid for at det skal holde seg.

Så til kvelds i dag hadde jeg meg tikka masala og ris. veeeeeeldig godt.blir iallefall skikkelig mett

Annonse

Ikke meningen å le, altså, men redd for ostekake ... den var søt. :) Vet det kan være litt forvirrende i starten, men det er i grunnen ganske enkelt. Du bør unngå alle typer muggost, med mindre de er varmebehandlet (f.eks. på pizza). Myke ferskoster som alle vanlige smøreoster og kesam er helt trygt. :) Når det gjelder feta og mozzarella sies det litt forskjellig, ettersom dette også er myke oster som kan lagres lenge bør de i hvert fall spises så ferske som mulig, og de må selvsagt være laget på pasteurisert melk, men jeg vet mange unngår det helt likevel. (Jeg spiser det.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...