Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har ALDRI hørt om noen som har fått jobb fordi de har profil på LinkedIn. Noen her som har andre erfaringer? Skjønner liksom ikke helt poenget.... Anonymous poster hash: fa8c2...75d
Gjest Kira Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har fått forespørsel om å komme inn på en samtale via LinkedIn. Ettersom jeg ikke har noen planer om å bytte jobb takket jeg nei, men uansett hyggelig å få en slik henvendelse der.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Mannen min har fått flere tilbud derfra
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Mannen min har fått flere jobbintervjuforespørsler samt forespørsler om prosjektjobbing via linkedin. Jeg tror det fungerer godt innenfor visse bransjer - hvor man er avhengig av et godt rykte, hvor nettverksbygging og de riktige relasjonene er viktig, hvor man kanskje ikke har far fastansettelse, man jobber i prosjekter eller engasjementer eller som konsulenter. Det fungerer neppe for å få en kassajobb på rimi eller en jobb som barnehageassisten! Anonymous poster hash: 7690a...8fb
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Jeg ble kontaktet av en som lurte på om jeg så etter ny jobb som advokatsekretær. Jeg hadde en samtale med henne, men ble værende i jobben min. Anonymous poster hash: eb0ec...60d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har fått henvendelser via LinkedIn ja. Det er nok forskjell på hvilken bransje og sektor man jobber i. Noen bransjer blir foøk headhuntet til stillinger og i så måte er LinkedIn et flott verktøy for de som jobber med rekruttering. Tviler på at offentlige stillinger og typiske butikk/servicestillinger blir besatt via LinkedIn. Anonymous poster hash: 8605d...6c1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har fått flere jobbhenvendelser, både på linkedinmailen og tlf. Vil være der jeg er, så dro ikke på intervju. Anonymous poster hash: 2c0c4...fab
Gemini77 Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har fått et par forespørsler på linkedin. Sjeldent man blir headhunted av å bare ha en profil der. Man må være litt aktiv og oppdatere profilen sin regelmessig.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har ALDRI hørt om noen som har fått jobb fordi de har profil på LinkedIn.Noen her som har andre erfaringer?Skjønner liksom ikke helt poenget.... Anonymous poster hash: fa8c2...75d Det er en plattform. Du får ikke jobb bare fordi du oppretter en profil, men du kan bruke linkedin somet verktøy. Hold den oppdatert og ha mye info der, bygg ut nettverket og gjør deg interessant, så kan du få jobb der. Kjenner flere flinke mennesker som har blitt headhuntet linkedin Anonymous poster hash: 762c5...853
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Jeg ble kontaktet og fikk drømmejobb. Anonymous poster hash: db7e5...e49
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 I enkelte bransjer MÅ man nesten være på linkedin. Feks it bransjen! Det er en smart måte å profilere seg på. Det er nettverksbygging også. Min mann blir kontaktet ofte av hodejegere via linked in. Jobben han har per dags dato har han fått etter å ha blitt kontaktet Via linkedin. Han tjener 1.1 mill i året. Anonymous poster hash: 7d7c8...9a7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Min mann har fått tilbud om jobb gjennom linkedin og han har også fått henvennelser fra noen som ønsket å jobbe for han. Anonymous poster hash: 2ccab...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå