Gå til innhold

blir så irritert..

Anbefalte innlegg

Jobber på et legesenter og her kommer den ene etter den andre inn og er uplanlagte gravide.. Leverer urinprøver og får beskjed om at det er positiv, hun ene her blei så fra seg at hun begynte å grine.. timen etter ringte hun og sa hun ville henvises til abort. Kjenner jeg blir så frustrert på egne vegne.. her har jeg prøvd å bli gravid i 4 pp og ikke en dritt skjer, mens de som ikke prøver og ikke vil, de blir gravide. =(

Anonymous poster hash: 5fbe0...112
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149901-blir-s%C3%A5-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at alle har sine egne liv og har forskjellige forutsetninger for å ønske eller ikke ønske en graviditet.

Jeg har tatt abort. Det var uplanlagt graviditet som skjedd pga slurv med p pillene og en uheldig natt. Jeg var i starten av studiene og det var uaktuelt og få et barn på det tidspunktet.

Jeg angrer ikke på det valget.

Har fått to barn etter dette. Strever nå med ønske om et nytt barn med min nye samboer. Har snart holdt på ett år. Det er vondt å se venner og bekjente gå rundt med store runde gravidmager. Blir grønn av misunnelse, men ønsker dem selvfølgelig det beste.

Det er opp og nedturer når man prøver, ingen tvil om det. Skjønner at du kan kjenne på det, men ikke døm de som ikke ønsker graviditeten for hardt.

Skjønner at dette kan være litt bittert og frustrerende, men syntes ikke du skal blande jobb og privat, selv om det sikkert ikke er lett når dere er prøvere selv. De som kommer inn på legekontoret og er gravide, enten ønsket eller ei, er individuelle mennesker med ulike behov og skal behandles profesjonelt. Jeg håper for de pasientene det gjelder, at du ikke viser din misnøye over de valgene de tar! 4 pp er desuten innenfor normalen, det kan ta tid!

Lykke til ;-)

Anonymous poster hash: cb701...1ab

Jeg blander ikke jobb og privat, jeg er selvfølgelig profesjonell på jobb og lar ingen få vite om hva jeg tenker og mener. Det er hardt når man prøver mnd etter mnd, og bare fullt av negative tester. Så kommer det inn ei dame som bare ber og trygler om en negativ test, men så fort urinen sveiper borti testen så lyser den positiv og hun begynner å banne og steike. Da får man tanker oppi hodet sitt som muligens ikke er helt profesjonelle, men jeg viser det selvfølgelig ikke :) Det føles bare så urettferdig. 

Jeg blander ikke jobb og privat, jeg er selvfølgelig profesjonell på jobb og lar ingen få vite om hva jeg tenker og mener. Det er hardt når man prøver mnd etter mnd, og bare fullt av negative tester. Så kommer det inn ei dame som bare ber og trygler om en negativ test, men så fort urinen sveiper borti testen så lyser den positiv og hun begynner å banne og steike. Da får man tanker oppi hodet sitt som muligens ikke er helt profesjonelle, men jeg viser det selvfølgelig ikke :) Det føles bare så urettferdig.  Anonymous poster hash: 5fbe0...112

Jammen det er bra, og som jeg sa, så skjønner jeg at dette er ekstra sårt for deg. Men hold ut, dere har bare prøvd i 4 pp, det kommer nok til og klaffe så fort du ikke stresser med det;-)

Annonse

Hadde en dårlig dag på jobb.. Mye stress og har sovet dårlig i natt, så det resulterte i et lite "utbrudd" fra meg her på bim.. Beklager det! Jeg blir vanligvis ikke irritert på pasienter, og har selvfølgelig full forståelse for at folk er i forskjellige situasjoner og ønsker forskjellige ting. Det var bare litt frustrende der og da, og jeg bare "måtte" få det ut. Beklager det.. Vet vi ikke har prøvd lenge, men det føles som en evighet når man ønsker å bli gravid så sterkt.. 

Hadde en dårlig dag på jobb.. Mye stress og har sovet dårlig i natt, så det resulterte i et lite "utbrudd" fra meg her på bim.. Beklager det! Jeg blir vanligvis ikke irritert på pasienter, og har selvfølgelig full forståelse for at folk er i forskjellige situasjoner og ønsker forskjellige ting. Det var bare litt frustrende der og da, og jeg bare "måtte" få det ut. Beklager det.. Vet vi ikke har prøvd lenge, men det føles som en evighet når man ønsker å bli gravid så sterkt..  Anonymous poster hash: 5fbe0...112

Alle har lov og blåse ut, det er bare så lett for at man missforstås med sine utblåsninger ;-) jeg er akkurat som deg, stresset veldig med "skal bli gravid NÅ", men det hjelper jo ikke,hehe ;-) vi ble gravide på pp 3, men mistet dessverre i MA nå i mai. Måtte ha kirurgisk inngrep da medisinsk var mislykket! Så nå må vi begynne prøvingen på nytt, så snart blødningene gir seg :-)

Syns ikke du kan klage etter å bare ha prøvd i 4 mnd! Det er mange her inne som har prøvd i flere år før det klaffer, det blir nesten litt respektløst av deg... 

Uansett, selv om du jobber på et legekontor er det ikke sikkert du vet hele historien til pasientene. Kanskje har dem prøvd lenge dem også, hvordan kan du vite at de blir uplanlagt gravide? Du kan ikke bli irritert på pasienter fordi dem blir gravide! Du bør virkelige begynne å få fokuset over på noe annet, dette høres ut som det går utover jobben din. 

Anonymous poster hash: 6a344...3ac

Syns ikke du kan klage etter å bare ha prøvd i 4 mnd! Det er mange her inne som har prøvd i flere år før det klaffer, det blir nesten litt respektløst av deg... 

Uansett, selv om du jobber på et legekontor er det ikke sikkert du vet hele historien til pasientene. Kanskje har dem prøvd lenge dem også, hvordan kan du vite at de blir uplanlagt gravide? Du kan ikke bli irritert på pasienter fordi dem blir gravide! Du bør virkelige begynne å få fokuset over på noe annet, dette høres ut som det går utover jobben din. 

Anonymous poster hash: 6a344...3ac

Og du bør lese innlegget mitt ordentlig før du svarer! Jeg blei ikke irritert på pasienter fordi dem er gravide, jeg ble irritert på pasienter fordi dem ble gravide og skal ta abort!! Selvfølgelig har de ikke prøvd lenge når de kommer for å ta abort, åssen kom du frem til den konklusjonen ? Og hvis du leser de andre kommentarene jeg har skrevet etter dette innlegget så ser du at jeg hadde EN dårlig dag på jobb, og at selvfølgelig merker ikke pasientene mine noe til det. Ærlig talt, jeg klarer da å holde tanker inni meg, og det går virkelig ikke utover jobben. Har ikke du hatt en dårlig dag på jobb og irritert deg over visse folk før eller? Hvis ikke; bra for deg! 

Blir rett og slett provosert når jeg leser slike innlegg, utblåsning eller ei. 

De fleste som oppsøker et legekontor er i en sårbar fase. Og da er det ikke greit at en kommer med slike utblåsninger selv om de er anonyme. Blir du provosert over at andre velger abort så klarer du ikke å skille jobb/privat og du klarer heller ikke å oppføre deg som forventet av helsepersonell. 

Siden du jobber på et legekontor bør du også vite at en ikke kan forvente å bli gravid innen 4 pp, selvom det selvsagt føles frustrerende. 

Anonymous poster hash: f43c6...ffa

De fleste som oppsøker et legekontor er i en sårbar fase. Og da er det ikke greit at en kommer med slike utblåsninger selv om de er anonyme. Blir du provosert over at andre velger abort så klarer du ikke å skille jobb/privat og du klarer heller ikke å oppføre deg som forventet av helsepersonell. 

Siden du jobber på et legekontor bør du også vite at en ikke kan forvente å bli gravid innen 4 pp, selvom det selvsagt føles frustrerende. 

Herregud,  jekk deg ned et par hakk a... 

.. blei selv uplanlagt gravid og gikk mange runder med meg selv om hva jeg skulle gjøre. Utallige samtaler med lege og jeg var åpen med de på labratoriet og i resepsjonen om situasjonen. Det var viktig for meg å kunne åpne meg for mennesker som ikke kjenner meg og som ikke nødvendigvis hadde noe svar på hva jeg burde gjøre. Og hva er vel bedre enn folka på helsesenteret? Ingen ga meg råd verken den ene eller andre vegen, men de fikk meg til å reflektere. Alle som en var de med på å sette igang en prosess. Jeg valgte å beholde og det var mitt valg og kun mitt.

Jeg skjønner jo at ikke det er noe spesielt gøy for deg å være vitne til jenter som tar abort i hytt og pine, men husk at de har en annen historie og et annet liv...

Annonse

.. blei selv uplanlagt gravid og gikk mange runder med meg selv om hva jeg skulle gjøre. Utallige samtaler med lege og jeg var åpen med de på labratoriet og i resepsjonen om situasjonen. Det var viktig for meg å kunne åpne meg for mennesker som ikke kjenner meg og som ikke nødvendigvis hadde noe svar på hva jeg burde gjøre. Og hva er vel bedre enn folka på helsesenteret? Ingen ga meg råd verken den ene eller andre vegen, men de fikk meg til å reflektere. Alle som en var de med på å sette igang en prosess. Jeg valgte å beholde og det var mitt valg og kun mitt.

Jeg skjønner jo at ikke det er noe spesielt gøy for deg å være vitne til jenter som tar abort i hytt og pine, men husk at de har en annen historie og et annet liv...

og nå leser jeg hele tråden og ser at du oppklarte en del av bekymringa mi ;) Godt du klarer å holde deg profesjonell :)

Herregud,  jekk deg ned et par hakk a... 

Det er vel heller du som bør gå en runde med deg selv! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...