Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Mannen og jeg hag begynt å parterapi. Han er med fordi jeg vil og det er nok jeg som sliter mest i forholdet. Jeg opplever at terapeuten virkelig skjønner poenget og hvorfor jeg strever. Hun forstår virkelig hvorfor jeg et sint, såret og skuffet. Hun gir støtte til meg, og tar samtidig godt vare på mannen. Litt for mye syns jeg. Jeg opplever at hun er så diplomatisk at mannen ikke skjønner alvoret. Han sitter der og jatter med og syns fortsatt alt er ok. Noen som vil dele sine erfaringer med parterapi? Anonymous poster hash: a7ac8...9d8
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Gubben og jeg har gått til to forskjellige på familievernkontoret. Den første var ei dame, og jeg følte det som deg egentlig. Mange av de tingene som jeg fortalte om i begynnelsen fikk hun tydeligvis ikke med seg, for da vi hadde vært der noen ganger og jeg tok det opp igjen så blei dama overrasket og "tok mitt parti". Vi avsluttet med henne fordi hun skulle ut i studiepermisjon. Når det kom til gubben så virket det ikke som om han tok noe av det som ble sagt der til seg. Han fyren vi går til nå er litt merkelig og synes å være mer glad i å forelese for oss enn å høre hva vi har å si. Det virker som om gubben hører litt mer på han, men vi har ikke vært der mer enn en gang. Anonymous poster hash: a1d25...215
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Vi hadde det på akkurat samme måte, han synes det var flott å prate med denne forståelsesfulle kvinnen. Hun var veldig rolig og diplomatisk og egentlig ganske flink, men han forstod ikke alvoret. Vi bare kuttet ut etterhvert, mest fordi jeg byttet jobb og ikke fikk tid til å gå dit, men jeg så heller ikke vitsen i å ta initiativ til noe mer. Dette er fem år siden og vi er fortsatt gift Ikke verdens lykkeligste ekteskap, men har man barn sammen så er det vanskeligere å bare "gi opp". Anonymous poster hash: cdd69...897
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Min mann var på samtale på fvk første gang nylig og jeg skal være med neste gang. I følge min mann var det bare mye pjatt. Hun lyttet og skrev ned alt han sa, men kom ikke med tips/råd eller noe som helst konkret. Nå har vi fått en ny "saksbehandler" så vi får se hvordan han/hun er. Om personen bare skal høre på oss ser jeg ikke vitsen med å gå dit. Jeg forventer at personen sitter inne med en del kunskap og kommer med konkrete råd e.l. Han/hun må gjerne ta parti (jeg og min mann har veldig ulik oppfatninger av en del ting) slik at en av oss faktisk får en litt oppvåkning. En oss må endre seg eller holder ikke ekteskapet vårt mye lenger. Anonymous poster hash: f201a...e09
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Vi var på fvk. Kort tid etter at vi ga oss med terapien innledet min eksmann et forhold til en annen dame. Så her hjalp det ikke. Synes terapien var meningsløs. Han er typen som ville vært utro uansett. Og det har jeg visst så lenge jeg har kjent han -men man vil jo gjerne tro det beste om dem man er glad i. Anonymous poster hash: 3273d...aa0
Gjest Antarctica Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Funker bare hvis begge er motiverte, og begge er villige til å endre seg. Hvis man er der for å endre på den andre, kommer det ikke til å gå. Eller hvis man endrer seg selv, og den andre ikke kommer med noe gjensvar. Da er det også dødsdømt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå