Gå til innhold

Hvor kan jeg bade naken i Haugesunds område?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å prøve nakenbading, men vet ikke om noe egnet sted. Kan jeg feks. dra i skogen og bade i et vann der? Hva om jeg blir oppdaget, er det ulovlig å bade naken?

Anonymous poster hash: cc1e4...fb3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er ikke lov.

Finnes ingen egne strender for naturister i Haugesund.

Anonymous poster hash: 7774c...502

Skrevet

Da finner du deg et skjermet sted og bader naken. 

Skrevet

Nakenbading er ikke lov, men det er ingen som kommer til å straffe deg for å bade naken i et tjern i skogen på et avsidesliggende sted. Har gjort det masse, både i sjøen og skogs- og fjellvann. 

Anonymous poster hash: 0fdab...613
Skrevet

Det er bare ulovlig dersom du blir tatt.

Skrevet

Jeg svarte deg nettopp feil. Nakenbading er ikke uttrykkelig forbudt, men kan rammes av loven av uanstendig oppførsel. Ut i fra det kan man slutte at det kan bli problematisk å sprade naken på en godt besøkt offentlig strand, men helt uproblematisk å bade i et avsideliggende tjern eller på et skjermet sted ved sjøen. Hvis noen kommer vil det ikke være uanstendig oppførsel dersom du går rett bort til håndkleet ditt (som du uansett kan ha liggende på kanten), men kanskje dersom du danser rundt. 

Skrevet

Jeg vet om et tjern hvor det svært sjelden ferdes andre, men vet ikke om jeg tørr. Jeg tenkte på nakenbading i fjor sommer også, men dristet meg aldri til å gjøre det. Dette året håper jeg at jeg tørr ta steget. Heldige dere som bor på steder hvor det finnes naturiststrender.

Skrevet

Jeg vet om et tjern hvor det svært sjelden ferdes andre, men vet ikke om jeg tørr. Jeg tenkte på nakenbading i fjor sommer også, men dristet meg aldri til å gjøre det. Dette året håper jeg at jeg tørr ta steget. Heldige dere som bor på steder hvor det finnes naturiststrender.

Du risikerer altså ikke straff, dersom du er redd for det. Å bade naken på et øde sted kan ikke karakteriseres som uanstendig oppførsel. Kan du ikke ta med deg noen som kan holde litt utkikk? Og det er ingen stor greie, altså. Klærne av, ned i vannet. Har gjort det mange ganger, ikke snakk om noe "steg".

Skrevet

Jeg bor også i nærheten av Haugesund og liker å bade naken. Vi er så heldige å ha båt, og da er det jo mye enklere å stikke seg unna. Vet dessverre ikke om noe naturiststrand i nærheten. Ville satset på et bad i tjeret var jeg deg:-) Kos deg!

Anonymous poster hash: 9ae6b...92a

Skrevet

Det finnes et vann inn over mot Thuastad bedehus ) mot røyksund. Det ligger ganske øde så tenker at muligheten for å bli oppdaget der er ganske så liten :)

Anonymous poster hash: 0d518...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...