Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt det slik fra uke 6 selv... Er nå i uke 13, og like kvalm..men siden uke 9-10 har jeg også kastet opp mye..

Det eneste som har hjulpet meg har vært å spise lite og ofte! Te med ingefær har funket bra, men det er sort te så den skal en ikke drikke for mye av..

Anonymous poster hash: 12d92...9e6

Jeg går stort sett og småspiser hele dagen. Enten på saltkjeks, pastiller eller drikker vann, farris ol. Og så lett brød, gjerne loff, på kvelden før leggetid. Ikke det sunneste, men man skal tross alt komme seg gjennom dagen også. Er ikke så plaget midt på dagen, men morgen og kveld merkes det godt. 

Hva med fersk ingefær? Skjær en skive eller to og ha i et glass vann, varmt eller kaldt, og drikk slurker av gjennom dagen. Ingefær er kvalmestillende, men jeg vet ikke hvordan det er med ingefær og graviditet. 

Jeg er også kvalm hele dagen. Hjelper ikke å spise eller drikke heller. Brekker meg, men får ikke til å kaste opp. Har nesten ikke matlyst, så spiser nesten bare frukt og det eneste jeg vil ha til middag er fisk.. Jeg håper det gir seg snart. Arbeidsdagene blir ufattelig tunge. Har fysisk arbeid også.

Annonse

Gjest Angelstath

Sykt svimmel, kvalm (uten oppkast, mister følelsen i armene, trøtt og slapp. Er 33 år og vant til å gå 20 tusen skritt om dagen. Nå er det å gå i 2 min til bgh et slit uten like!

Å spise gjør meg så dårlig, men jeg blir jo så sulten! Hjertet dunker i magen og jeg svetter som en gris etter hvert måltid!

Føler at ingenting hjelper.

Og klarer ikke kaste opp.

Noen gode råd?

Jeg har det samme, men faktisk så tror jeg du bare må kaste opp. Ble enda kvalmere når jeg holdt det inne og gjorde alt for å ikke kaste opp siden er så ekkelt. men når du føler du må, løp inn på do selv om du ikke vil og når du er over doen så kommer som regel oppkasten opp av seg selv siden du er jo så kvalm. Rett etter du har kasta opp så er kvalmen borte å man føler seg mye bedre. Da hjelper det å drikke litt (farris md eplemost for meg) og å småspise litt frukt eller hva du liker.

http://www.watski.no/Sea-band-mot-sjoesyke-11Ulu

Kjøpes på apotek. Reddet meg i første svangerskapet og redder meg nå:-)

Prøvde det båndet når jeg skulle på båt, men det hjalp ikke da. Men fikk lyst å prøve det igjen, kansje virker bedre på gravidkvalme. Kult tips!

Det må plasseres akkurat der hvor bruksanvisningen viser. Jeg satt på jobben istad og ble kvalmere og kvalmere og tenkte at "å nei nå fungerer ikke båndene lenger!"
Men så hadde de glidd rundt mens jeg satt ved tastaturet. De knottene var på helt feil sted.
Utrolig at det funker, men etter at knotten hadde blitt plassert riktig igjen ved litt fingermåling så forsvant kvalmen iløpet av et par minutter :-)

Takk. Har prøvd de båndene. Usikker om de hjelper meg. Det andre er jo at da skjønner jo alle jeg er gravid. Er 8+2 nå. Så hadde tenkt å holde det hemmelig litt til. Idag fikk jeg kastet ordentlig opp på morgenen. Da følte jeg meg bedre på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...