Gå til innhold

Colonskopi og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta colonskopi om ca 3 uker. Jeg ammer fremdeles babyen på 7 mnd. Dagen før undersøkelsen må jeg faste og tømme tarmen med et avføringsmiddel. Vil dette påvirke melka? Tenker da på at den blir full av miljøgifter...? Bør jeg pumpe meg og heller gi babyen dette? Kan jeg miste melka?

Anonymous poster hash: 5fd47...588

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan bare amme. Drikk masse. Både vann/sagt/buljong. Hvis du får beroligende under coloscopi kan du også bare amme. Vi har gått bort fra pumping etter å ha gitt anestesimidler. Lykke til.

Anonymous poster hash: 081eb...a82

Skrevet

Du kan bare amme. Drikk masse. Både vann/sagt/buljong. Hvis du får beroligende under coloscopi kan du også bare amme. Vi har gått bort fra pumping etter å ha gitt anestesimidler. Lykke til. Anonymous poster hash: 081eb...a82

Høres ut som du vet hva du snakker om. Takk! HI

Skrevet

Du kan bare amme. Drikk masse. Både vann/sagt/buljong. Hvis du får beroligende under coloscopi kan du også bare amme. Vi har gått bort fra pumping etter å ha gitt anestesimidler. Lykke til. Anonymous poster hash: 081eb...a82

Høres ut som du vet hva du snakker om. Takk! HI

Drikk saft, ikke sagt... Er ihvertfall dette som er den nye prosedyren på anestesiavd jeg jobber. Og ta imot smertestillende og beroligende hvis du føler for det👍

Anonymous poster hash: 081eb...a82

Skrevet

Sannsynligvis skal du ta et stoff som heter picoprep eller citrafleet. Disse stoffene er laget slik at de ikke tas opp av tarmen. Tvert imot inneholder de stoffer som gjør at vann suges fra tarmveggen og inn i tarmen. Dermed oppstår en stor væskemengde inni tarmen som hjelper med å skylle avføringen ut og dermed tømme tarmen. Fordi væske suges inn i tarmen oppstår et væsketap fra kroppen. Derfor er det viktig å drikke godt med gjennomsiktige væsker slik at du ikke blir dehydrert. Følg anvisningene ift hvor mye du må drikke. Så stoffet du tar går altså ikke inn i blodbanen og derfor heller ikke inn i melken.

Anonymous poster hash: d4e4a...adb

Skrevet

Sannsynligvis skal du ta et stoff som heter picoprep eller citrafleet. Disse stoffene er laget slik at de ikke tas opp av tarmen. Tvert imot inneholder de stoffer som gjør at vann suges fra tarmveggen og inn i tarmen. Dermed oppstår en stor væskemengde inni tarmen som hjelper med å skylle avføringen ut og dermed tømme tarmen. Fordi væske suges inn i tarmen oppstår et væsketap fra kroppen. Derfor er det viktig å drikke godt med gjennomsiktige væsker slik at du ikke blir dehydrert. Følg anvisningene ift hvor mye du må drikke. Så stoffet du tar går altså ikke inn i blodbanen og derfor heller ikke inn i melken.Anonymous poster hash: d4e4a...adb

Da lærte jeg noe i dag og. Takk takk! :) HI

Annonse

Skrevet

Lite tips, hvis du får velge middel og du ikke har noen andre helseplager (nyre problemer feks) så vil jeg anbefale deg å bruke Citrafleet over feks endofalk

Citrafleet er kjempe greit å drikke, funker raskt og mengden er jo betydelig mindre (150ml x 2, mot 2 liter av endofalk)

Men drikk MASSE vann da :) lykke til. Er ganske greit å få gjennomført.

Foresten, husk å si ja takk til alt de tilbyr av anestesi😝

Skrevet

Lite tips, hvis du får velge middel og du ikke har noen andre helseplager (nyre problemer feks) så vil jeg anbefale deg å bruke Citrafleet over feks endofalk

Citrafleet er kjempe greit å drikke, funker raskt og mengden er jo betydelig mindre (150ml x 2, mot 2 liter av endofalk)

Men drikk MASSE vann da :) lykke til. Er ganske greit å få gjennomført.

Foresten, husk å si ja takk til alt de tilbyr av anestesi

Såpass, ja. Har gjort dette en gang før for ca 7-8 år siden. Kan ikke huske at det var så vondt, men det var kanskje fordi tarmen min var ganske fin akkurat da? Og så hadde jeg nettopp gjennomført gastroskopi, og det var helt fryktelig!! Husker at jeg tenkte at ingenting kan være verre enn det. Men er det sånn at dersom tarmen min er betent, så vil det gjøre mer vondt enn dersom den ikke er det? Dumt spørsmål kanskje... HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...