Gå til innhold

vektnedgang og graviditet

Anbefalte innlegg

Er kun 3kg fra å nå målet mitt, og planlegger å bli gravid denne mnd(hvis det klaffer da) vil det være skadelig for barnet om jeg lever på et lite kaloriunderskudd så lenge jeg føler det går greit.med min form? Spiser sunt og variert +litt sjokkis i blant ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149714-vektnedgang-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er vitsen å gjøre dette når du planlegger å bli gravid og kommer til å gå opp igjen? Du frigir GIFTSTOFFER når du slanker deg som gravid, så hvis det er det du vil at barnet ditt skal få i seg, slank i vei :)

På den andre siden så er du ikke gravid enda og kan slanke deg, derimot har jeg lest at kalorifattig/overdreven diette og slanking medfører vanskeligheter for å bli gravid

Anonymous poster hash: a2541...a03
Gjest Ovidia

Hva er vitsen å gjøre dette når du planlegger å bli gravid og kommer til å gå opp igjen? Du frigir GIFTSTOFFER når du slanker deg som gravid, så hvis det er det du vil at barnet ditt skal få i seg, slank i vei :)

På den andre siden så er du ikke gravid enda og kan slanke deg, derimot har jeg lest at kalorifattig/overdreven diette og slanking medfører vanskeligheter for å bli gravid

Anonymous poster hash: a2541...a03

3 kg er ikke overdreven slanking. 

Til HI, det er ikke anbefalt å slanke seg som gravid. Men det er anbefalt å spise sunt, variert og ikke legge på seg ubergenset. Så du kan nok med god samvittighet la være å overspise selvom du er gravid :) Og spiren trenger ikke mer kalorier enn det er i en frukt det første trimesteret. 

Du kan lese mer om emnet her: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...