Gå til innhold

Reise alene med barn til USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste sommer er mine to 4 og 9 år. Jeg leker litt med tanken å ta en tur til Florida. Jeg har mye reiseerfaring, men en tur til USA med barn blir annerledes. Vil det være overkommelig for en voksen med to barn å ta en slik tur. Noen tips?

Når vi først reiser så langt vurderer jeg om vi skulle tatt en kort tur innom New York. Ville vært stas for 9 åringen å ha vært der. Blir det for mye stress?

Anonymous poster hash: 38626...055
Skrevet

Dra og kos dere. Jeg har vært i Usa flere ganger med ungene og det har vært kjempefine turer.

Skrevet

Tusen takk - regner med det blir tur. Har du noen konkrete tips? Bosted, hva en skal gjøre, etc.

Skrevet

Bare reis. Fantastisk ferieland med barn. Jeg har vært der mange ganger. Vi har bodd på Floridays resort. Leilighetshotell med fullt utstyrte rom med kjøkken, vaskemaskin, tørketrommel osv. Ikke så veldig dyrt. Ca 1000 kr natta har vi betalt for stor leilighet med plass til 8 stk. Ett stort fint bassengområde, ett mindre rolig ett der det finnes skilpadder i innsjøen. Ungene elsker å mate dem. Unngå magic kingdom. Sats på universal, busch Gardens eller sea world. 10 min gåtur fra hotellet er det stooor matbutikk og kjempestort outlet. Men man er ganske avhengig av bil i USA. Det går busser til parkene fra hotellet.

Anonymous poster hash: d0ae0...b60

Skrevet

Det er jo en lang flyreise, men bortsett fra det burde det vel gått fint. Jeg hadde nok holdt meg til Florida, det er ikke akkurat en svipptur til New York derfra og det blir veldig mange inntrykk uansett. Fint å ha noe bra til gode også. Tenker du kun Orlando og parker, eller vil du flytte på deg underveis? Vi reiste med gjengen vår for to år siden og bodde 10 dager i Orlando og tre uker på Clearwater Beach. En god kombinasjon! Leide hus i Orlando, det var relativt billig og leilighet på stranda.

Skrevet

Jeg tenker kun Orlandoområdet denne gangen - tror jeg. Har noe å feire så kan godt "slå på stortromma" litt. Det er det med bil da. Jeg vet at USA er bilens land, men jeg sliter litt med tanken å kjøre med to barn. Med en voksen til hadde det vært greit, men det blir alltid litt mer styr og mas alene med barn spesielt når en ikke er kjent. Jeg kjører alene med dem til Danmark, men ser for meg at det kan bli et stressmoment i USA - eller? Kan en klare seg greit uten bil eller vil det "ødelegge" en del for ferien? Bør jeg satse på leiebil selv om jeg gruer meg litt til det?

Skrevet

Jeg tenker kun Orlandoområdet denne gangen - tror jeg. Har noe å feire så kan godt "slå på stortromma" litt. Det er det med bil da. Jeg vet at USA er bilens land, men jeg sliter litt med tanken å kjøre med to barn. Med en voksen til hadde det vært greit, men det blir alltid litt mer styr og mas alene med barn spesielt når en ikke er kjent. Jeg kjører alene med dem til Danmark, men ser for meg at det kan bli et stressmoment i USA - eller? Kan en klare seg greit uten bil eller vil det "ødelegge" en del for ferien? Bør jeg satse på leiebil selv om jeg gruer meg litt til det?

Vi har alltid hatt leiebil. Men fra det hotellet jeg nevnte, som ligger nederst på international drive, går det trolley buss opp og ned int drive hele dagen og kvelden. Og det tar ca 10-15 min med drosje derfra til universal parkene. Og drosje er billigere enn her. Du kan kjøre mye drosje for det det kostet å leie bil. Jeg kjører heller ikke der, jeg bare sitter på😁

Anonymous poster hash: d0ae0...b60

Skrevet

Det er helt ukomplisert å kjøre i Florida. Folk følger reglene, det er godt merket og trafikken er sivilisert. Det finnes hoteller og resorter i nærheten av parkene, men man blir jo litt låst. Jeg ville nok tvunget meg til leiebil, men det kommer selvfølgelig an på hvor angstfremkallende tanken på det er for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...