Gå til innhold

Dette med fulltid barnepike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare på det. Såg "Sex and the city 2" her en dag, å der har Charlotte og Harry en barnepike på fulltid. Hun gjør det meste med ungene og er med familien overalt. F eks bader og legger barna for kvelden selv om begge foreldrene slapper av hjemme.

Tror dere der er normalt hos noen å h det slik? Er der virkelig noe som er vanlig hos folk med penger kanskje?

Ja jeg vet godt at dette er film altså, men bare lurer på det...

Anonymous poster hash: 2eb9a...52e

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, vi hadde det og kjenner noen son har vært det. Man blir veldig tett på hverandre da så må være litt tolerante. Har faktisk kontakt med hun ene som bodde hos oss for mange år siden.

Anonymous poster hash: d9ee7...cbf

Skrevet

Forstår ikke at foreldre ønsker å ofre den lille tiden de har med småbarn, hvis de alikevel har fri. 

Må de jobbe så er jo det en ting, men sånn ellers? Bare overlate barnet til en annen, selv om en er hjemme? Nei, det er for meg uforståelig. Hva var vitsen med å få barn da, om man ikke vil tilbringe tiden med dem?

Tror forøvrig ikke dette er særlig vanlig i Norge. Amerika derimot, helt sikkert. 

Anonymous poster hash: 421f4...dd0
Skrevet

Jeg har vokst opp med en "nanny" slik som du skisserer (ikke Norge). Det er ikke uvanlig i mange land. Har fortsatt god kontakt med henne, selv om jeg i dag er voksen og har egne barn.

Anonymous poster hash: bf53e...310
Skrevet

Jeg har vokst opp med en "nanny" slik som du skisserer (ikke Norge). Det er ikke uvanlig i mange land. Har fortsatt god kontakt med henne, selv om jeg i dag er voksen og har egne barn.

Hvordan har forholdet til foreldrene dine vært opp gjennom barndommen?

Bare spør fordi i sånne filmer hvertfall så virker det jo som foreldrene knapt ser ungene sine.

Anonymous poster hash: 942f2...522

Skrevet

Hvordan har forholdet til foreldrene dine vært opp gjennom barndommen?

Bare spør fordi i sånne filmer hvertfall så virker det jo som foreldrene knapt ser ungene sine.

Anonymous poster hash: 942f2...522

Aldri vært nært, men det har sammenheng med at mine foreldre er egoistiske og egentlig kun ser seg selv. Det behøver ikke å være tilfelle for alle barn som vokser opp med barnepiker (kjenner mange som har gjort det). Min far har små barn, og det er fortsatt barnepike i hjemmet der. Forskjellen er at moren deres også er engasjert i livet til barna, men får mye hjelp til andre ting.

Annonse

Skrevet

Bor i utlandet og harvenner som har en nanny. Han er pilot og hun har topplederstilling, begge er mye borte for jobben og i perioder kan de være borte samtidig, derav løsningen. Nannyen er som en del av familien, hun er med på ferie og dersom vi inviterer sønnen deres (venn med sønnen vår) er hun gjerne med.

Men i motsetning til filmene er begge foreldrene kjempe engasjert. Fordi han er pilot har faren mange dager hjemme mellom flyvningene (han er pilot på langruter med de største flyene), og da er han der 110%. Samme for moren, hun jobber veldig ila uken, men om helgene er hun helt tilstede som mor.

Tror dårlige foreldre er dårlige uansett økonomi. Om man ikke ønsker å gi opnerksomhet og kjærlighet til barna sine, vil man ikke gjøre det heller selv om man ikke har råd til nanny. På samme vis vil kjærlige, støttende foreldre være god foreldre selv med evt. ansatt som er dedikert til barnet.

Anonymous poster hash: 46a44...24a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...