Gå til innhold

Noen leger/nevrologer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevrolog har tatt ryggmargsprøve. Fikk dette svaret: 

"Vi sendte undersøkelse av eggehvite sammensetning av ryggmargsvesken til Haukeland. Denne prøven viste at du har en litt unormal sammensetning av eggehvite. Det er et nokså uspesifikt funn og kan muligens ha sammensetning av med den lesjonen som er påvist i ve tinninglapp". 

Dette skjønner jeg lite av!!! Jeg har forsøkt ringe han flere ganger, men det er visst umulig å få tak i han. Merkeig at de ikke kan ta en telefon. Jeg er jo ingen lege... 

Jeg har en svulst (godartet) i lillehjernen, er det det han mener? Hva gjør/gir eggehvite symptomer på?

Anonymous poster hash: deb69...4d2

(Det var et idiotisk svar å få....)

Lesjon er egentlig bare legespråk for "noe annet enn det som egentlig skal være der", og kan bety alt fra ingenting til svulst, dvs umulig å svare på hva det er utfra det som står her. Typisk uttrykk som brukes om "noe" man ser på billeddiagnostikk.

Når det gjelder eggehviten i spinalvæsken/ryggmargsvæsken: Eggehvite/protein skal være tilstede i væsken i en viss mengde og i en viss sammensetning. De har sendt den til analyse, og funnet ut at sammensetningen er litt uvanlig, men ikke en form for uvanlig som kan tyde på spesifikke sykdommer. Dvs det kan være tilfeldig og normalt for deg, det kan være unormalt men det er ikke noe som peker direkte på en sykdom, eller det kan være noe som er knyttet til et eller annet de fant i den venstre tinningslappen din. Det de fant i tinningslappen din er heller ikke definert hva er i dette brevet. 

Jeg ville tatt en tur til fastlegen etterhvert, evt ringt og hørt om han har fått rapport fra utredningen. Den er forhåpentligvis mer forståelig enn det som står her!

Anonymous poster hash: 2c473...c34

Snille du :) Takk for så godt svar. Fastlegen er på ferie 2 uker. Og nevrologen har jeg gitt opp å få tak i... 

Men har roet meg litt nå. Har lurt litt på om jeg har MS i det siste... men da er det nok ganske uskyldig hele greia - virker det som. 

HI 

Tror du skal høre med de legene som kjenner deg :)

Høres litt ut som en MS-utredning ja, med lesjon på MR og spinalvæske (det er standard utredning). Men vent og hør med fastlegen din! Helt umulig å si noe om hva de har tenkt og gjort sånn egentlig, ut fra det du har fått vite. Og virkelig umulig å si noe om hva de har tenkt videre :)

Bra du har roet deg, av og til lurer jeg på om helsevesenet gjør oss en bjørnetjeneste med denne halvkveda informasjonen... Ikke at det er lett å gi skikkelig informasjon som ikke kan misforståes, men :P

Anonymous poster hash: 2c473...c34

HI her.: 

De har aldri sagt noe om MS. Bare dumme meg som har tenkt på de i og med ei tidligere i tråden nevnte slikte hvite punkter i hodet kunne tyde på det. Jeg har mange av symptomene på MS... men herreguuuud... :( Jeg har og og mange like symptomer som borelia, candida, ME, firbromyalgi osv osv.. jeg har ingen av delene sier legene. 

Fastlegen min sier jeg er utredet så mye som jeg kan bli utredet, og at det på tide å akseptere at jeg er som jeg er.... Men jeg kan/Orker ikke ha denne hodepinen resten av livet!!!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...