Gå til innhold

Har en 17 uker gammel valp.... Åhhimmel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt mange valper i mitt liv, men aldri møtt noen som denne . Han bjeffer så hinsides mye!!!! Nærmer jeg meg kjøkkenet bjeffer han for full jals( det skjærer i ørene). Om jeg ignorerer han fortsetter han like herlig. Gir seg ikke . Sier jeg strengt nei/hysj, like ille. Ingenting stopper han!!!! Sitter vi ved bordet holder han det gående da også. Non stop!! En dag ignorerte jeg han i 30 min, han bjeffer ustoppelig . Ingen i huset orker å ha det slik!!

Desperat! Hjelp meg pls

Anonymous poster hash: 59764...94e

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan rase?

Anonymous poster hash: af294...a63

Skrevet

Bjeffehalsbånd med sitronspray hver gang den gnåler.

Noen hunder er bare sånn, er dette en rase du er vandt med fra før?

Anonymous poster hash: a8e09...030

Skrevet

Bernersennen. Er generelt mye mer "tull" med han enn de ndre jeg har hatt opp igjennom tidene . Men når man prøver mange forskjellige ting og ingenting tar noe av det, så blir man nærmest desperat ....:( veldig flink hund, lærevillig og søt ... Men den bjeffingen ... Herregud jeg har ikke ord!!!

Han biter også noe ekstremt (flekker tenner da altså) så råd mottas mot alt. Skjønner at hvis dette liksom er normalen så har jeg her skikkelig flaks med tidligere hunder

Skrevet

Nei jeg er ny med denne rasen . Vant med rottweilere 4stk. Og to cockere. Opp igjennom. Ikke denne . Aldri prøvd slikt halsbånd før?

Skrevet

Altså det er ustoppelig og konstant bjeffing bare jeg nærmer meg kjøkken og vi vet ikke hva rolige måltider er lenger for han bjeffer så ekstremt ! Man mister alt fokus på alt og temperamentet mitt er jammen ikke der det var før

Annonse

Skrevet

Hvor er de andre hundene nå?

Anonymous poster hash: 75d49...251

Skrevet

Hvor er de andre hundene nå?

Anonymous poster hash: 75d49...251

Vel 3 av de gikk med alderdom,1 stakk av og ble påkjørt :( og de to cockerene noe hos min mor som ønsket selskapet . Hvordan det ? Jeg er ikke akkurat 20 år heller :)

Nå satset vi på en ny rase , og han er fantastisk, men de to tingene her sjokkerer , sliter ut og frustrerer på er helt nytt nivå . Greit nok at han ikke er en veldig kosen hund som vil ligge og kose osv . Den tid kan komme , men det her tar på . Så hvis noen har noen råd ?

Skrevet

En venninne hadde samme rase og hadde nøyaktig samme problem. Vet ikke helt hva hun gjorde for å få slutt på det men det ble bedre. Vet at hun begynte tidlig med hjernetrim og slite ut valpen.

Hun er en ekstremt tålmodig og pedagogisk hundeperson så hun har vel gjentatt seg til det kjedsommelige.

Lykke til.

Hadde selv en valp av annen rase som nesten tok livet av meg. Men brått, på 14 dager ble han voksen og nå er han helt suveren altså.

Anonymous poster hash: 4acb8...ae3

Skrevet

En venninne hadde samme rase og hadde nøyaktig samme problem. Vet ikke helt hva hun gjorde for å få slutt på det men det ble bedre. Vet at hun begynte tidlig med hjernetrim og slite ut valpen.

Hun er en ekstremt tålmodig og pedagogisk hundeperson så hun har vel gjentatt seg til det kjedsommelige.

Lykke til.

Hadde selv en valp av annen rase som nesten tok livet av meg. Men brått, på 14 dager ble han voksen og nå er han helt suveren altså.

Jeg var tålmodig jeg og... Rolig og alt var bare "dette går seg til!!!" Nå får jeg faktisk ikke mer enn 5 min ro før det bjeffes og bjeffes så hinsides !!!!!!! Hehe sorry at jeg virker helt gal, men idag har det vært så ille at det lyste gal i panna på meg ....

Hehe spør venninna di hva hu gjorde da ;) då kan jeg prøve å samle mot til meg . Jeg er god på å gjøre ting om og om igjen så lenge jeg ser hunden reagere på det :) ps... Han bjeffer HØYT

Skrevet

Lykke til.

Jeg var tålmodig jeg og... Rolig og alt var bare "dette går seg til!!!" Nå får jeg faktisk ikke mer enn 5 min ro før det bjeffes og bjeffes så hinsides !!!!!!! Hehe sorry at jeg virker helt gal, men idag har det vært så ille at det lyste gal i panna på meg ....

Hehe spør venninna di hva hu gjorde da ;) då kan jeg prøve å samle mot til meg . Jeg er god på å gjøre ting om og om igjen så lenge jeg ser hunden reagere på det :) ps... Han bjeffer HØYT

Hehe. Vet. Hadde en valp som KUN lå på hurtiglading når han sov og var turbo 15 timer i døgnet.

Sender sms til venninna mi og spør. VET at hun begynte tidlig med enkle sporsøk i allefall samt en del lengre turer enn hva som egentlig er anbefalt for å slite han ut.

Men rent teknisk for å få slutt på den bjeffingen KAN jo sitronhalsbåndet virke. Personlig er jeg ikke så tilhenger av det men det er jo rimelig humant da.

Høy bjeffing driver deg til vanvidd altså.

Skrevet

Bruk for all del ikke sitronhalsbånd på en valp, det er jo galskap. Ødelegger slimhinnene i nesa.

Hvis det ikke fungerer å overse (det blir alltid verre før det blir bedre) så kan du sette hunden vekk hver gang den begynner med den gneldringa.
Ikke si noe, ta den bare i halsbåndet og sett den i time-out. Enten på et rom, eller bind den fast en plass. Så kan du hente den igjen når den har roet seg.

Må gjentas maaange ganger før den skjønner..

Anonymous poster hash: 5c984...d5c
Skrevet

Du har gjort en feil og det er å ikke skaffet deg en ny rottweiler. ..hehe neida.

Jeg aner virkelig ikke. Har selv en rottweiler som bjeffer lite og har som regel en grunn til å bjeffe når hun Gjør det.

Håper du får noen gode tips og råd.

Anonymous poster hash: 23e62...d2d

Annonse

Skrevet

Bruk for all del ikke sitronhalsbånd på en valp, det er jo galskap. Ødelegger slimhinnene i nesa.

Hvis det ikke fungerer å overse (det blir alltid verre før det blir bedre) så kan du sette hunden vekk hver gang den begynner med den gneldringa.

Ikke si noe, ta den bare i halsbåndet og sett den i time-out. Enten på et rom, eller bind den fast en plass. Så kan du hente den igjen når den har roet seg.

Du prøver selvsagt halsbåndet med bare vann først. Og det skal heller ikke brukes permanent. Slimhinner blir ikke ødelagt av 14 dager. Halsbåndet skal brukes som et hjelpemiddel ikke som erstatning til trening.

Skrevet

Du prøver selvsagt halsbåndet med bare vann først. Og det skal heller ikke brukes permanent. Slimhinner blir ikke ødelagt av 14 dager. Halsbåndet skal brukes som et hjelpemiddel ikke som erstatning til trening.

Tror ikke det har noen hensikt. Hunden er ikke dum. De vet godt når de har halsbåndet på seg, og når de ikke har. Tror det bare gjør situasjonen vanskeligere.

Skrevet

Tror ikke det har noen hensikt. Hunden er ikke dum. De vet godt når de har halsbåndet på seg, og når de ikke har. Tror det bare gjør situasjonen vanskeligere.

Du har åpenbart ikke lest om hvordan man trener hund med slikt halsbånd og hvordan de IKKE skal forstå.

Anbefaler å lese om det. ;-)

Men igjen, personlig er jeg ikke tilhenger av å bruke det men vet flere som har lykkes med det på spesifikke problemer. Som feks bjeffe problemer.

Skrevet

Luft hunden og la han bruke hodet.han kjeder seg helt enkelt.

Bernere er smarte bamser og trenger hodetrim👍

Han vil roe seg når han blitt større og latere,men nå vil han vel ut og oppdage og lære.

Elskere bernere 💕💕💕💕de er herlige bamser

Skrevet

Luft hunden og la han bruke hodet.han kjeder seg helt enkelt.

Bernere er smarte bamser og trenger hodetrim👍

Han vil roe seg når han blitt større og latere,men nå vil han vel ut og oppdage og lære.

Elskere bernere 💕💕💕💕de er herlige bamser

Talk for svar alle sammen .. Hm har skikkelig Adhd den gutten altså (hehe jeg har det selv så keg mobber han med det ). Jda, smart har jeg merket hn er.

Men valper pleier da heller ikke bite med flerra tenner og skikkelig pån? Helt tilfeldig når han gjør det . Vi går turer masse!!!! Kaster godbiter rundt i skogen og han leter febrilsk men blir aldri sliten.... Aldri. Bjeffer høyt er han veldig god på altså!! Det skjærer seg igjennom alt og til slutt mister jeg selvsagt tålmodighet . Jeg har satt han på andre rom, bundet han og han får panikk. Bjeffer enda mer og alt!! Sier jeg hardt nei når han bjeffer ved min side, så hopper han bakover mens han bjeffer og hopper frem mot meg med enda mer styrke .

Gudene vet hv den gutten er laget av!!!

Så dere tror han roer seg og blir lat som bernere blir?!? Det er jo åååår med bjeffing og tull før den tid

Skrevet

Hvor har du fått høre at bernere er late? Det er ikke de jeg kjenner, i alle fall, de er som barn i hodet. ;)

Rolige inne etter hvert som de vokser til, men de kan fint være turbo utendørs.

Uansett. Du har en valp. En "baby"- som er i ferd med å bli en ungdom i puberteten. Da er det mange hunder som oppfører seg som nettopp det, tenåringer i puberteten.

Dessuten, han trenger stimuli. Hodestimuli. Trening, ikke bare tur. Går du på valpekurs? Treff, der han får være med andre hunder, leke, sosialiseres? Hvis ikke bør du få gang på det snarest.

Dette med biting, tygging og flekking av tenner er helt normalt, men må ignoreres.

Angående bjeffingen er det litt vanskelig å vite, så lenge man ikke ser situasjonen og hvorfor hunden bjeffer. Men bernere er like ulike som andre hunder på dette. Min Berner bjeffet aldri, selv ikke når ukjente tok seg inn i hagen vår- mens jeg vet om andre som har vært gneldrebikkjer.

Du må gjøre som du gjør, ignorere. Hjelper ikke å rope eller brøle, da hermer bare hunden etter dere.

Sitronbånd er jeg absolutt ikke for. Er det helt krise kan man evt benytte dette med kun vann, men i prinsippet synes jeg det er ufint.

Jeg tenker at de fleste hunder som utagerer ved bjeffing, biting eller ved å ødelegge ting, er understimulert. Og da mener jeg ikke nødvendigvis på tur, men på hodetrim.

Som sagt, jeg ville kontaktet nærmeste hundeskole- som driver med positiv trening-, og begynt på kurs. Kontakt gjerne også din lokale hundeklubb (kanskje det dessuten finnes en lokal bernerklubb, det gjør det i de fleste fylker), dra på treff, møt andre med samme interesse og erfaring.

Sannsynligvis vil han vokse det av seg, men han trenger trening. Og dere trenger trening i å håndtere ham. En 50 kgs Berner sennen i puberteten er ikke bare-bare, og man trenger verktøy for å kunne håndtere dem.

Etter hvert vil det nok roe seg, men vær forberedt på at det første året kan kreve en del av dere. Bernere er verdens beste og snilleste hunder, men de trenger kjærlig oppdragelse som alle andre.

Lykke til. :)

Skrevet

Når han bjeffer mer når han blir satt i et annet rom er det fordi han ikke vil være alene. De er flokkdyr. Du nevner kun kjøkkenet som et problem. Er det der han har plassen sin? Eller får han ikke være der inne?

Anonymous poster hash: 5fd1d...ebb

Skrevet

vi har åpen kjøkkenløsning, men jeg tror han rett og slett tigger med den bjeffingen sin. med en gang jeg starter med noe form for matlaging så bjeffer han så ekstremt. Når vi spiser bjeffer den også vilt.

Har dere noen gode tips til hjernetrim som jeg kan teste ut idag? :) 

Skrevet

Seriøst? Og det skal være et godt grunnlag for et trygt bånd mellom hund og eier? Det er en VALP!! Ikke den rabiate bikkja DU har ødelagt...
Skrevet

Hjernetrim jeg har brukt på min hund (jeg bruker klikker):

Høyre og venstre. Jeg har lært den begrepene sånn at den svinger riktig. Veldig praktisk når vi går på ski.

Sitt bamse.

Rull rundt.

Ligg død.

Lukk skapdøren.

Hent tøflene (men denne kan være ugrei hvis hunden biter og tygger på tøflene).

Godbitspor.

Og selvfølgelig vanlig hverdagslydighet som å komme på innkalling, gå fint i bånd uten å trekke, sitt og dekk, slike ting.

Skrevet

Seriøst? Og det skal være et godt grunnlag for et trygt bånd mellom hund og eier? Det er en VALP!! Ikke den rabiate bikkja DU har ødelagt...
Hvorfor tror du hun har ødelagt hunden? Står det noe sted?

Klemz, ikke gid

Anonymous poster hash: 37069...0c5

Skrevet

jeg har startet med klikker, og hittil ser han bare dumt på meg, men jeg har klart det før, og skal bryte igjennom med han her også. Men hva med å legge godbiter rundt omkring i skogen osv, og få han til å søke opp alt. God hjernetrim? eller bortkastet for å slite han ut. Jeg må finne ut hvordan jeg sliter ut mest mulig.

Ja, å hente en tøffen hadde fungert dårlig da han spiser de opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...