Gå til innhold

Journalskriving på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hørt om det jeg heller... Men sender alltid inn det rosa sjemaet som legen gir meg på første kontroll. Der fyller jeg inn pårørende, tidligere fødsler, medisinbruk, allergier, termindato, min personopplysning.... 

Men jeg har også krevd å få en fødselssamtale, der jeg går inn på hvordan jeg vil ha fødsel lagt opp. Det er noe jeg har tatt på eget initiativ. 

Ellers har jeg aldri merket noe til journalføring, bortsett fra sist fødsel, da hun skulle skrive meg inn før hun blandet epiduralen ;)

Fortsetter under...

Tante Troll: I dag var på kontroll hos jordmor som jobber på Sykehuset Østfold.

Fikk beskjed om at de stenger både B7 og B2 for fødsel i sommer og kommer kun til å bruke B3. Dette pga. de ikke får inn nok vikarer... B7 og B2 er åpne for barsel, men altså ikke fødsel. Dvs. mindre muligheter for oss fødende. Hadde håpet å kunne føde i vann, men det er kun et badekar på B3... Kjenner jeg blir både sint og stresset over at det kanskje kommer til å være fullt og kaos der inne når jeg kommer inn til fødsel. Klarer du, så hold baby inne til de andre avdelingene åpner igjen ;)

Fikk beskjed om at de stenger både B7 og B2 for fødsel i sommer og kommer kun til å bruke B3. Dette pga. de ikke får inn nok vikarer... B7 og B2 er åpne for barsel, men altså ikke fødsel. Dvs. mindre muligheter for oss fødende. Hadde håpet å kunne føde i vann, men det er kun et badekar på B3... Kjenner jeg blir både sint og stresset over at det kanskje kommer til å være fullt og kaos der inne når jeg kommer inn til fødsel. Klarer du, så hold baby inne til de andre avdelingene åpner igjen ;)

Takk for info! Sa hun noe om når de andre avdelingene åpner for fødsler igjen?

Kunne tenke meg badekar som smertelindring jeg, men går det ikke så går det ikke. Jeg tror jeg velger å ikke la det hverken stresse eller irritere meg- babyen kommer ut uansett. Og jeg har bare positiv opplevelse fra b3.

Satser på at både babyen og jeg er i fin for etter fødsel, og at vi kan reise raskt hjem etter fødsel.

Takk for info! Sa hun noe om når de andre avdelingene åpner for fødsler igjen?

Kunne tenke meg badekar som smertelindring jeg, men går det ikke så går det ikke. Jeg tror jeg velger å ikke la det hverken stresse eller irritere meg- babyen kommer ut uansett. Og jeg har bare positiv opplevelse fra b3.

Satser på at både babyen og jeg er i fin for etter fødsel, og at vi kan reise raskt hjem etter fødsel.

Nei, i og med at det ikke gjelder meg så spurte jeg ikke heller - men mener jeg har hørt medio august før.

Fint du har hatt god opplevelse der før da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...