Gå til innhold

Journalskriving på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Jeg har en app på min iPhone som heter BV Gravid, hvor du får en liten tekst hver dag, samt oversikt pr. uke osv. Teksten er som regel faktaopplysninger samt tips og råd. Litt koselig å lese hver dag i ventetiden :)

Jeg stusset litt da jeg her om dagen fikk teksten: Har du vært på journalskriving på sykehuset? Det kan være greit å gjøre nå så slipper man det når man kommer inn til fødsel.

Det har ikke jeg gjort før og visste heller ikke at det var noe som fantes. Jeg kommer ikke til å forhøre meg med sykehuset om dette uansett altså, men lurer på om det er noen av dere som har vært med på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144149389-journalskriving-p%C3%A5-sykehuset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det skjedd automatisk.

Jeg fikk timen når jeg var ferdig på OUL

Skal inn 29.juli og har termin 06.09...

Det er tydeligvis ulik praksis. Var på Ullevål med de to første. Nå skal jeg på sykehuset Østfold. Har ikke fått tilbud om det noen av gangene. Hadde egentlig vært kjekt å være ferdig med den journalskrivingen, så slipper man det når man kommer inn med smerter. Men kan egentlig ikke huske at det ble brukt tid på dette heller, man er i et litt annet fokus da ;)

Annonse

Ja, her har det iallfall ikke kommet noen innkalling ;) Og her er det tre uker igjen til termin.

Hva går dere egentlig gjennom på denne samtalen? Forventninger til fødsel og hvordan svangerskapet har vært?

Samtalen har vært med en jordmor, så en kan selvfølgelig snakke litt rundt forventinger og sikkert gi beskjed om ønsker, men hovedpoenget er å fylle ut formelle opplysninger om pårørende, helsetilstand, kontaktopplysninger, allergier etc. Hvis du har født før så går de gjennom det i forhold til om det var noen komplikasjoner de bør være obs på. Hos oss så får du da en merkelapp med grønn, gule eller rød (jeg har fått grønn, så litt usikker på de andre fargene..) alt etter hva de forventer av komplikasjoner på denne fødselen (grønn er normal).

Filippa: jeg skal føde mitt 3. barn på SØF nå i sommer og den eneste innskrivingen som skjer der, er å sende inn skjemaet du fikk utdelt på ordinør UL, hvor du gir informasjon om deg selv og evt partner, samt ønsker for fødsel og noe mer som jeg ikke husker i farten.

Anonymous poster hash: c5093...868

Filippa: jeg skal føde mitt 3. barn på SØF nå i sommer og den eneste innskrivingen som skjer der, er å sende inn skjemaet du fikk utdelt på ordinør UL, hvor du gir informasjon om deg selv og evt partner, samt ønsker for fødsel og noe mer som jeg ikke husker i farten.

OK, trodde det bare var et skjema man tok med når man ble innlagt, sammen med de andre papirene man har med seg. Er vel kanskje ikke nødvendig å sende inn dette? Har laget fødebrev i tillegg som de får lese når jeg kommer inn. Takk for info :)

Filippa: jeg skal føde mitt 3. barn på SØF nå i sommer og den eneste innskrivingen som skjer der, er å sende inn skjemaet du fikk utdelt på ordinør UL, hvor du gir informasjon om deg selv og evt partner, samt ønsker for fødsel og noe mer som jeg ikke husker i farten. Anonymous poster hash: c5093...868

OK, trodde det bare var et skjema man tok med når man ble innlagt, sammen med de andre papirene man har med seg. Er vel kanskje ikke nødvendig å sende inn dette? Har laget fødebrev i tillegg som de får lese når jeg kommer inn. Takk for info :)

Jeg leverte dette da vi kom fødeavdelingen forrige gang. Tenker å ta det med når fødselen starter denne gangen også. Skal skrive ned noen korte punkter med ønsker rundt fødselen også.

Er det noen av dere som vet når B7, fødestua, åpner igjen etter sommerlukking? Vil gjerne prøve badekar denne gangen hvis fødestua er åpen. Vi ble tatt i mot der sist, men måtte flyttes med på normalenheten fordi babyen var så rolig i magen og trengte mer overvåkning.

Filippa: jeg skal føde mitt 3. barn på SØF nå i sommer og den eneste innskrivingen som skjer der, er å sende inn skjemaet du fikk utdelt på ordinør UL, hvor du gir informasjon om deg selv og evt partner, samt ønsker for fødsel og noe mer som jeg ikke husker i farten. Anonymous poster hash: c5093...868

Jeg leverte dette da vi kom fødeavdelingen forrige gang. Tenker å ta det med når fødselen starter denne gangen også. Skal skrive ned noen korte punkter med ønsker rundt fødselen også.

Er det noen av dere som vet når B7, fødestua, åpner igjen etter sommerlukking? Vil gjerne prøve badekar denne gangen hvis fødestua er åpen. Vi ble tatt i mot der sist, men måtte flyttes med på normalenheten fordi babyen var så rolig i magen og trengte mer overvåkning.

B7 åpner dessverre ikke før i midten av august. Når har du termin?

B2 og B3 har også badekar tilgjengelig. Jeg satser også på å få føde i vann denne gangen også (gjorde det sist på ABC klinikken på Ullevål). Dumt at B7 er stengt for fødsel :(. Litt mer roligere atmosfære der. Men barselavdelingen der er visst åpen, så man kan komme opp dit etter fødsel. Hvordan var det på normalenheten?

Har ikke andre papirer enn helsekortet, jeg? Har ikke fått noe mer, og ikke noe brev fra sykehuset om ting å ta med seg etc.

Har alle andre fått det? Jeg skal ikke føde ved et av de store sykehusene

Helseopplysninger og pårørende ++ gikk vi igjennom på 1 svg.kontroll..jeg havnet i kategorien grønn. Men man bør kanskje gå igjennom ting igjen da formen og ting kan ha forandret seg på så mange uker?

Filippa: jeg skal føde mitt 3. barn på SØF nå i sommer og den eneste innskrivingen som skjer der, er å sende inn skjemaet du fikk utdelt på ordinør UL, hvor du gir informasjon om deg selv og evt partner, samt ønsker for fødsel og noe mer som jeg ikke husker i farten.Anonymous poster hash: c5093...868

B7 åpner dessverre ikke før i midten av august. Når har du termin?

B2 og B3 har også badekar tilgjengelig. Jeg satser også på å få føde i vann denne gangen også (gjorde det sist på ABC klinikken på Ullevål). Dumt at B7 er stengt for fødsel :(. Litt mer roligere atmosfære der. Men barselavdelingen der er visst åpen, så man kan komme opp dit etter fødsel. Hvordan var det på normalenheten?

Har termin 8 august, så da spørs det om fødestua er åpen når jeg skal føde.

Jeg var veldig fornøyd med normalenheten. Veldig heldig med jordmor, rolig og fin. Måtte dele rom siste natta for da var det ganske fullt der, så litt dumt at vi ikke benyttet oss av at mannen overnattet første natta.

Er litt spent på hvor fullt det er der når jeg kommer denne gangen, for er det ikke mange som føder om sommeren før "barnehagefristen"?

Annonse

Hæ, måtte du dele rom siste natten? Her har jeg tenkt at mannen skal sove på samme rom altså. Første fødsel måtte jeg dele og da var et rent h...... Fikk IKKE sove pga snorking fra sidemannen og andre natten kom mannen på besøk inn på rommet. (Ullevål). Fikk ikke kommet på pasienthotellet pga. baby var litt liten.

Vet ikke hvor mange fødende det er der, men det er nok ikke færre. Jordmoren min jobber på B7 og jeg uttrykte min bekymring angående plassmangel der på sommeren ettersom B7 stenges. Men siden barsel er åpent der, så trengte jeg ikke bekymre meg. Det har aldri vært fullt sier hun, men når du sier at du måtte dele rom med en annen så kan jeg jo ikke akkurat stole på det. Nei, vi får satse på at det ikke er så mange der når vi skal føde da ;)

Fødte i januar sist. Ble forberedt på kvelden om at det kanskje kunne komme inn ei dame i løpet sv natten da det var ganske fullt og hektisk. Hun kom inn ved 5-6 tiden om morgenen. Gikk fint det altså, men litt kjedelig siden vi hadde tenkt mannen skulle være der.

Litt usikker påhba jeg bil gjøre denne gangen. Om alt er bra med meg og babyen lurer jeg litt på presise hjem så fort som mulig, men samtidig er det sikkert godt å ha noen timer alene med ny baby uten storesøster også. Hun kommer til å ha det supert med mormor og morfar, men mammaen kommer til å savne henne såååå mye :)

De markedsfører jo avdelingene på nettet med at man kan ha med seg far på rommet om natten. Lurer på hvordan det blir på nye sykehuset på Kalnes jeg, der skal det visst være enda dårligere plass, hvis de ikke har gått bort fra de opprinnelige planene. Ja ja, slipper å tenke på det iallfall. Dette er definitivt sistemann hos oss. :)

De markedsfører jo avdelingene på nettet med at man kan ha med seg far på rommet om natten. Lurer på hvordan det blir på nye sykehuset på Kalnes jeg, der skal det visst være enda dårligere plass, hvis de ikke har gått bort fra de opprinnelige planene. Ja ja, slipper å tenke på det iallfall. Dette er definitivt sistemann hos oss. :)

Det blir ikke flere her heller :) Ja, ja- skal nok få født uansett om B7 er åpen eller ikke. Blir spennende å se hvordan det blir på Kalnes ja. Jeg hadde forresten praksis på føde-/barsel i Fredrikstad da jeg gikk på sykepleien. Stor endring fra da til nå :)

Hvor liten var babyen din siden du ikke fikk være på hotellet filippa? Skal føde på Ullevål selv, nettopp pga hotellet, og babyen min er liten av vekst i magen forløpig :P

2775 gram, han måtte ha veid 2800 gram for å komme på hotellet. Kun 25 gram som skiltes... Men han fikk også gulsot etter et par dager, så barseloppholdet ble litt lenger, 5 døgn totalt. Jeg ba til slutt om å få et eget rom, jeg var helt utslitt. Dette er 11 år siden, vet ikke om vektgrensen er endret nå.

Det blir ikke flere her heller :) Ja, ja- skal nok få født uansett om B7 er åpen eller ikke. Blir spennende å se hvordan det blir på Kalnes ja. Jeg hadde forresten praksis på føde-/barsel i Fredrikstad da jeg gikk på sykepleien. Stor endring fra da til nå :)

Positiv endring håper jeg :) Har hørt mye dårlig om Fredrikstad før, men skal heldigvis ha blitt bedre.

Aha! Min er estimert til det område forløpig. Men er bare i uke 32 så mye kan jo kanskje skje :P Ble estimert til 1600 gr på fredag da jeg var 31+4. Hater å sove uten samboern, og måtte gjøre det etter en fødsel med barn og alt nytt, får håpe vi får plass på hotellet :-)

Aha! Min er estimert til det område forløpig. Men er bare i uke 32 så mye kan jo kanskje skje :P Ble estimert til 1600 gr på fredag da jeg var 31+4. Hater å sove uten samboern, og måtte gjøre det etter en fødsel med barn og alt nytt, får håpe vi får plass på hotellet :-)

Man vet aldri helt hvor stor/liten baby blir heller. Eldste min ble født 11 dager før terminen, så hvis fødselen hadde startet et døgn senere hadde han kanskje ikke vært for liten ;)

Skal til jordmor neste uke. Har ikke fått estimert ca. vekt, er det noe man må ta initiativ til selv? Jeg har ikke gjort det med de to andre, dog jordmor sist svangerskap nevnte ca. vekt på nest siste kontroll. Det er kanskje ikke alle jordmødre som er flinke til å estimere vekt heller.

Nei, gjennom ul på sykehuset. Var innom fordi babyen min er så vanvittig rolig. Kanskje kjent spark 5 ganger i løpet av disse 33 ukene! Alt fint på ul bortsett fra en rolig baby ja:-) men siden han var så slank blir jeg fulgt opp hver 2-3 uke nå med ny ul og måling:)

Positiv endring håper jeg :) Har hørt mye dårlig om Fredrikstad før, men skal heldigvis ha blitt bedre.

Dette var før de negative avisskriveriene som var for noen år siden. Tror de var fornøyde de som fødte der da også :) Jeg var der på midten av 90-tallet, så det er en stund siden...

Jeg har også fått estimert fødselsvekt på babyen. Var på ultralyd forrige uke for å sjekke moralens plassering, og da ble babyen målt også. Ligger an til en fødselsvekt på var 4 kg. Blir ca samme str som storesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...