Gå til innhold

vektøkning første trimester

Anbefalte innlegg

Noen andre som sliter med ukontrollert veltøkning i første trimester? Jeg har lagt på meg 2,5 kg på få uker, dette til tross av at jeg ikke spiser mer enn vanlig og spiser sunt. Jeg veide 49 kg i utgangspunktet så jeg rekner jo med å legge på meg en del, men det får nå være måte på. La på meg 21 kg sist gang, håpte jeg skulle unngå dette dene gang med å være spise sunt og ikke mer enn nødvendig, men med denne trenden stopper det nok ikke med 21 :-o

Anonymous poster hash: fa473...056

Fortsetter under...

Jeg tør ikke å veie meg, for jeg ser magen eeeeser over kanten på buksa og bukselårene har blitt strammere.

Vet jeg ikke spiser mye, men når jeg er uggen/kvalm så spiser jeg det jeg greier å få ned og det er ikke salat nei. Brødskiver med peanøttsmør og annet usunt. Lever vanligvis på grønnsaks-smoothie og knekkebrød, men det greier jeg ikke nå.

I tillegg er jeg så slapp og sliten at jeg orker ikke å ta trappene istedet for heisen lengre.

Så da blir mange bekker små en stor å da....

Jeg kan velge:

1.Spise spise spise. Og være meg selv.

2. Eller være kvalm og spy og spy og spy. Og være utafor.

Jeg må spise HELE tiden, og da mener jeg hele tiden! Gjerne ting som jeg får lett tak i, boller, og lignende.
Gleder meg til dette går over. Da blir det litt sunnere. Og har fått "dilla" på brødskiver med smør (mye smør!) og sjokoladepålegg! 

Vekta får bare gå oppover, jeg er glad og lykkelig for at jeg klarer å kontrollere kvalmen, heller veie for mye etter fødsel og sitte med følelsen at det var et bra svangerskap.
Kaster jeg opp og blir "dårlig" blir jeg deprimert.... Vil ikke det... :-/ Lever et normalt liv, bare at jeg spiser treganger så oftere og mer enn før. (må ha no i munn hele tiden.......... ). For jobbe med vekta senere.

Ja hadde jeg spist mer så hadde jeg forstått det. Vet bare hvor tungt det blir på slutten når tom knærne verker pga plutselig overbelastning. Men men det er selfølgelig verdt det, og hvis alternativet er å være kvalm og kaste opp og gå ned i vekt så velger jeg heller vektøkningen :-) Masse "god bedring" til dere som kaster opp, håper det gir seg i andre trimester, det må være så pyton :'/

Anonymous poster hash: fa473...056

Annonse

Jeg har nok også gått opp et par kg hittil (er i uke 9), og hadde også håpet å slippe å bikke 20kg ekstra denne gangen. Men så var det denne kvalmen, da... Blir fort 7-8 måltider de dagene jeg jobber. (ikke alle er like store, da). Men jeg velger å tro det skal bli bedre i 2. trimester! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...