Gå til innhold

Trening etter KS

A_K

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt planlagt KS for 3 uker siden. Fikk beskjed om å vente 6-8 uker før jeg kunne begynne med trening. Men gjelder dette all slags trening? Hva med armer og skuldre? Sliter så med vonde skuldre og stiv nakke, og kunne tenke meg å trene litt med lette vekter av arm/skulder. Er det noe i veien for at jeg gjør det? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal jo ikke løfte mer enn 4 kg, men litt går sikkert fint så lenge du ikke bruker magen. Brokk er ikke noe gøy å få.

Ville uansett ha spurt lege/fysio først, de har sikkert noen råd ettersom vonde skuldre/nakke er veldig vanlig etter ks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg ville tatt legenes råd på alvor. Det er så lett å tenke at "dette går så fint, så" også tar man litt for mye i...og vips, så går det galt. Å trene armene høres jo ut som en grei sak, men husk at du da veldig ofte også bruker magemusklene (enten du vil eller ei) og det skal du ikke nå. Ikke stress med treningen, du er mer "fit for fight" hvis du klarer vente litt...

Selv kjenner jeg smerter i ks-såret bare jeg dytter vognen opp en bakke nå, så det har jeg sluttet med - foreløpig. Flate strekninger er alt jeg tillater meg selv enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo ikke løfte mer enn 4 kg, men litt går sikkert fint så lenge du ikke bruker magen. Brokk er ikke noe gøy å få.

Ville uansett ha spurt lege/fysio først, de har sikkert noen råd ettersom vonde skuldre/nakke er veldig vanlig etter ks:)

Man kan løfte vekten av babyen, enten den veier 3, 4 eller 5 kg ;) Men det betyr ikke at man skal tenke at "da kan jeg likegodt løfte en pose på butikken fylt med tre halvannenliters brusflasker" - om du skjønner ;) Bæringen blir helt feil da. 

Selv lar jeg iallefall mannen ta seg av alt av handling og å løfte mer eller mindre tunge ting her hjemme.

Hvorfor er det vanlig å få vondt i skuldre/nakke etter ks? Jeg har hatt 2 snitt og aldri opplevd det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg "trente" 1 uke etter ks. Beveget meg litt, strakk og bøyde meg litt. Holdt 1 liters flasker i hendene og kjørte litt armer, skuldre.

Jeg er veldig avhengig av å trene jevnlig og blir pinnestiv av å ikke gjøre det.

Var ekstremt nøye med å ikke overdrive, men med kun 1 kg og kontrollerte bevegelser følte jeg meg bedre etterpå.

Kaller det nesten ikke trening siden jeg ikke svetter en dråpe, men musklene fikk det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...