Gå til innhold

Hva ser dere mest fram til etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gleder meg til å spise spekemat og rå biff, og ikke minst til å slippe å tygge i seg en halv boks svisker om dagen :sukk:  Er så lei svisker at jeg brekker meg mens jeg spiser, men det er det eneste som holder magen sånn noenlunde i gang :sukk: 
Og gleder meg til å kunne ligge på magen, og til å kunne bøye meg uten å gulpe magesyre.

Uten om å observere det lille nurket i timesvis så gleder jeg meg til å bli X kg lettere igjen. Det begynner å bli tungt å gå lenge, og bare det å snu seg i senga tar så lang tid og krever planlegging... Ellers gleder jeg meg til å spise Siliana (Type salami :P), kunne bruke klærne mine igjen, til å slippe å grue meg til fødselen lenger og ja, ikke minst til å føle meg attraktiv igjen.

Gleder meg til å få tilbake en kropp som ikke gjør vondt, har hatt bekkenløsningssmerter siden februar. Håper det bedrer seg raskt etter fødsel. Gleder meg til å kunne sove på ryggen igjen! Gleder meg til å kunne gå lange turer i skogen, savner lukten av skog og trær! Gleder meg til å ta opp treningen igjen, og kjenne at formen blir bedre.

Annonse

Er førstegangs fødende så først og fremst så gleder jeg meg til fødsel er ferdig-noe jeg gruer meg til for hver dag nærmere termin. Det største av alt er å få møte veslegutt som jeg har båret på i snart 9 mnd, som har gitt mor og far gleder og beskymringer allerede :) Gleder meg til å bli en liten familie og føle meg hel nå når jeg endelig skal få oppleve å bli mamma som jeg har ønsket i 10 år..

-Gleder meg til å spise spekemat som jeg har fyst på hele svangersskapet.

-Gleder meg til å kunne bevege meg mer fritt og ligger mer slik jeg ønsker. 

- Slippe halsbrann som jeg har hatt i 21 uker nå mer eller mindre.Har prøvd det meste.

- Gleder meg til å begynne å gå lange turer igjen, men nå med barnevogn også og trene igjen skal bli godt :)

Gleder meg til å spise spekemat og rå biff, og ikke minst til å slippe å tygge i seg en halv boks svisker om dagen :sukk:  Er så lei svisker at jeg brekker meg mens jeg spiser, men det er det eneste som holder magen sånn noenlunde i gang :sukk: 

Og gleder meg til å kunne ligge på magen, og til å kunne bøye meg uten å gulpe magesyre.

Hei Dyreglad

Spør legen din(eller jordmor) om du kan ta Lactulose eller Duphalac. 

Er førstegangs fødende så først og fremst så gleder jeg meg til fødsel er ferdig-noe jeg gruer meg til for hver dag nærmere termin. Det største av alt er å få møte veslegutt som jeg har båret på i snart 9 mnd, som har gitt mor og far gleder og beskymringer allerede :) Gleder meg til å bli en liten familie og føle meg hel nå når jeg endelig skal få oppleve å bli mamma som jeg har ønsket i 10 år..

-Gleder meg til å spise spekemat som jeg har fyst på hele svangersskapet.

-Gleder meg til å kunne bevege meg mer fritt og ligger mer slik jeg ønsker. 

- Slippe halsbrann som jeg har hatt i 21 uker nå mer eller mindre.Har prøvd det meste.

- Gleder meg til å begynne å gå lange turer igjen, men nå med barnevogn også og trene igjen skal bli godt :)

Håper ikke du gruer deg til fødsel fordi du har lest og hørt "skrekkhistorier." Din fødsel er din fødsel, og blir ikke lik noen andres :) Mitt beste tips (som jeg ikke alltid klarte selv), er å prøve og puste deg gjennom riene. De gangene jeg klarte å puste og "slappe av", gikk riene mye greiere.

Foruten alt det der "opplagte", som at vi alle gleder oss til bli kjent med og se lille som har bodd i magen - så er det flere ting jeg også gleder meg til. 

1. Å kunne puste normalt igjen (hiver altfor ofte etter pusten nå og er veldig tungpustet for "ingenting")

2. Å gå på trilleturer og prøve å få igjen kondisen sakte men sikkert

3. slippe halsbrann og sure oppstøt

4. miste haugevis av kg allerede på sykehuset ;) (og forhåpentlig klare å gå gradvis nedover etter det....)

5.kjenne meg lettere i kroppen og å kunne sove på magen igjen

men aller mest av alt  - til å bli mamma for tredje (og siste) gang og til at søsknene endelig skal få se henne <3 

Annonse

Gleder meg først og fremst til å se og bli kjent med den lille! <3

Å starte det nye livet, som vi har gledet oss til så lenge! Det skal bli fantastisk :)

Så er det ikke til å unngå å innrømme at jeg både gleder meg til å kunne bøye og bevege meg på normalt vis igjen, å kunne sove slik jeg vil og spise det jeg vil. Spekeskinke og biff står høyt på ønskelista, så det ser jeg frem til å nyte! :) Å kjøre bil, og sitte på do, uten å føle at man har magen langt oppi halsen, det skal bli godt!

Bli kvitt bekkenplagene og halsbrannen, ja det ser jeg virkelig frem til!

Men kommer sikkert til å savne de deilige bevegelsene inni magen også da.

Gleder meg selvfølgelig til bare det å bli ferdig. Slippe alle bekymringer, plager og vondter. Kunne spise litt mer. Gleder meg til trilleturer, til å se den lille og til at storesøskene får treffe han.

Og ikke minst; gleder jeg meg til å kunne få tilbake litt energi!

Gleder meg til tiden etter barselsukene - når man er mer i form kroppslig, er blitt litt kjent med minsten og alle småting ikke tar hundre år lengre.

Gleder meg også til at familien blir komplett og vi kan alle starte mer på vårt liv sammen som seks og fungere litt igjen.

Gleder meg ubeskrivelig mye til å endelig få møte og bli kjent med skatten vår <3 Få ta babyen vår med oss hjem og starte livet som en familie på 3 :-)

Ellers blir det godt å sove på ryggen igjen og å ikke være så varm, klam og svett, hehe :-)

jeg gleder meg til å se babyen, holde og nusse <3 vise frem, og være stolt mamma!!

gleder meg også til å kunne sove akkurat som jeg vil, og ikke som jeg må... hehe...

gå lange turer med hunden, både med og uten barnevogn

et år med permisjon, med fokus på lille <3

til å bli tante for tredje gang i desember - forhåpentligvis tilbringe tid med søster og babyene våre

Og til å se pappaen vokse med oppgaven, og bli mer forelsket i han på en ny måte ;)

å du lille vakre jente, kan du ikke komme ut til oss snart <3

Hei Dyreglad

Spør legen din(eller jordmor) om du kan ta Lactulose eller Duphalac. 

Takk for tips :)  Jeg bruker litt Lactulose, men jeg tåler det ikke så godt, så blir veldig, veldig oppblåst. Og det er såpass smertefullt at jeg prøver å unngå det :)

Foruten å få møte lillesnupp og vise henne frem til "hele verden" ser jeg umåtelig frem til å

1. Spise så mange myke oster jeg bare makter
  2. Drikke vin-GOD vin!
  3. Begynne å trene igjen. Halvmarathon som mål neste år.

Må bare legge til mine tidligere "ser fram til" at jeg virkelig gleder meg til å kunne spise hva jeg vil uten å tenke på om det utløser halsbrann. 2 usle skiver med fløtemysost til kveldsmat i går, og jeg har hatt halsbrann fram til langt ut på morgenen i dag. Sukk, vet jeg ikke bør spise det, men fristelsen ble for stor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...