Gå til innhold

Hvordan se om jeg har lus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør så fælt i hodebunnen og har lusekam,men ser ingenting på kammen.

Er de sorte?

Anonymous poster hash: 67918...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kam håret over et hvitt håndkle. Kam helt fra hodebunnen. Det kan være en god ide å få noen til å hjelpe deg. Og noen synes også det er bedre å lusekjemme vått hår.

Anonymous poster hash: 121c3...a4d

Skrevet

De er svarte,hvite,brune og rød-aktig,alt etter aldern på de.

Jeg hadde lus for noen år siden,og syntes det var mest effektivt å stå fremoverbøyd å gre håret over et håndkle. Lusa klarer knapt å bevege på seg uten å ha et hårstrå å klatre på,så de sitter ikke fast på kammen. Egga kan feste seg til kammen,så du bør skylde den i veldig varmt vann ofte mens du grer.

Ta skikkelig godt akkurat i nakken og bak øra,for der trives de best. Varmt og mørkt.

Ufyselig stygge dyr...

Skrevet

Start med å sjekke ungene dine nøye, har de lus, er det jo ganske sannsynlig at du også har det. Da er det bare å ta en kur uten å lete så mye mer.

Et annet tips er å lusegre over hvitt håndkle. Sørg for å gre ekstra godt der det klør. Og når jeg sjekker meg selv drar jeg ut noen hårstrå der det klør. Så ser du selv om det er egg.

Anonymous poster hash: 5ca9d...9f9

Skrevet

Nå kammet jeg over håndkle men så ingenting på selve håndkle men på børster satt det igjen litt hår og på det ene hårstråe sånn på midten var det en prikk som var hvit/blank. Hva ser man etter?

Anonymous poster hash: 67918...bd8

Skrevet

Google det så du ser hva du du skal se etter. Lus er ganske store, men synes lusene er vanskelige å se med mindre du har mange av dem. (Sannsynligvis ikke)

Du skal IKKE ta lusekur før du har påvist lus.

Eggene henger fast i hårstrået, men er til forveksling lik mange andre greier man kan ha i håret, så det er ikke nødvendigvis så enkelt å påvise lus, synes jeg.

Hele greia er styr, håper du ikke har dem!

Anonymous poster hash: cfdce...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...