Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fåyy stilt diagnosen PCOS pga for mange follikler og litt økt behåring. Jeg er derimot normalvektig og har regelmessig mens, men tydeligvis ikke eggløsning. Er det noen som har tilsvarende "symptomer" og har klart å bli gravid?

Jeg leser om andre som har PCOS og at se bare kan gå ned i vekt, men når man ikke trenger å ta av 10-30 kilo, er koshold likevel noe som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144148954-pcos-og-normalvektig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg var rett under normal vekten og hadde ingen eggløsning. Anbefaler fotsoneterapi som går på eggstokkene/ledere og livmor. Brukte dette før siste icsi forsøk. Ble gravid og på under 2 år har eg blitt gravid 3 ganger og mistet 1 gang:)

• 1 måned senere...

Finske legen min som er specielt med PCOS sa, at vekt ned 10% og lav karpohydrat mat. Du er i normal nivå, da skal du bare sjekke, hve spiser du. Nok vitamiiner, salt, protein, fet men ingen søt mat som boller, brød, ris, potater, ....

Mens nøtter, melkprodukter, kjøtt, bærer, olivenolje...

Edit: og nok energi, ikke for mye, ikke for lite. 20-100 g/dagen kolhydrat

Endret av Lare
  • 2 måneder senere...

Jeg er normalvektig. Ble gravid etter 1 år ved hjelp av akupunktur. Før hadde jeg mensen bare en gang i året, etter behandling hos akupunktør hadde jeg mensen annenhver måned. Har nå en gutt på 1,5 år :) Ellers har jeg som deg litt økt behåring og fått påvist noen cyster på eggstokkene.

Hei, jeg har fått samme diagnose og er normal vektig. Jeg ble gravid etter 9mnd med prøving. Eneste jeg forandret på var å begynne å gå en tur hver dag på ca.20-45min. Gikk fra å ha eggløsning annenhver måned til hver måned.

Trente 1-4ganger i uken før dette, så egentlig rart at det skulle ha noe å si.. Masse lykke til! Stor klem

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...