Gå til innhold

Kan jeg ta toilax kombipakke på jobb?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på endetarmsundersøkelse på tirsdag. I brevet fra legen står det at jeg skal bruke toilax for å få tømt meg.

De første tablettene skal taes til lunsj i morgen. Hva bør jeg forvente? Må jeg sitte mye på do etterpå eller går det greit å være på jobb? ( Jeg er lærer, kan ikke forsvinne fra klassen hele tiden). Blir det for ille må jeg jo si at jeg er blitt syk og dra hjem, men er det noen som har erfaringer?

På tirsdag skal jeg ta denne kremen opp i endetarmen, hvordan blir den dagen? Kan jeg fungere på jobb den dagen?

Jeg skal spise suppe mandag og drikke vann tirsdag. Erfaringer mottas med takk, slik at jeg vet litt hva jeg kan forvente..

Anonymous poster hash: a7009...eee

Fortsetter under...

Du blir sliten av fasten og etter at du starter tømmingen springer du på do hver 10-15 min og blir sittende der en stund.

Jeg må ta to dager med egenmelding når jeg skal inn til undersøkelse. Klarer ikke å fungere på jobb uten mat og under tømmingen. Trenger også tid etter undersøkelsen til å få maven i gang igjen.

Jeg har Ulcerøs kolitt.

Anonymous poster hash: d3d77...6a4

Du må være hjemme. Noen kan få effekt etter kort tid mens andre må vente noen timer. Dette er umulig å forutse. Du må forvente aktivitet i tarmene, rumling og noen kan få litt knip i siden. Du bør ha mulighet til å komme deg raskt på toalettet så derfor egner det seg dårlig med jobb i morgen

Hilsen sykepleier

Anonymous poster hash: f351d...894

Annonse

Jeg var hjemme fra jobb og er glad for det, ble mye doløping gitt. Særlig etter den klystergreia var det full tømming, igjen og igjen, visste ikke at det kunne være så mye møkk i systemet jeg, synes aldri det ble tomt.. Var redd jeg skulle bæsje på meg på vei til sykehuset, det gav seg jo liksom aldri. Men det gikk greit da, roet seg rett før jeg skulle til undersøkelsen.

Anonymous poster hash: 8d22d...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...